וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה באמת פרש רונן צור מניהול מטה החטופים? תלוי את מי שואלים

דוד ורטהיים ואראל סגל

עודכן לאחרונה: 19.2.2024 / 13:09

פרישת צור בנימוק שהזיק למאבק על שחרור החטופים עוד טעון הוכחה, אבל האם כוחניות היא בהכרח חיסרון? בשיחה ברדיו 103 הסביר הפרשן המשפטי של כאן 11, המצוי בלבו של סכסוך עם צור, כיצד אפילו את הידיעה על פרישתו ניסו לסכל. האזינו

רונן צור מתארח ב"תיק טוק" , מאי 2023. ראובן קסטרו
רונן צור מתארח ב"תיק טוק" , מאי 2023/ראובן קסטרו

אתמול (ראשון) הודיע יועץ התקשורת רונן צור כי החליט לפרוש מתפקידו כראש מטה החטופים, לדבריו: "אין בכוונתי לאפשר לאף גורם פוליטי לאיים במישרין או במרומז על משפחות החטופים ולהפוך אותן לבנות ערובה של גורמים פוליטיים חסרי מצפון ומוסר".

ברקע ההחלטה נשמעו טענות מצד מספר משפחות על כך שגם אם לא ברצותו, צור, שהפך לסדין אדום מול ראש הממשלה, מזיק למאבק. מנגד, אין חולק על כך שמהרגע הראשון לכניסתו לתפקיד, נתניהו סימן את צור, לשעבר פעיל מרכזי במחאה נגד ההפיכה המשטרית, כפועל מתוך מניעים פוליטיים.

עוד טרם פרש מניהול המטה, כלפי צור נשמעו טענות גם מצד כלי תקשורת על סגירת חשבונות על גב משפחות החטופים. לפני כחודש נחשף בוואלה! ברנז'ה כי לפי כמה מקורות בחדשות התאגיד, במטה החרימו עד פרסום הכתבה כמעט לגמרי את כתבי החברה ומנעו באופן שיטתי מחטופים שחזרו וממשפחותיהם להגיע להתראיין לתוכניות האקטואליה בכאן 11.

נזכיר: סגירת הריאיונות של חטופים שחזרו ומשפחותיהם מתבצעת מול דוברי מטה החטופים בראשו עמד צור.

לטענת המקורות, המידור החל לאחר כתבה של אחד מפרשני המשפט של התאגיד אבישי גרינצייג - לפיה צור, אשר נמצא במאבק מול ערוץ 14, עבד מאחורי הקלעים כיועץ אסטרטגי לערוץ. בעקבות הכתבה, צור פתח בהליך משפטי נגד התאגיד.

בשיחה עם אראל סגל ודוד ורטהיים ברדיו 103 הסביר הבוקר גרינצייג כיצד צור, לדבריו, פעל כדי לסכל אפילו את הידיעה על פרישתו. "אני חושב שרונן צור במהותו הוא אדם מאוד כוחני", טען. האזינו לשיחה.

מדובר מטה המשפחות חיים רובינשטיין נמסר: נזכיר שבמנהרות בעזה נמקים 134 חטופות וחטופים ללא אוכל, מים, חמצן, תרופות, ותקווה. שחרורם המיידי זה הדבר היחיד שצריך לדבר עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully