וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה בקבוצת הארץ-דה מרקר: המנכ"ל רמי גז פורש כעבור 16 שנה

עודכן לאחרונה: 30.4.2024 / 15:51

לוואלה ברנז'ה נודע כי גז צפוי לפרוש מהקבוצה כשברקע מאבק על השליטה העתידית בו. גז ליווה את מרבית התהליכים המשמעותיים בעיתון, בראשם הדיגיטציה והמעבר לחומת תשלום

בית הארץ. צילום : ראובן קסטרו, קשת
בית הארץ/קשת, צילום : ראובן קסטרו

רמי גז, מנכ"ל קבוצת הארץ-דה מרקר ב-16 השנים האחרונות, צפוי לפרוש מהתפקיד - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. גז נחשב במשך שנים ליד ימינו של המו"ל עמוס שוקן, ולמקורבו, ולפי גורמים בעיתון, הסיבה לעזיבתו היא מעורבות הולכת וגוברת של בני משפחתו של שוקן בניהול השוטף ו"הצרת צעדיו של גז". כזכור, לאחרונה נחשף בוואלה! ברנז'ה כי גם מנכ"ל קבוצת ידיעות אחרונות ציון פרץ צפוי לפרוש מתפקידו, זאת לאחר עזיבת מנכ"ל ynet והחלפתו בידיי שי מגל.

גז מונה לתפקיד מנכ"ל קבוצת "הארץ" ב-2008, אז בהיותו בן 47 וולפני כן מילא תפקידים שונים בקבוצה משנת 1986, ביניהם כמנכ"ל מפעלי הדפוס של הקבוצה. הוא החליף את עמוס שוקן שעד אז החזיק בתפקיד, ומשמש מאז כיו"ר מועצת המנהלים של הקבוצה. גז ליווה את מרבית התהליכים המשמעותיים בעיתון, בראשם הדיגיטציה והמעבר לחומת תשלום.

אחד המעורבים באופן הולך וגובר בניהול העיתון הוא רוני שוקן, בנו של עמוס, שחי בעשור האחרון בלונדון, וההערכה בקבוצה היא שעל רקע גילו המתקדם של עמוס, שמציין השנה 80, מנסה להסתמן כיורש. בעיתון מעורבים גם בתו של עמוס, ליאורה שוקן, המשמשת כיועצת בעיתון. לאחיו של עמוס, הלל ורחלי, יש כמה ילדים, שלפי גורמים חלקם מעונינים להיות מעורבים בקבוצה, אם כי לא ברור באיזה תפקידים.

וואלה TALK הראיון המרכזיעם יעקב אילון ועמוס שוקן 11 לדצמבר 2017. ראובן קסטרו
וואלה TALK הראיון המרכזיעם יעקב אילון ועמוס שוקן 11 לדצמבר 2017/ראובן קסטרו

במקביל, בהארץ-דה מרקר מבצעים בימים אלו הליך פיטורים משמעותי ובחודשים האחרונים התגבשה בהנהלת העיתון תכנית צמצומים במסגרתה יסיימו את העסקתם כ-20 עיתונאים, זאת לאור "השפעת מתקפת ה-7 באוקטובר והמלחמה על הכנסות העיתון". עוד יצוין כי לאחרונה העלו בעיתון את מחירי המנוי, זאת תחת נימוק דומה. בקבוצה אומרים כי עיקר ההפסד נובע מאובדן הכנסות של פרסום וכנסים במלחמה.

מצבת כוח האדם של קבוצת הארץ, הכוללת גם את עיתון דה-מרקר, עומדת על כ-350 עובדים, כך שמדובר בשיעור של כ-6% מהיקף העובדים בעיתון, לפחות נכון לנקודת תחילת המשא ומתן.

המהלך נתפס בקרב חלק מהעובדים כתמוה, שכן כמה שבועות קודם לכן, ברקע קריאתו של שר התקשורת שלמה קרעי להפסקת הפרסום ודמי המנוי של כלל המשתמשים בשירות המדינה בעיתון - התגאו גורמים בהארץ דווקא בגידול במספר הקוראים בו. במקביל, בעיתון אף מציינים עליה משמעותית במנויים באנגלית מתחילת המלחמה ומציגים תחזית צמיחה נאה לשנת 2024.

רמי גז בחר שלא להתייחס. עמוס שוקן מסר: "אני מודה לרמי על תרומתו רבת השנים להארץ ומאחל לו הצלחה בהמשך דרכו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully