וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה התפטרה יו"ר ועדת האיתור למועצת התאגיד, ואיך גדי טאוב מייצג את הפריפריה?

עודכן לאחרונה: 6.1.2024 / 20:08

יו"ר ועדת האיתור למועצת התאגיד השופטת בדימוס נחמה נצר, התפטרה לאחרונה על רקע "נסיבות אישיות", פחות משנה לאחר שמונתה ע"י שר התקשורת קרעי. בשיחה היא טוענת ל"תחושה של תת ייצוג לפריפריה בכאן 11", ומתעקשת שלא באה "להיות בובה"

מינוי השופטת נחמה נצר/באדיבות משרד התקשורת

בשבוע שעבר, פחות משנה מאז שנכנסה לתפקיד, השופטת לשעבר נחמה נצר, יו"ר ועדת האיתור של מועצת התאגיד - התפטרה מתפקידה. נצר מונתה על ידי שר התקשורת שלמה קרעי, זאת באישור הנדרש לפי החוק עם נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות.

מינוי השופטת עורר גל אדיר של ביקורת בשל התבטאויות של בן זוגה, עורך הדין אריק נצר, שאל משרדו הצטרפה נחמה לאחר פרישתה מכס השיפוט. נצר הוא דמות מוכרת ברשתות החברתיות, והוא מרבה להתבטא בנושאים פוליטיים ובהם גם בעניינים הקשורים לתקשורת. טרם מינויה הוא אף פתח בקמפיין אגרסיבי הנוגע לתאגיד השידור הציבורי - זאת כשברקע עמדו ניסיונות החקיקה של השר קרעי לסגירת או החלשת תאגיד השידור. נצר, כאמור תומך נלהב בסגירת התאגיד (מהלך אותו הוביל קרעי מתחילת הקדנציה ללא הצלחה), אף השמיץ את ערוצי השידור והאשים אותם בהפקרות, האשים את הערוצים - למעט 14 - ברדיפה מכוערת ואלימה של בני משפחת נתניהו ותהה מדוע מדינת ישראל צריכה לממן שידור ציבורי או "לפרנס את אריה גולן או עיתונאים שמאלנים".

נזכיר לאחרונה מינה קרעי למועצת הכבלים והלווין בכיר לשעבר מכאן 11 שהודח מהתאגיד ופועל נגדו.

בנימין נתניהו, גולן יוכפז. רויטרס, כאן תאגיד השידור, עיבוד תמונה
רה"מ נתניהו ומנכ"ל התאגיד יוכפז/עיבוד תמונה, רויטרס, כאן תאגיד השידור

לביקורת על המינוי הצטרפו מאוחר יותר גם טענות מפי גורמי מקצוע בכירים במערכת המשפט. שופט בכיר בדימוס ששוחח עם וואלה! ברנז'ה הסביר כי "יש בעיתיות רבה עם העובדה שעוד בטרם נכנסה לתפקיד, קובעת נצר כי צריך להרחיב את השורות, להכניס רוח חדשה ולגוון - ממש כאילו השר מדבר מגרונה. ישנה סיבה לכך שממנים שופט/ת בדימוס לתפקיד, שכן הוא צריך להיות נקי כפיים וללא פניות לצד כזה או אחר. היו"ר חייב להגיע נקי לתפקיד וללמוד במהלך התפקיד את פני הדברים, ולא להגיע עם אג'נדה מראש. זו הייתה כוונת המחוקק וכך ראוי שיהיה".

ועדת האיתור בראשה עמדה נצר אמורה לבחור את חברי מועצת התאגיד. מטרת הוועדה, שבראשה עומד על פי החוק (משנת 2014) שופט מחוזי בדימוס, היא ליצור הפרדה מוחלטת מהדרג הפוליטי ולבחור את חברי מועצת התאגיד. מועצת התאגיד היא זו שמפקחת על שידורי התאגיד. תפקידה הוא לאתר ולהמליץ לשר על מינוי חברי מועצה לתאגיד השידור הציבורי וכן על יושב ראש מועצת תאגיד השידור הציבורי. במקביל, היא יכולה גם להדיח את הנהלת הארגון - נושא שמעלה חששות בקרב בכיריו - הטוענים לתפירת תיק וניסיון הדחה פוליטי באמצעות קרעי מטעם נתניהו. הוועדה מונה שלושה חברים (לפי החוק, את שני החברים הנוספים ממנה יושבת ראש הוועדה בעצמה).

לפי החוק, ב-2024 אמורים להיבחר חברי מועצה חדשים. לפני מספר שבועות פרסמה נצר קול קורא ראשון לאיתור, ושוב אוזכר כמועמד אפשרי שמו של גדי טאוב. עוד נזכיר: טאוב, איש תחנת הרדיו גלי ישראל המזוהה עם משפחת נתניהו, משדר גם בימי שישי "אולפן שישי חלופי" ביוטיוב מטעם אתר "מידה" - הנחשב אף הוא לתומך נתניהו מובהק. טאוב עלה בעבר גם כמועמד להיות חבר בוועדת האיתור לצידה.

עוד בוואלה!

הכל כשר בדרך לפגיעה בתאגיד? קרעי ממנה למועצת הכבלים בכיר שהודח מכאן ופועל נגדו

לכתבה המלאה

"בתחושה שלי יש אוכלוסיות שפחות באות לידי ביטוי"

"חשבתי שהמומחיות של טאוב בתקשורת תוכל לסייע לי. חשבתי ואני עדיין חושבת שמדובר במינוי ראוי"

שלום לך השופטת בדימוס נחמה נצר. אני מבין שהתפטרת לאחרונה מתפקיד יו"ר ועדת האיתור. האם תוכלי להסביר לי למה?

"נוצרו אצלי נסיבות אישיות מאד מורכבות שהפכו את המסע הזה למאד מורכב וכמעט בלתי אפשרי בתקופה הזו. אני משמשת כיועצת משפטית של שתי רשויות מקומיות בדרום ויש לי סדר יום מאד מורכב, ולכן חשבתי שנכון להודיע לשר שלא אוכל לעמוד במשימה".

האם במהלך השנה הזו השר קרעי ניסה לשכנע אותך למנות מישהו לחבר במועצה?

"מי שמכיר אותי יודע שאני לא מהאנשים שיכולים להשפיע על דעתם ולנסות להטות אותה. השר לא דיבר איתי על מועמד כזה או אחר ואם נעשה ניסיון כזה הוא נועד לכישלון. לא הייתי על תקן של בובה או עציץ, בוודא נוכח הנסיבות... בוודאי ששוחחנו לפי שנכנסתי לתפקיד על המשמעויות, ברגע שהחל התהליך של להביא חבר נוסף וכל מה שקשור בזה".

מה הן המשמעויות?

"אני ביקשתי להקפיד ששיקול הדעת שלי יהיה עצמאי בדיוק כמו שהיה כשכיהנתי כשופטת בבית המשפט. ברגע שהוגדרו גבולות הגזרה האלה הסכמתי ולאורך כל התקופה אכן כך היה".

מה את חושבת על שידורי התאגיד כיום, אמרת שצריך לגוון אותם. מה חסר לך על המסך?

"בתחושה שלי יש אוכלוסיות מסוימות שפחות באות לידי ביטוי. הפריפריה פחות באה לידי ביטוי, לפחות בראייה שלי, ולא רק זו של הדרום אלא גם בצפון. זה בא לידי ביטוי גם בזרקור והתכנים שמפנים שם לפריפריה. אני חושב שיש עוד אוכלוסיות ואני לא בטוחה שיש במועצה ייצוג שעולה בקנה אחד עם הגודל של הקבוצות השונות באוכלוסייה. יש פחות התאמה ומתאם לייצוג שלהם, ואני לא יודעת אם יש נציג שהם יכולים לומר שהוא הקול שלהם. אני לא חושבת למשל שבני המיעוטים באים לידי ביטוי. יש סוגיות שהיו צריכות מענה".

לא הצלחתי להבין איך גדי טאוב מייצג את הפריפריה.

"זה לא רק הפריפריה. יש אוכלוסיות נוספות שלא זוכות לייצוג. אבל טאוב לא יועד למועצה אלא כחבר בוועדת האיתור לצדי. חשבתי שהמומחיות שלו בתקשורת תוכל לסייע לי. חשבתי ואני עדיין חושבת שמדובר במינוי ראוי. בסיבוב הראשון של ועדת האיתור הוא היה אחד המועמדים שהגיע, בראייתי הוא היה מעמד מאד ראוי ואני המלצתי עליו אבל הוא החליט מסיבותיו שלו לוותר על המינוי".

תודה לך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully