וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב אלימות נגד עיתונאים: מאבטח משמר הכנסת תקף את כתב ynet שסיקר במשכן

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 20:35

הכתב, שהזדהה כעיתונאי, סיקר את מחאת הפעילים שחסמו את הכניסה לכנסת. לדבריו, איש משמר הכנסת אף חנק אותו. אגודת העיתונאים בי-ם: "קוראים למנכ"ל הכנסת להתערב ולהשעות את איש משמר הכנסת עד לקיום תחקיר בעניין"

שוב, תקיפת אנשי תקשורת במהלך הפגנות נגד הממשלה: אנשי משמר תקפו היום (רביעי) את כתב ynet רוני גרין שאולוב, אשר סיקר את המחאה מול המשכן. כפי שניתן לראות בסרטון המצורף, גרין שאולוב הזדהה כעיתונאי.

במסגרת ההפגנה, שנקראה "יום הפיטורים", עשרות פעילי מחאה בהובלת תנועת "משנים כיוון" חסמו באמצעות שרשראות את כלל הכניסות הרכובות לכנסת בדרישה לקביעת תאריך לבחירות עוד בשנת 2024. עשרות אנשי משמר, כוחות משטרה ויס"מ הוקפצו לנקודה שממנה ניסו להיכנס. הכניסות למשכן נחסמו זמנית. 3 מפגינים עוכבו לחקירה על ידי המשטרה.

נזכיר: רק השבוע התקיים בכנסת דיון אודות תקיפות העיתונאים, שמספרן ממשיך לעלות אך במשטרה טרם פרסמו את חידוד הנהלים בשטח, לו התחייבו. הנושא עלה בוועדת הכלכלה בראשות ח"כ דוד ביטן.

רק לאחרונה העיתונאי איתמר כהן הותקף בזירת הפיגוע בשער שכם ע"י שוטר מג"ב וידו נשברה. בשנת 2023 הוגשו סה"כ 61 תלונות על תקיפות עיתונאים.

מהפעילים נמסר: "היום אנחנו מעלים הילוך במאבק שלנו לממשלה אחראית. ממשלה אחראית זו ממשלה שבשעת משבר מתגייסת לטובתו של הציבור, מצמצמת משרדי ממשלה ותקנים, ממשלה אחראית מעבירה תקציב מהודק המוקדש לצרכי השעה, ממשלה אחראית שומרת על הפה שלה ולא מביאה אותנו להאג, ממשלה אחראית לא מפקירה את החטופים ולא משפילה משפחות שכולות".

עוד הוסיפו הפעילים, "הממשלה הזו נכשלה ואיבדה את המנדט הציבורי והבינלאומי. אנחנו כאן היום על מנת לדרוש בחירות בהן תיבחר ממשלה ראויה, שתדאג לנו ותוציא אותנו ממשבר שלא ידענו מעולם, שתבטיח לנו עתיד וביטחון".

מדוברות המשטרה נמסר: "בשעה האחרונה כמה מוחים הפרו את הסדר הציבורי בשטח הכנסת בניגוד לחוק, כשניסו לקשור את עצמם לשערי הכניסה ולחסום את דרכם של חברי הכנסת למשכן. בתוך כך, שתי מפרות סדר הצליחו לקשור את עצמן לרכב שעימו חסמו את יציאת החירום בניגוד לחוק. השוטרים סייעו לאנשי משמר הכנסת להסיר את החסימה. קצין המשטרה במקום נתן הוראה לפיזור לאחר שמפרי הסדר לא נשמעו להוראות השוטרים. חמישה מפרי סדר וכוחות משטרה ממשיכים גם בשעה זו לפעול לשמירת הסדר הציבורי באזור, לאחר שכל הצירים שנחסמו נפתחו לתנועה בתוך זמן קצר".

מאגודת העיתונאים ירושלים נמסר: "תקיפת עיתונאים המבצעים את עבודתם על אחת כמה וכמה ע"י אנשי משמר הכנסת הינה דגל אדום המונף וחייבים לטפל בנושא החומרה! האגודה רואה בחומרה את תקיפתו של כתב ynet רוני גרין שאולוב וקוראת למנכ"ל הכנסת להתערב ולהשעות את איש משמר הכנסת לאלתר, עד לקיום תחקיר בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully