וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי סערת קלמן ליבסקינד: בתאגיד ידונו בשאלת התבטאויות העובדים על מקום עבודתם

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 11:11

לפני מספר שבועות השתלח מגיש תוכנית הבוקר של כאן רשת ב על תכניות בכאן וכתב כי "חצי מהחברה הישראלית נדרשת לשלם על תעמולה שמציגה אותה כאסון". כעת, מבקשים בתאגיד לבדוק האם מדובר היה בחציית קו. הנה הפרטים

קלמן ליבסקינד, גולן יוכפז. Creative Commons
קלמן ליבסקינד, גולן יוכפז/Creative Commons

בתאגיד יזמנו דיון עקרוני בוועדת האתיקה הפנימית בשאלת התבטאויות עובדי התאגיד על מקום עבודתם ברשתות ובכלי התקשורת השונים - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. הדיון נקבע שבועות ספורים אחרי השתלחות חסרת תקדים של מגיש תוכנית הבוקר של כאן רשת ב קלמן ליבסקינד כלפי ההנהלה.

נזכיר: בטור תחת הכותרת "זהו זה ודוח רולניק מלעיגות ומסיתות נגד מי שהוא 'אחר' - גם אם הוא חצי מהמדינה" כתב והסביר ליבסקינד כי "אין שום סיבה שנממן את "זהו זה" ואת "דוח רולניק", סדרות שמייצר תאגיד השידור הציבורי וכל עניינן להסית, לבזות וללעוג לימניים, לדתיים, למזרחיים, למתנחלים, לתומכי נתניהו ולכל מי שלא בקבוצה 'הנכונה'. חצי מהחברה הישראלית נדרשת לשלם על תעמולה שמציגה אותה כאסון".

גידי גוב במערכון מ"זהו זה" בדמות ח"כ לימור סון הר-מלך. כאן 11, צילום מסך
גידי גוב במערכון מ"זהו זה" בדמות ח"כ לימור סון הר-מלך/צילום מסך, כאן 11

את הטור שיתף גם שר התקשורת שלמה קרעי, שלא מסתיר את שאיפותיו להחליש את התאגיד ולפגוע בו.

"נכון להיום, כנראה אין רוב בקואליציה להפרטת התאגיד. יש ח"כים ושרים שמתנגדים לכך, גם אם יאמרו לכם אחרת. ישנה הלימה כמעט מוחלטת בין אלו שהתנגדו לרפורמה המשפטית לבין אלו שמתנגדים או מצקצקים בנושא הפרטת התאגיד.

"אני לא מחליט על זה, אין לי סמכות בנושא. אפילו תקציב התאגיד קבוע בחוק ולא זקוק לאישור ממני. וגם בו ניסיתי לקצץ ממש לאחרונה ושר האוצר מתגאה שהוא עצר זאת. יחד עם זאת, הצעות חוק של חברי כנסת בעניין הפסקת מימון ציבורי לתאגיד או צמצומו, יזכו לתמיכה חד משמעית ממני", כתב.

בינתיים, אגב, ממשיך קרעי לנסות ולפגוע בתאגיד באמצעות הצעת חוק פרטית של ח"כ אריאל קלנר מהליכוד שנידונה השבוע בוועדת הכלכלה ומבקשת להעניק לקרעי את המנדט לתמחר את חומרי הארכיון של התאגיד ולשלול ממנו את היכולת לגבות תעריפים מסחריים עבור השימוש בהם.

עוד בוואלה!

לידיעת גל הירש, חיים רמון ואהוד אולמרט: בתאגיד יגבילו השתתפות חשודים, נאשמים ומורשעים בפאנלים

לכתבה המלאה

דילמת האסיר

הדעה שהציג ליבסקינד בוודאי חוסה תחת חופש הביטוי, אך היא גם הציבה בפני הנהלת התאגיד והמנכ"ל גולן יוכפז מעין מלכודת: אם היה מגיב, היה מספק את "הסחורה" לקולות הברורים בממשלה נגד התאגיד ונתפס כ"שמאלן וסותם פיות". משלא הגיב, נתפס כחושש להתעמת גם במחיר אימפוטנציה ניהולית. ברקע הדברים, נזכיר, שתיקה רועמת גם אל מול ביקורת שמושמעת כלפיי תוכניתה של אילה חסון על מסך כאן שמציגה לא אחת עמדות ושיח שמשרת באופן מובהק את ממשלת נתניהו.

באי-התגובה לדברים, באופן שנתפס כפחד מפני הממשלה, הועבר גם מסר בעייתי פנימה כלפיי עובדי הארגון, חלקם אף התבטאו בנושא ברשתות החברתיות. "האם מעתה מותר לנו להשמיע את מה שאנחנו חושבים באופן פומבי על רצועת 19:00 של התאגיד?", אמר לאחר אותה תקרית לוואלה! ברנז'ה עובד בכיר בארגון.

לבסוף הוחלט בתאגיד לכנס לשם כך את חברי ועדת האתיקה הפנימית בראשות היו"ר ד"ר אורי פז, שתגיש את המלצותיה ותקבע גם אם מדובר היה בהפרה של הקוד האתי וגם האם יש לגבש נוהל מחייב בנושא.

בתאגיד השידור אישרו את הפרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully