וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האייטם של ערוץ 14 על דו"צ בשירות משמרות המהפכה באיראן

עודכן לאחרונה: 4.3.2024 / 14:23

פרסום בערוץ אודות "זעזועים בדובר צה"ל עם גל עזיבות של בכירים תוך כדי המלחמה" הגיע למשמרות המהפכה וברשתות בחו"ל מדווחים שהגרי מסיים את תפקידו, כחלק מחולשתה של ישראל

דניאל הגרי בעקבות פרסום ערוץ 14. סריקה
דניאל הגרי בעקבות פרסום ערוץ 14/סריקה

בשירות איראן: "זעזועים בדובר צה"ל: למרות המלחמה - גל עזיבות של בכירים", הייתה הכותרת שניתנה אמש (שני) לאייטם בנושא בערוץ 14. הדיווח, חלקו שגוי, הגיע ללא מעט מוקדי תקשורת בעולם הערבי ונתפס כסמל לחולשתה של ישראל. לפי הדיווח, "מספר 2 של דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי וכמות גדולה של בכירים במערך ההסברה של צה"ל הודיעו לאחרונה על פרישה מהצבא".

באייטם, מפרט כתב הערוץ תמיר מורג כי "מספר 2 בדובר צה"ל, אל"מ שלומית מולר-בוטבול, נמצאת בהליכי פרישה. אלא שמולר-בוטבול הייתה אמורה לפרוש מצה"ל עוד טרם המלחמה - ונענתה לבקשה להישאר בתפקיד עד כה. עוד בדיווח: "מורן כץ, אזרחית שעובדת בדובר צה"ל בדרגת אל"מ, התפטרה אף היא מתפקידה לאחר שהדברים לא הסתדרו 'מקצועית ואישית'", נכתב עוד. בפועל, חוזה העבודה של כץ הסתיים לאחר למעלה מארבע שנים בתפקיד.

דניאל הגרי בעקבות פרסום ערוץ 14. סריקה
דניאל הגרי בעקבות פרסום ערוץ 14/סריקה

עוד מפרט מורג כי בין אלו שהודיעו על פרישה נמצאים גם סא"ל ריצארד הכט דובר צה"ל לענייני התקשורת הזרה וסא"ל צופיה מושקוביץ' - אלא שלפי גורמים בדובר צה"ל מושקוביץ' לא צפויה לעזוב כלל.

רק בסוף הידיעה מצוין כי "התמונה מורכבת, מאחר ומדובר במערכת צבאית ולעיתים אנשים מגיעים לגיל פרישה ועוזבים ללא סיבה מיוחדת, אך למרות זאת, כמות האנשים שפורשים בבת אחת תוך כדי מלחמה, חריגה". אלא שמאז מלחמת לבנון הראשונה, לפני כ-40 שנה לא הייתה מלחמה שארכה תקופה כה ארוכה, כך שכל קנה המידה להשוואה אינו ברור כלל.

עוד בוואלה!

הבעלים בחובות והשוק רווי: אז מה מסתתר מאחורי ערוץ החדשות בעברית של פטריק דרהי?

לכתבה המלאה

במסגרת הכתבה מצוין כי "הגרי מונה לתפקיד דובר צה"ל ללא ששירת קודם בתפקיד הסברתי כל שהוא ביחידה וכי קשריו עם הרמטכ"לים לשעבר שמזוהים עם צד פוליטי מסוים, מעוררים סימני שאלה, מה שגורם גם לאי שקט בתוך היחידה ויתכן שאף היה הטריגר להתפטרותם של מספר בכירים".

בהקשר זה יצוין כי מאז תחילת המלחמה בלשכת ראש הממשלה מתדרכים ללא הרף נגד צמרת צה"ל והעומד בראשה, זאת בניסיון להטיל את האחריות המלאה לטבח 7/10 על המטכ"ל וכן על מנת לייצר אפקט מצנן על התבטאויות בכירים בצבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully