וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרעי ממשיך בקמפיין נגד תאגיד השידור; הנהלת התאגיד: "מכין הקרקע להשתלטות על הארגון"

עודכן לאחרונה: 10.9.2023 / 20:17

שר התקשורת תקף במכתב חריג את ראשי התאגיד, ו"דרש הסבר" לציוצים בהם תקפו עיתונאים ובכירים בתאגיד את שרי הממשלה. כאן: "איום של ממש לפזר את מועצת התאגיד ולהחליף את הנהלתו". גם קשת 12 ורשת 13 הגיבו: "הצצה לעתיד התקשורת בישראל"

בווידאו: שר התקשורת קרעי בריאיון לדוד ורטהיים מבהיר שגל"צ לא תשדר את מהדורות הערוצים המסחריים/צילום סטילס: ראובן קסטרו

לאחר שביקש לסגור אותו לחלוטין והסתפק רק בפגיעה בהכנסותיו במסגרת חוק השידורים החדש שיובא בשבועות הקרובים להצבעה בכנסת, שר התקשורת שלמה קרעי ממשיך במאמציו לפגוע בתאגיד השידור הישראלי. קרעי שיגר היום (ראשון) מכתב חריף לחברי מועצת התאגיד בגין מה שהוא מכנה "הפרת הוראות חוק השידור הציבורי בשידורי התאגיד". במכתבו סיפק השר כמה דוגמאות מתכני הערוץ, אשר לשיטתו עובר בהן הערוץ על חוק השידור הציבורי "באופן בוטה".

בין הדוגמאות שעלו במכתב, ביקש השר תשובות לטענות שבכירים בתאגיד התבטאו בפומבי באופן "שאינו עולה בקנה אחד עם אופיו של השידור הציבורי ולעיתים אף בניגוד לחוק".

שלמה קרעי, גולן יוכפז. סיוון פרג', יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
שלמה קרעי, גולן יוכפז/עיבוד תמונה, סיוון פרג', יונתן זינדל פלאש 90

קרעי מתייחס לכתב לענייני ערבים של התאגיד, ערן זינגר, שכתב בחשבון הטוויטר שלו בימים האחרונים: "מה בעצם לא היה נכון בדברים של שקמה?" כשהתייחס לדבריה של שקמה ברסלר שקראה לשרי הממשלה "נאצים". דן ביילסקי, עורך בחדשות כאן 11 כתב: "בנימין נתניהו איבד את כשירותו והורס את מדינת ישראל, מלחמת אזרחים עכשיו".

כמו כן, התייחס קרעי לתוכן המשודר על מסך התאגיד: "לאחרונה סיים התאגיד לשדר עונה נוספת של הסדרה "בואו לאכול איתי". במקבץ הפרקים שהתקיימו בתל אביב, כללו העורכים שוב ושוב קטעים מהפגנות השמאל, בעוד הקריין מתייחס לאותן הפגנות כאילו מדובר ב-"המאפיין" של העיר תל אביב. עריכה זו משקפת את אהדת יוצרי התוכנית למסר הפוליטי של המחאות, מנרמלת דעות פוליטיות מסוימות על פני אחרות ומחדירה באופן מאולץ תוכן פוליטי לתוכנית בידורית".

עוד בוואלה!

רפורמת קרעי היא תעתיק של רפורמת לוין: הממשלה רוצה לשלוט סופית בתקשורת

לכתבה המלאה

המכתב המלא

מתאגיד השידור הישראלי - יו"ר המועצה, גיל עומר ומנכ"ל התאגיד, גולן יוכפז נמסר בתגובה: "אין לראות במכתב חסר התקדים ששלח שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, אלא איום של ממש לפזר את מועצת תאגיד השידור, להחליף את הנהלתו ולהשתלט על הארגון ותכניו. כל זאת רק משום שתאגיד השידור אינו מתיישר עם הקו שמבקש השר להשליט על התקשורת הישראלית. לא נירתע מול האיומים. נמשיך בעבודתנו במקצועיות, גיוון דעות וניקיון כפיים.

"תאגיד השידור הישראלי, זכה בחודשים האחרונים בכל סקר במדדים הגבוהים ביותר במדרגי אמון הציבור, והיקפי הצפייה והאזנה בכל הפלטפורמות שלו, שממשיכים לעלות כל העת בעקביות - מדברים בעד עצמם".

מתוך "בואו לאכול איתי". תאגיד כאן
"מנרמלת דעות פוליטיות מסוימות". מתוך "בואו לאכול איתי"/תאגיד כאן

מפורום הערוצים רשת 13 וקשת 12 נמסר בתגובה למכתבו של קרעי לחברי מועצת התאגיד: "השר קרעי סיפק היום הצצה לאיך שעלולה להיראות התקשורת הישראלית ביום שתעבור הרפורמה שהוא מקדם - חלשה, צייתנית ובעיקר מוכפפת לאינטרסים הפוליטיים של השלטון. השר פועל להטלת קנסות, פגיעה כלכלית, פיזור הרשויות העצמאיות הפועלות כיום ולהקמת מועצת פיקוח בשליטתו.

"זאת ועוד, השר רוצה לשלוט גם במועצת התאגיד ועד כדי צנזורה על תגובות עיתונאים בטוויטר. מימוש תכניתו של קרעי משמעה - השתלטות כוללת על התקשורת החופשית בישראל".

מארגון העיתונאים נמסר בתגובה: "לשר התקשורת יש כנראה הרבה זמן פנוי, כי נראה שהוא מקדיש אותו בעיקר לחיטוט בפרופילים של עיתונאי תאגיד השידור בטוויטר, ולחקירה מעמיקה של כל תכני תאגיד השידור הציבורי, במטרה ליירט את התכנים שאינם לרוחו. מהמכתב ששיגר להנהלת התאגיד עולה ריח חריף של רדיפה. קרעי שוב חורג מסמכויותיו ומנסה להתערב בתכני תאגיד השידור הציבורי, כאילו היה אחרון הקומיסרים. כוונתיו של השר ברורות: לפגוע בכל דרך בעצמאותו ובחירותו של השידור הציבורי. אנו קוראים למועצת תאגיד השידור לדחות את הפניה ולהודיע לשר קרעי כי לא תקבל כל צנזורה על תכני השידור הציבורי, ושל התקשורת בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully