וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידיעות אחרונות: התפוצץ המו"מ בין העובדים להנהלה. הערכה: העובדים בדרך לעיצומים

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 14:57

ההנהלה דחתה את דרישות הועד המינימליות לתנאי העבודה והעובדים הנותרים במערכת המאוחדת. גורמים בוועד: "אם ההנהלה תתחיל לפטר את העובדים באופן חד צדדי - גם השבתה מלאה של העיתון עומדת על הפרק"

משבר במו"מ בין העובדים להנהלת ידיעות אחרונות סביב הליך הפיטורים: אתמול (שני) התקיימה בעיתון ישיבת מו"מ נוספת על מהלך איחוד המערכות בקבוצת ידיעות, הכולל מהלך פיטורים נרחב שבו צפויים לסיים את העסקתם עוד 30 מעובדי ידיעות ו-ynet - נוסף על אלו שכבר פוטרו מהעיתון במהלך המלחמה או חתמו על הסכם הפרישה מרצון שהציעה ההנהלה.

בתחילת הדרך הציגה הנהלת ידיעות אחרונות תוכנית לפטר 67 עובדים, אך המספר התייחס רק לאיחוד המערכות ולא לאגפים נוספים בקבוצה כמו רדיו ynet שנסגר ומגזין "מנטה" - שנפרדו לאחרונה מ-11 עובדים. נוסף אליהם, נכון לכעת, 20 עובדים פרשו מרצון מהקבוצה, 9 פוטרו, 6 יצאו לחל"ת בנובמבר ו-3 התפטרו.

לפי ועד העובדים, ההנהלה דחתה את דרישותיהם הבסיסיות המינימליות לתנאי העבודה והעובדים הנותרים במערכת המאוחדת. בין היתר טוענים בארגון כי בהנהלה לא מסכימים להבטיח תגמול לעובדים על מטלות נוספות בעקבות איחוד המערכות, ולא מסכימים להחיל במלואם את תנאי הסכם ידיעות על עובדי ynet.

"נתנגד בתוקף להסדר שאינו הוגן, במיוחד בתקופה של חוסר ודאות וחוסר יציבות במערכת לאור מהלך האיחוד. בתחילת השבוע הבא נכנס אסיפת עדכון קצרה במערכת בראשל"צ, שבה נשקול יחד את הצעדים הבאים במאבק על זכויות העובדים והעובדות בקבוצה", נמסר מטעם הוועד.

ההערכה כעת בקרב העובדים היא כי לא יהיה מנוס מצעדי עיצומים בעיתון, ובהמשך גם פנייה לבית הדין לעבודה - אם ההנהלה תתחיל לפטר את העובדים באופן חד צדדי. לפי גורמים בוועד, גם השבתה מלאה של העיתון עומדת על הפרק.

דסק ידיעות אחרונות בזמן הפגנת העובדים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דסק ידיעות אחרונות בזמן הפגנת העובדים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ברקע הקיצוצים, עורך-העל של ידיעות אחרונות אבי משולם השלים לאחרונה גם תוכנית גיוסים לעיתון, עם מינוי סגנו לשעבר מרדיו תל אביב רועי כץ לתפקיד עורך חטיבת הכלכלה האחודה של הקבוצה.

במסגרת איחוד המערכות, עורך ynet גידו רן הפך לאחרונה לעורך החדשות בקבוצת ידיעות כולה וירדן ביטרן מונתה לתפקיד ראש מערכת החדשות תחתיו. במקביל, עורכת מוסף "7 לילות" דפני ליסבונה מונתה לתפקיד ראש חטיבת התרבות והבידור של הקבוצה.

אבי משולם. יח"צ,
אבי משולם/יח"צ

בצל הגיוס, גם תמונת הקיצוצים בשאר אגפי קבוצת ידיעות אחרונות הולכת ומתבהרת: לפני כחודשיים פורסם כי מגזין הבריאות "מנטה" הוותיק עתיד להיסגר, וללכת בדרכם של שאר מגזיני הקבוצה. נזכיר: בשנים האחרונות נסגרו בזה אחר זה קרוב לעשרה מגזינים שהיו בבעלות הקבוצה, ביניהם ירחון הגברים "בלייזר", השבועון לנוער "ראש אחד" שפעל במשך כ-30 שנה ושבועון הבידור "פנאי פלוס".

גם מיזם הרדיו של הקבוצה "רדיו ynet", אשר על כוונת סגירתו דווח בעבר בהרחבה בוואלה! ברנז'ה, סוגר רשמית את שעריו במסגרת הקיצוץ.

בהמשך נחשף בוואלה! ברנז'ה כי הנהלת ידיעות אחרונות מבקשת לפטר גם כשליש מכוח האדם ברשת המקומונים "ידיעות תקשורת".

ברשת הוכרז מאז על סכסוך עבודה. המשמעות היא שכבר כיום העובדים יכולים לנקוט בצעדים ארגוניים, במידה והמו"מ שצפוי להתקיים עם הנהלת החברה לא יצלח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully