וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות שהתנצל והושעה: הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה נגד רשת 13 בשל התבטאות גיל תמרי

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 13.2.2024 / 10:37

הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה לכאורה לערוץ 13 בשל דבריו של גיל תמרי שנאמרו בשידור בנוגע לעמדת ראש הממשלה נתניהו בנוגע לשחרור החטופים. הטענה: "פגיעה ברגשות הציבור". המשמעות של הליך מעין זה: קנס שיכול להגיע לעשרות אלפי שקלים

גיל תמרי. רשת 13, צילום מסך
גיל תמרי/צילום מסך, רשת 13

הרשות השנייה הודיעה היום (שלישי) כי פתחה בהליך הפרה לכאורה לרשת 13 בעקבות דבריו של פרשן החוץ גיל תמרי שנאמרו בשידור בתחילת השבוע בתכנית "שיחת היום עם לוסי האריש" בנושא עמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לשחרור החטופים.

ברשות השנייה הסבירו כי מדובר ב"הפרה לכאורה בין היתר על פגיעה ברגשות הציבור". המשמעות של הליך מעין זה בהנחה ויוחלט שאכן הייתה הפרה היא קנס שיכול להגיע לגובה של עשרות אלפי שקלים.

תמרי, עורך חדשות חוץ של חדשות 13, התבטא השבוע בחריפות נגד נתניהו בנושא החטופים כשטען כי "לנתניהו אין באמת תמריץ לשחרר את החטופים, הוא רוצה את כולם מתים מהסיבות שלו". דבריו עוררו סערה גדולה, תמרי התנצל בשידור והושעה. ההשעיה עצמה עוררה גם את הדיון האם מערכת עיתונאית איננה אמורה לתת גב לעיתונאי שגם אם כשל בלשונו, הרי שעדיין לא הסית ולא חרג מגבולות חופש הביטוי.

גלית גוטמן. קשת 12, צילום מסך
גלית גוטמן/צילום מסך, קשת 12
הרשות נחשבת בשנים האחרונות לגוף חסר שיניים שאינו מרבה לאכוף את לשון החוק. בלא מעט מקרים בהם התבטאו אנשי ערוץ 14 באופן מסית, התעלמו ברשות באופן תדיר

הרשות השנייה היא הגוף הרגולטרי שאמור לאכוף את לשון החוק על מסך הערוצים המסחריים. הרשות נחשבת בשנים האחרונות לגוף חלש וחסר שיניים שאינו מרבה לאכוף את לשון החוק ותקנות השידור. כך לדוגמה, בלא מעט מקרים בהם התבטאו אנשי ערוץ 14 באופן מסית, התעלמו ברשות באופן תדיר.

לעומת זאת, הרשות פעלה לפני כחצי שנה נגד קשת 12 בעקבות דבריה של המגישה גלית גוטמן נגד החרדים בתוכנית הבוקר. גוטמן, אז מגישת תוכנית הבוקר "גלית ויואב" עם יואב לימור, תקפה את הקהילה החרדית בעקבות אי השוויון בנטל.

גוטמן אמרה: "תגידו, אתם לא רואים מה קורה פה? כמה נטל אתם יכולים לשים על שליש מהמדינה הזאת בשביל להחזיק את כל החרדים האלה שמוצצים לנו את הדם, אין לי מילים אחרות להגיד ואני אמשיך להגיד את המילים הקשות האלה. זאת המציאות, יש פה מדינה וממשלה חדשה שחולבת את התושבים שלה. הצעירים שלנו לא יישארו פה. הם מוצציי דם וחולבים אותנו, איבדו כל בושה".

בעקבות כך עמדה תחת מתקפה קשה של אנשי התקשורת מהצד הימני של המפה. "הרשות פתחה בהליך הפרה לכאורה נגד ערוץ 12, בגין האמירה החמורה של המגישה גלית גוטמן בתוכנית הבוקר של הערוץ", נמסר אז מהרשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully