וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות מול המועצה: ביקורת בתאגיד על ניהול חטיבת החדשות בזמן המלחמה

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 17:14

לאחרונה קיימה מועצת התאגיד שתי ישיבות בנושא התנהלות הארגון במהלך המלחמה, ובשתיהן נמתחה ביקורת על הישגי החטיבה ועל נתוני הצפייה בה - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. עם זאת, בתאגיד מבהירים כי אין שום כוונה לסיים בשלב הזה את תפקידו של ברוך שי

ביקורת במועצת התאגיד ובהנהלת הארגון על תפקוד מערכת החדשות בניהול ברוך שי: לאחרונה קיימה מועצת התאגיד שתי ישיבות בנושא התנהלות הארגון במהלך המלחמה, ובשתיהן נמתחה ביקורת על הישגי החטיבה ועל נתוני הצפייה בה - כך נודע לוואלה! ברנז'ה.

רקע קצר: מהדורת כאן 11 הפכה השנה לתעלומה, כאשר למרות תדמיתה הנייטרלית והממלכתית לא הצליחה למנף את מאסת הצופים החדשים שהגיעו למסך "הודות" למלחמה. אמנם החזרה לשגרה בשבועות האחרונים, לצד עלייה יחסית שרשמו בכל זאת בחטיבת החדשות, איפשרו לכאן 11 לסיים את השנה בעלייה של כמעט חמישית מכוחה - מ-4.4% בשנת 2022 ל-5.1% בשנת 2023 - אך בהנהלת התאגיד מודעים לעובדה שהציפייה הייתה שבצל אירוע לאומי חד פעמי כמו המלחמה, יגיעו יותר צופים למהדורת השידור הציבורי.

הדבר בלט במיוחד בחודשים הראשונים למלחמה, בהם חל גידול עצום בצפייה בטלוויזיה, ממנו נהנתה כמעט רק קשת 12. במקביל, ערוץ 14 הפך לערוץ השני הנצפה בישראל בכלל הרצועות ובכלל הימים. אפילו בחדשות 13, שמאז הספיקה להתדרדר פעמים רבות לתחתית טבלת הצפייה היומית, עלו בשבועות ההם. למעשה, רק התאגיד, שדווקא הציג גידול נאה בהיקפי הצפייה עד המלחמה, נבלם.

אחת ההערכות בזמן אמת היו כי הסטגנציה נובעת מאופי השידורים הרצופים ללא פרסומות שהקטינו משמעותית את הבידול של כאן 11 אל מול המתחרות. אלא שלתוך ההערכה הזו חלחלה גם ההבנה בצמרת התאגיד כי הקהל תר אחר "סמכות טלוויזיונית" מוכרת - ובידיי התאגיד, כמעט ואין כאלו. לפי גורמים במועצה, האשם בכך מוטל לפתחו של שי, שבמקום "להביא טאלנטים", גיבש כוורת כתבים צעירה ולא מוכרת.

על התאגיד נמתחה ביקורת בחודשים האחרונים גם בשל מספר כשלים עיתונאיים שאירעו בחטיבה מאז תחילת המלחמה, בהם הכתבה עם הניצולים מהמסיבה בנובה, שירדה מהאוויר מחשש לאמיתותה. בנוסף, הוזכרה גם תקרית הכתוביות על מסך החדשות שעליהן נכתב "כוסאומו כולכם".

עם זאת, בתאגיד מבהירים כי אין שום כוונה לסיים בשלב הזה את תפקידו של שי, לו נותרה עוד כשנה עד לסיום כהונתו.

עדות ברוך שי במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 10 ביולי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
ברוך שי/פלאש 90, יונתן זינדל

שי מונה למנהל מערך החדשות של תאגיד השידור בתחילת 2017, לאחר שוועדת האיתור של חטיבת החדשות, בראשות מנכ"ל התאגיד לשעבר אלדד קובלנץ, בחרה בו לתפקיד. על פי חוק תאגיד השידור הציבורי, אחת לארבע שנים אמור להתקיים מכרז על התפקיד. מינויו של שי אושר על ידי מועצת התאגיד בסוף פברואר 2017 והקדנציה שלו אמורה הייתה לפקוע במרץ 2020, אלא שאז פעל התאגיד ללא מועצה המפקחת על פעילותו, בשל עיכובים פוליטיים שהיו קשורים לסבבי הבחירות התכופים. לאחר שהושלם הליך איוש המועצה - זכה שי לאמונה ל-4 שנים נוספות. לפי החוק, אורך כהונת מנכ"ל חדשות בתאגיד לא תעלה על שתי קדנציות, ועוד כשנה עתיד שי לסיים כך או כך את תפקידו.

לפני עבודתו בתאגיד השידור שימש שי כעורך הראשי של מהדורת חדשות עשר (כיום 13), וטרם לכן שימש כעורך תוכנית "המגזין" עם אושרת קוטלר. שם עבד תחת מנכ"ל התאגיד כיום גולן יוכפז, ששימש אז כמנכ"ל חברת החדשות של הערוץ. בעבר שימש שי בתפקידי עריכה בעיתונים מעריב והארץ. בתחילת 2015 מונה לראש מערכת החדשות של וואלה ולסגן העורך הראשי.

עוד בוואלה!

בכאן 11 הורידו כתבה עם ניצולים מהמסיבה בנובה, מחשש לאמיתותה

לכתבה המלאה

תגובות

גיל עומר, יו"ר מועצת התאגיד: "חטיבת החדשות של תאגיד השידור הציבורי רשמה ורושמת (בטלוויזיה, ברדיו ובדיגיטל) הישגים עיתונאיים בולטים, הן בתקופת המלחמה ובכלל. החטיבה זוכה להערכה ציבורית רבה והתאגיד נתפס ע"י הציבור בישראל ככלי התקשורת האמין ביותר בישראל. הישגים אלו לא היו מתקיימים ללא עבודה של אנשי חדשות מהמעלה הראשונה. יש לי הערכה רבה לברוך שי, למקצועיותו וליושרה העיתונאית אותה הוא מגלה".

גולן יוכפז, מנכ"ל כאן: "יש לי הערכה רבה לחטיבת החדשות, לאנשיה ולעומד בראשה, ברוך שי, בשגרה ובוודאי במלחמה המתמשכת. אנשי החטיבה, שלא פסקו לעבוד בחצי השנה האחרונה, רשמו הישגים עיתונאיים בלתי מבוטלים במהלך המלחמה וגם הרבה לפניה. מנהלי, עיתונאי ואנשי החטיבה עומדים מאחורי מהדורת החדשות, שזוכה פעם אחר פעם בסקרים חיצוניים לתואר האמינה ביותר בישראל, ובשנה החולפת השיגה החטיבה, בראשות ברוך שי, גם את נתוני הצפייה הגבוהים בתולדות התאגיד".

מכאן חדשות נמסר: "מיום תחילת השידורים ועד היום, אנחנו בחטיבת החדשות פועלים ללא מורא וללא משוא פנים, כפי שהוכח גם לאחרונה בשורת החשיפות והפרסומים הראשונים. עובדי החטיבה שעובדים ימים ולילות, תוך סיכון חייהם, בזמן מלחמה, ובתנאים לא פשוטים, ראויים לשבח. אנו שמחים שהעבודה המסורה והמקצועית בחטיבה על כל זרועותיה - רדיו, טלוויזיה דיגיטל, בעברית ובערבית - באה לידי ביטוי בסקרים כמי שנחשבים כגוף החדשות האמין בישראל ובעלייה המתמשכת ברייטינג, כולל ניצחונות על המתחרים. כל ניסיון להתערב בעצמאות שיקול הדעת העיתונאי שלנו ובהחלטות הניהוליות, מנוגד לחוק ולערכי היסוד של התקשורת החופשית. לא ניכנע ללחצים פוליטיים ואחרים, נמשיך לעמוד על המשמר כדי לשמר את אמון הציבור שרוחש לנו, ולשרת נאמנה את האזרחים".

  • עוד באותו נושא:
  • ברוך שי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully