וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת המינויים מתעכבת באישור השופט דרורי ליו"ר האיתור לתאגיד

עודכן לאחרונה: 10.4.2024 / 9:17

לפי הבקשה לארכה שהגישו שר ומשרד התקשורת לבג"צ בעקבות עתירה של עמותת הצלחה - קיימה הוועדה כמה דיונים בעניין מועמדותו של דרורי ליו"ר ועדת האיתור - ולא אישרה אותו. ביהמ"ש מתח בעבר ביקורת קשה מאוד על התנהלות המשרד בנושא

משה דרורי, שלמה קרעי. יונתן זינדל, פלאש 90
משה דרורי, שלמה קרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

מועמדותו של השופט בדימוס משה דרורי, שמונה ע"י שר התקשורת קרעי לתפקיד ראש ועדת האיתור לחברי מועצת תאגיד השידור הישראלי - לא עוברת ללא בעיות בוועדה לבדיקת מינויים. לפי הבקשה לארכה שהגישו שר התקשורת ומשרד התקשורת לבג"צ בעקבות עתירה של עמותת הצלחה - קיימה הוועדה כמה דיונים בעניין מועמדותו של דרורי ליו"ר ועדת האיתור - ולא אישרה אותו. היום (רביעי) מתוכנן דיון נוסף.

בעקבות דיונים אלה העבירה הוועדה בתחילת אפריל (1.4) פנייה לשר ובה שאלות בנוגע למועמד. כזכור גם ממלא מקום נשיא ביהמ"ש העליון שלח מכתב לשר קרעי בעניין מועמדותו של דרורי, כפי שנחשף בוואלה! ברנז'ה, ובו רמז למידע רלוונטי למינוי דרורי. לפי שעה לא ברור מה כתב ממלא מקום נשיא ביהמ"ש העליון אודות מועומדות דרורי, וסביר להניח שאם המינוי יאושר הוא ייתקל בעתירה לבג"צ.

כזכור, ביהמ"ש מתח בעבר ביקורת קשה מאוד על התנהלות משרד התקשורת על התמשכות הטיפול בכל הפרשה וכתב שהיא "מעוררת אי נחת".

משרדי כאן תאגיד השידור. שי אפשטיין,
משרדי כאן תאגיד השידור/שי אפשטיין
קרעי לא הכחיש בעבר את רצונו להחליש את תאגיד השידור, ואף קידם הליכי חקיקה בנושא. כלפיי השר נטען אף כי שאיפותיו הן לפרק את המועצה הקיימת

נזכיר: לפני כמה שבועות דווח כי שר התקשורת, שלמה קרעי, החליט למנות כיושב ראש ועדת האיתור של מועצת תאגיד השידור הציבורי "כאן" את השופט בדימוס משה דרורי, זאת לאחר התפטרותה של השופט בדימוס נחמה נצר מתפקיד זה. דרורי התפרסם בין היתר בכך שתקף בעבר את הפרקליטות על רקע תיקי נתניהו והביע תמיכה בהפיכה המשטרית. דרורי אף שימש מטעם הממשלה כיו"ר "ועדת הרוגלות" לבדיקת לפרשת פגסוס, ולא נענה לבקשה להקפיא את עבודתה בזמן המלחמה.

בהתאם לסעיף 29 (א) (1) לחוק השידור הציבורי הישראלי, יו"ר ועדת האיתור ממונה בהתייעצות עם נשיא בית המשפט העליון. ועדת האיתור אחראית על המלצה למינויים של חברי מועצת תאגיד השידור וליושב ראש תאגיד השידור. ליושב ראש ועדת האיתור סמכות למנות את שני החברים הנוספים בוועדה באופן עצמאי, אבל גם מועמדותם צריכה לעבור את אישור ועדת הבכירים.

אלא שמענה של הייעוץ המשפטי לפניית ארגוני היוצרים לממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן, מרמז כי בפני קרעי עומד מכשול נוסף הקשור למינוי: "ביום 11.1.2024 השיב ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון על מכתבו של שר התקשורת, ובמסגרת זו הביא ממלא מקום הנשיא לעיונו של השר, כגורם הממנה, מידע רלוונטי לעניין אפשרות המינוי", נכתב בתשובה.

בהקשר זה יצוין כי קרעי לא הכחיש בעבר את רצונו להחליש את תאגיד השידור, ואף קידם הליכי חקיקה בנושא. כלפיי השר נטען אף כי שאיפותיו הן לפרק את המועצה הקיימת. למעשה, בהנהלת התאגיד אמרו באופן רשמי כי קרעי "מכין הקרקע להשתלטות על הארגון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully