וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה נגד הנהלת קבוצת ידיעות: "נוקטת בכוחניות ומאיימת על עיתונאים"

28.3.2024 / 14:45

המשבר בידיעות אחרונות הגיע לנקודת רתיחה: ארגון העיתונאים וועדי עיתונאי הקבוצה עתרו לביה"ד לעבודה על מנת שיורה להנהלה להחיל את ההסכמים הקיבוציים ולשוב למו"מ עם נציגות העובדים. "ההנהלה מאיימת לפגוע בשכר של עובדים שמגיעים לאסיפת הסברה"

דסק ידיעות אחרונות בזמן הפגנת העובדים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דסק ידיעות אחרונות בזמן הפגנת העובדים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ארגון העיתונאים והעיתונאיות וועדי עיתונאי קבוצת ידיעות עתרו היום (חמישי) לביה"ד האזורי לעבודה בת"א על מנת שיורה להנהלת הקבוצה להחיל את ההסכמים הקיבוציים והתנאים הכלולים בהם על עובדי אתר ynet של הקבוצה ולנהל מו"מ עם נציגות העובדים ביחס לתנאי העסקת עובדים בטרם ביצוע צעדים חד צדדיים במערכת.

המו"מ עם הנהלת קבוצת ידיעות אחרונות הגיע למבוי סתום לפני כשבועיים, אז דחתה ההנהלה את דרישות הועד המינימליות לתנאי העבודה והעובדים הנותרים במערכת המאוחדת. גורמים בוועד אמרו אז לוואלה! ברנז'ה כי : "אם ההנהלה תתחיל לפטר את העובדים באופן חד צדדי - גם השבתה מלאה של העיתון עומדת על הפרק".

כזכור, ביולי 23 הודיעה הנהלת ידיעות כי בכוונתה לערוך שינויים מבניים ולאחד את מערכת החדשות של ynet עם מערכת החדשות של ידיעות אחרונות, דבר המשפיע על מאות עובדים מקרב שתי המערכות.

בתחילת הדרך הציגה הנהלת ידיעות אחרונות תוכנית לפטר 67 עובדים, אך המספר התייחס רק לאיחוד המערכות ולא לאגפים נוספים בקבוצה כמו רדיו ynet שנסגר ומגזין "מנטה" - שנפרדו לאחרונה מ-11 עובדים. נוסף אליהם, נכון לכעת, 20 עובדים פרשו מרצון מהקבוצה, 9 פוטרו, 6 יצאו לחל"ת בנובמבר ו-3 התפטרו.

דסק ידיעות אחרונות בזמן הפגנת העובדים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דסק ידיעות אחרונות בזמן הפגנת העובדים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דרישה לפיצוי בסכום של 200 אלף שקלים בגין הפגיעה בהתארגנות

היועץ המשפטי של ארגון העיתונאים עו"ד אמיר בשה ציין בעתירה כי: "ההנהלה מסרבת לסיים את המו"מ הקיבוצי בישורת האחרונה שלו ופועלת לשינוי סדרי עבודתם של הצלמים ושל עובדים נוספים בצורה חד צדדית, בניסיון פסול להחתימם על הסכמים אישיים, תוך פגיעה בהתארגנות העובדים, מעל ראשה של נציגות העובדים, ואיננה פועלת בהתאם לחובותיה בדין בכל הנוגע להחלת ההסכמים הקיבוציים על כלל העובדים.

"כך למשל ההנהלה מאיימת על עובדים ומטעה אותם, נוקטת בכוחניות ובחוסר תום לב, משנה באופן חד צדדי סדרי עבודה ומשמרות, דורשת מהצלמים לחתום על כתבי ויתור גורפים לפיהם אין להם כל טענות נגד ההנהלה, משנה באופן חד צדדי תגמול החזרי הוצאות, דורשת חתימה על הסכם עם סעיף הקובע כי הוראות ההסכמים הקיבוציים אינם חלים על העובדים ומחריגה הצלמים מחוק שעות עבודה ומנוחה.

"בנוסף, בניגוד לחוק הסכמים קיבוציים, הנהלת ידיעות מנעה ב-13 במרץ את כניסת ארגון העיתונאים והעיתונאיות לאסיפת הסברה קצרה בפני העובדים, ללא כל הפרעה לעבודה. הארגון מבקש מביה"ד לקבוע כי על קבוצת ידיעות להימנע מפעולות לסיכול התארגנות העובדים או להשפעה עליה ולשלם פיצויים בסכום של 200 אלף שקלים בגין הפגיעה בהתארגנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully