וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמז העבה שהעביר נשיא העליון על המועמד של קרעי לתפקיד יו"ר ועדת האיתור של התאגיד

עודכן לאחרונה: 22.2.2024 / 15:11

תגובת המדינה בנושא חושפת כי השופט פוגלמן העביר לשר התקשורת "מידע רלוונטי" אודות היו"ר, הנוגע למינויו. תפקיד היו"ר אמור להיות עצמאי. ארגוני היוצרים דורשים: לחשוף את המידע לאור קשריו לכאורה לגורמים פוליטיים. וואלה! ברנז'ה עם הפרטים

השופט משה דרורי 12 ביוני 2019. פלאש 90, פלאש 90
השופט משה דרורי 12 ביוני 2019/פלאש 90, פלאש 90

לפני מספר שבועות דווח כי שר התקשורת, שלמה קרעי, החליט למנות כיושב ראש ועדת האיתור של מועצת תאגיד השידור הציבורי "כאן" את השופט בדימוס משה דרורי. זאת לאחר התפטרותה של השופט בדימוס נחמה נצר מתפקיד זה. דרורי התפרסם בכך שתקף בעבר את הפרקליטות על רקע תיקי נתניהו והביע תמיכה בהפיכה המשטרית. דרורי אף שימש לאחרונה מטעם הממשלה כיו"ר "ועדת הרוגלות" לבדיקת לפרשת פגסוס, ולא נענה לבקשה להקפיא את עבודתה במלחמה.

נזכיר: בהתאם לסעיף 29 (א) (1) לחוק השידור הציבורי הישראלי, יו"ר ועדת האיתור ממונה בהתייעצות עם נשיא בית המשפט העליון. ועדת האיתור אחראית על המלצה למינויים של חברי מועצת תאגיד השידור וליושב ראש תאגיד השידור. ליושב ראש ועדת האיתור סמכות למנות את שני החברים הנוספים בועדה באופן עצמאי.

אלא שמענה של הייעוץ המשפטי לפניית ארגוני היוצרים לממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן, מרמז כי בפני קרעי נוסף הקשור למינויו: "ביום 11.1.2024 השיב ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון על מכתבו של שר התקשורת, ובמסגרת זו הביא ממלא מקום הנשיא לעיונו של השר, כגורם הממנה, מידע רלוונטי לעניין אפשרות המינוי", נכתב בתשובה.

בהקשר זה יצוין כי קרעי לא הכחיש בעבר את רצונו להחליש את תאגיד השידור, ואף קידם הליכי חקיקה בנושא. כלפיי השר נטען אף כי שאיפותיו הן לפרק את המועצה הקיימת. למעשה, בהנהלת התאגיד אמרו באופן רשמי כי קרעי "מכין הקרקע להשתלטות על הארגון".

שלמה קרעי מתארח ב"תיק טוק" , מאי 2023. ראובן קסטרו
שלמה קרעי מתארח ב"תיק טוק" , מאי 2023/ראובן קסטרו

"אתם בדיוק ערוצי תבהלה"

כעת, ארגוני היוצרים קוראים לנשיא פוגלמן, להנהלת בתי המשפט ולייעוץ המשפטי במשרד התקשורת לפרסם את כל המידע הרלוונטי בעניין מינוי זה, זאת "לאור הביקורת הציבורית על אודות האדם שמונה וקשריו לגורמים פוליטיים, והצורך של המחזיק בתפקיד זה להיות נקי כפיים".

במכתב ששלחו נציגי כלל הארגונים, בהם איגוד המפיקים לקולנוע וטלוויזיה, שח"ם איגוד השחקנים והשחקניות של ישראל, איגוד התסריטאים, איגוד הבמאיות והבמאים והפורום הדוקומנטרי ואיגוד העורכים - נכתב: "מאחר ותאגיד השידור הציבורי מהווה כ-50% מתעשיית הטלויזיה וההפקות בישראל ומשפיע רבות על קיומה ועתידה של יצירה ישראלית, יו"ר ועדת האיתור הינו תפקיד מפתח בעל השפעה אדירה על עתידם של אלפי יוצרים, שחקנים, במאים, אנשי צוות, מפיקים, תסריטאים ועוד בפרט וכן על אופי השידור הציבורי בישראל בכלל".

למכתב מצרפים הארגונים מספר התבטאויות של דרורי מהעת האחרונה, כראיה תומכת לטענותיהם ולרמיזה כי מדובר במינוי פוליטי. בין היתר, אמר דרורי: "...הרי אני יודע שערוצי התבהלה עושים מה שהם רוצים, האמת לא נר לרגליהם. אתם בדיוק ערוצי תבהלה, אני לא חושב שמילה אחת שלכם היא אמת. אני לא מאמין לכם, זה הכל".

עוד בוואלה!

למה התפטרה יו"ר ועדת האיתור למועצת התאגיד, ואיך גדי טאוב מייצג את הפריפריה?

לכתבה המלאה

"למעלה מ-50% מהאוכלוסיה אינה מיוצגת בבג"צ"

עוד מצרפים היוצרים למכתב עתירה שהוגשה לאחר טבח ה-7/10 על ידי בכירים במערכת הביטחון ובהם ראש שב"כ לשעבר נדב ארגמן ומפקד חיל האוויר לשעבר אמיר אשל בעניין מינוי "ועדת הרוגלות". בעתירה נכתב כך: "בבקשה טוענים העותרים כי הממשלה, שר המשפטים ויו"ר הוועדה דרורי "פועלים בתיאום, באופן ציני ומחושב, דוהרים קדימה בדרך להשגת מטרתם המשותפת. אין בכוונתם לחדול מעבודת הוועדה גם כשתותחי המלחמה רועמים, אזרחי ישראל ספונים בביתם עקב ירי טילים, מגויסים למילואים או מלווים את יקיריהם למנוחות".

השופט בדימוס דרורי, שהינו חבר "הפורום למען הרפורמה" כהגדרתו אמר בראיון לפני כשנה: "רוב הרפורמה חשובה וחיונית לדמוקרטיה, למעלה מ-50% מהאוכלוסיה אינה מיוצגת בבג"צ". וכן "הפרקליטות סימנה את נתניהו כמטרה, וכל האמצעים היו כשרים מבחינתה כדי להשיגה" - זאת בראיון בתכניתו של גדי טאוב.

עוד מציינים היוצרים כי בסעיף 30 לחוק נכתב כי "לא ימונה לחבר ועדת האיתור ולא יכהן בה מי שיש לו זיקה אישית או עסקית לשר משרי הממשלה, מי שעוסק בפעילות פוליטית או בפעילות מפלגתית או מי שעסק בפעילות פוליטית או בפעילות מפלגתית בחמש השנים שקדמו למועד הצגת המועמדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully