וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נוספת של מובילי המחאה: משה רדמן דורש פיצוי של חצי מיליון שקל מערוץ 14

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 13:10

משה רדמן אבוטבול, ממנהיגי המחאה נגד ההפיכה המשטרית, הגיש תביעת דיבה בסך כחצי מיליון שקלים נגד אראל סג"ל וערוץ 14 וביקש צו שיורה לערוץ להסיר פרסומים אודותיו. "עריכה מגמתית שנועדה להתסיס, ויצירת דה-לגיטימציה"

בווידאו: משה רדמן ממובילי המחאה נגד הממשלה מול ביתו של אייזנקוט/דוברות המחאה

משה רדמן אבוטבול, ממנהיגי המחאה נגד ההפיכה המשטרית ומיוזמי הקריאה לבחירות עכשיו, הגיש תביעת דיבה בסך כחצי מיליון שקלים נגד אראל סג"ל וערוץ 14: דורש פיצוי בסך 518 אלף שקלים וצו שיורה לערוץ להסיר את הפרסומים מהפלטפורמות שבשליטתו. התביעה מצטרפת לזו של מובילת מחאה אחרת, פרופ' שקמה ברסלר, שהגישה לאחרונה תביעת לשון הרע בסך 2.6 מיליון שקלים נגד ח"כ טלי גוטליב ושישה פעילי רשת נוספים אשר שיתפו תיאוריות קונספירציה הנוגעות לברסלר ובן זוגה.

התביעה של רדמן אבוטבול הוגשה באמצעות עורכי-הדין גיא גיסין, יואל פרייליך ואמיר פז לאחר קמפיין גיוס המונים שנועד לאפשר מימון תביעות מסוג זה, קמפיין שגייס עד כה מעל 845 אלף שקלים. בתביעה נטען כי שני פרסומים בערוץ בהם עסק סג"ל והאשימו את רדמן אבוטבול כי הוא מעוניין במלחמת אזרחים ובלעודד אנרכיה, הם פרסומים שקריים המהווים לשון הרע.

התביעה כנגד סג"ל וערוץ 14 הוגשה לאחר שבאוגוסט האחרון שודר מונולוג פתיחת של סג"ל שמגיש את "הדו"ח של ארא"ל סגל", בו שולב קטע מדיון בו השתתפו שקמה ברסלר ומשה רדמן אבוטבול, שניים ממנהיגי המחאה כנגד ההפיכה המשטרית. בקטע המדובר ברסלר השיבה לשאלה שנגעה באפשרות למלחמת אזרחים. בתשובתה טענה כי פחות מחמישית מהציבור תומך בהפיכה המשטרית של ממשלת נתניהו והוסיפה: "רוצים להילחם בנו? שיכנסו, יאללה, שיבואו". המונולוג של סג"ל המשיך מיד לאחר שידור הקטע כאשר ברקע נראו דמויותיהם של ברסלר ורדמן אבוטבול עם הכיתוב "חולמים על מלחמת אזרחים", ומבלי להתייחס לתשובה שנתן רדמן בדיון זה, המסתייגת ממצב של מלחמת אזרחים.

משה רדמן, אראל סגל. 103, עיבוד תמונה
משה רדמן, אראל סגל/עיבוד תמונה, 103

"רוצים אנרכיה"

בתכנית נוספת בחודש שעבר שודרה הקלטה של ראיון שהעניק ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק לגלי צה"ל ובו קרא לציבור "לעשות מעצור על הכנסת" וקרא לבחירות. בהמשך שודר תיעוד של רדמן אבוטבול כשהוא אומר, בעת שהוא משתחרר ממעצר לאחר שהפגין נגד ההפיכה המשטרית: "מדינת ישראל נחטפה על ידי כהניסטים שחברו למושחת שמנסה לברוח מאימת הדין". עם תום הסרטון הופיעה הכותרת: "'לוחם החופש' משה רדמן שוחרר ממעצר" וכן תצלום של ברק ורדמן יחדיו לצד הכותרת "רוצים אנרכיה".

לגבי המונולוג ששודר באוגוסט, שבו הושמטה תשובתו של רדמן אבוטבול לגבי מצב של מלחמת אזרחים, טוען רדמן אבוטבול: "קשה להלום כי מדובר בשגגה שנפלה בעריכת התוכנית או במעשה רשלנות שנעשה בהיסח הדעת. מדובר בעריכה מגמתית, אשר קיימת מאחוריה מטרה ברורה והיא יצירת דה-לגיטימציה לתובע ודרכו ליתר ציבור המוחים כנגד המהפכה המשפטית".

לגבי המקרה מהחודש שעבר בו נטען שרדמן אבוטבול שואף לאנרכיה, צוין בתביעה כי בסרטון שהוצג הוא לא קרא להפר את החוק ובוודאי שלא הטיף לאנרכיה. "מטרת הפרסום היא כמובן להתסיס את קהל הצופים כנגד התובע ולהציגו כנבל ופורע חוק, אשר מטרתו להביא לכאוס ואנרכיה", נטען בכתב התביעה, "כאמור, אין ולו בדל של אמת בדברים ומדובר בלשון הרע במלוא כובדה והיקפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully