וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיטורים בהארץ: למרות תחזית אופטימית של ההנהלה, כ-6% מהעובדים יפוטרו

עודכן לאחרונה: 13.2.2024 / 17:52

המו"מ בין העובדים להנהלת הארץ - דה מרקר מתקדם, ובקרב העובדים מביעים אופטימיות באשר להסדרת הליך הצמצומים במספר פעימות. בינתיים, לפי גורמים בעיתון, בהנהלה לא יאיישו תפקידי הנהלה של בכירים שעזבו

וואלה TALK הראיון המרכזיעם יעקב אילון ועמוס שוקן 11 לדצמבר 2017. ראובן קסטרו
וואלה TALK הראיון המרכזיעם יעקב אילון ועמוס שוקן 11 לדצמבר 2017/ראובן קסטרו

החלטת הנהלת קבוצת הארץ - דה מרקר לבצע הליך פיטורים משמעותי מתורגמת למשא ומתן: אתמול (שני) השתתפו עשרות עובדי הארץ - דה מרקר באסיפת עובדים בה השמיעו נציגי ועד העובדים וארגון העיתונאים את הצהרת הכוונות שלהם בנוגע למהלך הצפוי בקרוב.

תזכורת: בשבועות האחרונים התגבשה בהנהלת העיתון תכנית צמצומים במסגרתה יסיימו את העסקתם כ-20 עיתונאים, זאת לאור "השפעת מתקפת ה-7 באוקטובר והמלחמה על הכנסות העיתון". עוד יצוין כי לאחרונה העלו בעיתון את מחירי המנוי, זאת תחת נימוק דומה. בקבוצה אומרים כי עיקר ההפסד נובע מאובדן הכנסות של פרסום וכנסים במלחמה.

מצבת כוח האדם של קבוצת הארץ, הכוללת גם את עיתון דה-מרקר, עומדת על כ-350 עובדים, כך שמדובר בשיעור של כ-6% מהיקף העובדים בעיתון, לפחות נכון לנקודת תחילת המשא ומתן.

המהלך נתפס בקרב חלק מהעובדים כתמוה, שכן רק לפני מספר שבועות, ברקע קריאתו של שר התקשורת שלמה קרעי להפסקת הפרסום ודמי המנוי של כלל המשתמשים בשירות המדינה בעיתון - התגאו גורמים בהארץ דווקא בגידול במספר הקוראים בו. במקביל, בעיתון אף מציינים עליה משמעותית במנויים באנגלית מתחילת המלחמה ומציגים תחזית צמיחה נאה לשנת 2024.

זהות המפוטרים איננה ידועה עדיין, אבל הנחת היסוד בקרב העובדים היא שהפרופורציה בין גודל המערכות שבין הארץ לדה מרקר תישמר, ועיתון הארץ יספוג את מרבית העזיבות. בנוסף, נוכח המשך התכווצות הפרינט והעליה בדיגיטל, ההערכה היא כי הפיטורים יפסחו מעל אזורי החדשות ויתמקדו בעיתון המודפס.

לעומת המתרחש בידיעות האחרונות, שממשיך למנות מנהלים ובתוך כך מפטר עשרות עובדים, הנהלת הארץ מנסה לבסס יחסי אמון עם העובדים וביצעה מספר מהלכי התייעלות בדרג הנהלה. לפי גורמים בעיתון, לאחרונה לא אוישו מספר תפקידי הנהלה בכירים שעזבו. עם זאת, לא מדובר בתפקידים במערכת, אלא מחוץ לה.

בתוך כך, נציג מומחה מטעם ארגון העיתונאים העריך היום באוזני וואלה! ברנז'ה כי התחזית בקרב העובדים היא דווקא אופטימית שכן ההנהלה "נוהגת בשקיפות ונוקטת בצעדים מאוד מידתיים".

עוד בוואלה!

המלחמה מגיעה גם ל"הארץ": לפחות 20 עובדים יפוטרו מהקבוצה

לכתבה המלאה
מערכת עיתון הארץ ברחוב שוקן בתל אביב. שרון בוקוב
מערכת עיתון הארץ ברחוב שוקן בתל אביב/שרון בוקוב

בקרוב יוקם צוות מצומצם מטעם הארגון והוועד שיקבל לידיו את רשימת שמות העובדים, ולפי הארגון, בכוונתם להתמקד במאבק על מהלך מדורג של פיטורים במספר פעימות, כך שבמידה ויהיה שיפור בתוצאות העסקיות, ניתן יהיה להקטין את מספר המפוטרים הכולל בפעימות הבאות.

בנוסף, כחלק ממהלך הצמצום, תוצע פרישה מרצון לעובדים המועמדים לפיטורים - מתווה שאותו מבקשים העובדים להרחיב כך שיאפשר פרישה מרצון לעובדים נוספים, בתנאי שניתן יהיה לאייש את תפקידם מתוך עובדים המועמדים פיטורים וכך לצמצם עוד את רשימת המפוטרים.

בארגון העיתונאים מסרו לוואלה! ברנז'ה כי הם ממשיכים לנהל מול ההנהלה מו"מ על הסדרת הליך הצמצומים וכי "המו"מ מתנהל באווירה עניינית ואנו מקווים להגיע להסכמות בזמן הקרוב שיצמצמו ככל האפשר את הפגיעה בעיתונאי הקבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully