וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם סטפן לגר רוצה למזער את הנזק עם התעשייה, כדאי שיתנצל בהקדם

תומר פלג, טור אורח

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 11:01

לתעלול השיווקי הנחות, המטופש והכושל של הזמר הצעיר יש אבות רבים ואין ספק שהוא יצטרך לעבוד קשה כדי לשקם את האמון עם הקהל וגם עם תעשיית הבידור והתקשורת, שלכל הפחות התערער במידה משמעותית. מה בכל זאת הוא יכול לעשות? דעה

סטפן לגר ובנו כריס. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
סטפן לגר ובנו כריס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הרקדן והזמר סטפן לגר, בן ה-25, המוכר כרווק בלי ילדים, הדהים השבוע את תעשיית הבידור כשהעלה פוסט ממנו השתמע כי הוא אבא לילד בן 7.

מדורי הבידור והרכילות מיהרו לפרסם ובצדק את הידיעה הסנסציונית - שלרוב כללה גם אמפטיה כלפי הזמר - אלא שדי מהר התברר כי מדובר בפייק ניוז שנועד, כך נראה, לקדם שיר חדש של סטפן שעתיד לצאת בקרוב.

מטבע הדברים, הרשת התמלאה בביקורת חריפה על הזמר כשמרבית הכותבים טענו כי עשה שימוש ציני בקשר - כנראה ייחודי - שיש לו עם ילד חמוד בשם "כריס" כדי לגרוף כותרות ולייצר "באזז" סביב שירו החדש.

לאחר שנחשפה האמת והתברר כי הזמר הישראלי-טוגולזי אינו אב לילד, הוא "הוסיף חטא על פשע" ובמקום להתנצל על האקט היחצ"ני המביש טען - כמו פוליטיקאי משופשף - שדבריו הוצאו מהקשרם. הבעיה היא אצלנו, העוקבים, שלוקים בהבנת הנקרא.

"פה גם הבנתי את הפער הגדול שבין הישראליות שלי לאפריקאיות שבי", כתב בניסיון להבהיר כי לא התכוון לכך שהוא אבא לילד אלא שהוא משמש עבור "כריס" מעין דמות אבהית. "אני מלווה אותו (הכוונה לכריס. ת.פ) לאורך כל הדרך ונוצר בינינו קשר עמוק, מיוחד ומרגש. הוא בוטח בי כדמות אבהית. זאת מערכת יחסים שעבור מי שבא מתרבות אפריקאית היא מובנת מאליה", המשיך בהסבר הקלוש. בשורה הבאה כבר חזר לקדם את השיר "הכי חשוב ואישי שהוצאתי עד היום". למתבונן מהצד דווקא נראה שסטפן אימץ בצורה אבסולוטית גישה ישראלית טיפוסית הכוללת עבודה בעיניים, היתממות מעושה וציניות חסרת עכבות.

סטפן לגר "ובנו" כריס
16.3.24. אינסטגרם/צילום מסך, עיבוד תמונה
סטפן לגר "ובנו" כריס 16.3.24/עיבוד תמונה, אינסטגרם/צילום מסך

רוב האנשים לא אוהבים שמשקרים להם

אף שסטפן התעקש שמנהליו האישיים לא עודכנו במהלך, הסיכוי שלא הייתה להם שום מעורבות בעניין זהה לסיכוי שדודי אמסלם יחזיר את השד העדתי לבקבוק. ברור לחלוטין, גם בשל הסמיכות לסינגל הקרב ובא, שהזמר הכישרוני לא חלם על הסיפור "המרגש" הזה בלילה - טאלנט צעיר ומבטיח, ברמתו של סטפן, מקיף את עצמו במערך משומן של סוכנים ויועצי תדמית, שלבטח היה להם חלק בגיבוש המהלך המפוקפק.

כלומר, בניגוד לילד המדומיין של סטפן, לתעלול השיווקי הנחות, המטופש והכושל הזה יש אבות רבים.

אז מה למדנו מכל הפרשייה המביכה, מעבר לכך שגיבורה הראשי מוכרח להחליף בדחיפות את אנשי התדמית ששכר? ראשית, התכונה המוערכת ביותר אצל אמנים למיניהם היא אותנטיות, שבמקרה של סטפן ספגה מהלומה רצינית. שנית, ולמרות שזה לא תמיד משתקף בתוצאות הבחירות, רוב האנשים לא אוהבים שמשקרים להם (ולרוב גם מראים למי שמנסה "לערבב" אותם שיש לערבוב הזה מחיר).

עוד בוואלה!

אחרי סערת קלמן ליבסקינד: בתאגיד ידונו בשאלת התבטאויות העובדים על מקום עבודתם

לכתבה המלאה
סטפן לגר מגיב לסערה שחולל. אינסטגרם, צילום מסך
סטפן לגר מגיב לסערה שחולל/צילום מסך, אינסטגרם

אין ספק שסטפן יצטרך לעבוד קשה כדי לשקם את האמון עם הקהל וגם עם תעשיית הבידור והתקשורת, שלכל הפחות התערער במידה משמעותית. שיקום האמון יהיה תהליך ארוך ובטווח הקצר, קרוב לוודאי הזמר ייפגע תדמיתית, כלכלית ואישית.

הצעד הראשון והמהיר שעליו לעשות, אם ברצונו למזער את הנזק שגרם לעצמו, הוא להתנצל - בלי לגמגם או לחפש תירוצים. להתייצב מול המצלמה ולהגיד בצורה חד משמעית - "עשיתי טעות. הלהט לקדם את השיר פגע בשיקול דעתי וגרם לי לנפח סיפור וליצור מצג שווא. מצטער שהטעיתי אתכם. למדתי מהטעות ולא אעשה אותה שוב".

זו תהיה הדרך היחידה של סטפן להתחיל לתקן את המוניטין שנפגע ולרכוש מחדש את אמון הקהל. אחרי שגרמת לכולם להאמין שאתה אבא לילד בשעה שזו לא המציאות, לך תוכיח שאין לך אחות.

הכותב הוא יועץ תקשורת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully