וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

60 אלף תושבי העוטף לגופי השידור: "אל תשדרו את טקס המשואות הביזיוני"

וואלה ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 6.5.2024 / 12:16

פנייה חריגה של תושבי העוטף למנכ"לי ערוצים 11, 12 ו-13: "החטופים עדיין בעזה ואנחנו, ניצולי הטבח, לא חזרנו לבתינו. טקס הדלקת המשואות האטום של ממשלת המחדל הוא אצבע בעין. אנחנו דורשים ודורשות - אל תשדרו את הטקס"

שרה נתניהו בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל, 1 במאי 2017. נועם מושקוביץ
שרה נתניהו בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל, 1 במאי 2017/נועם מושקוביץ

קרוב ל-60 אלף חתימות מתוך יעד של 75,000 נאספו עד כה לעצומה של תושבי עוטף עזה המיועדת למנכ"לי ערוצים 11, 12 ו-13, בקריאה שלא לשדר את טקסי העצמאות השנה. מאחורי הדרישה החריגה עומד בר חפץ, שניצל ממתקפת 7/10 בקיבוץ נירים.

"ב-7 באוקטובר, אני והילדים שלי היינו יום שלם בממ"ד בקיבוץ נירים - בזמן שאנחנו שומעים יריות מבחוץ. אנחנו ניצלנו מהטבח ופונינו לבאר שבע, בזמן שאחרים נרצחו ונחטפו לעזה. החברים שלנו עדיין חטופים בעזה, אבל ההתעללות בהם לא מפסיקה", כותב חפץ. "מירי רגב מתכננת טקס יום עצמאות שהוא מפגן של אטימות ויומרנות, ללא קהל. כשתושבי נירים, נתיב העשרה, בארי, ניר עוז וישובים נוספים בנגב לא יודעים מתי יחזרו הביתה, רגב מתכננת להדליק משואות ביישובים שהם פונו מהם. גם ישובי הצפון - קריית שמונה, מנרה ואביבים - יהיו מחוץ לבתיהם ביום העצמאות".

נתניהו: "בשואה היו מנהיגים בעולם שעמדו מנגד - אם לא נגן על עצמנו - אף אחד לא יגן עלינו. צילום: לעמ, עיבוד תמונה
נתניהו: "בשואה היו מנהיגים בעולם שעמדו מנגד - אם לא נגן על עצמנו - אף אחד לא יגן עלינו/עיבוד תמונה, צילום: לעמ
"התקשורת צריכה לשדר סולידריות כלפיהן - ולשדר את הטקסים שלהן במקום את הטקס המנותק של הממשלה שהפקירה אותן ב-7 באוקטובר"

עוד כותב חפץ: "השנה נציין את יום העצמאות בפצעים פתוחים, שהמעבר החד מיום הזיכרון לא ירפא והטקס הממשלתי רק זורה עליהם מלח ומנרמל אשליה של שגרה בזמן שהחטופים נמקים בעזה. קהילות הקיבוצים, המושבים והערים, ששרדו את הטבח ופונו מבתיהן, יציינו את ערב יום העצמאות בטקסים שהן לבדן יחליטו איך לערוך. התקשורת צריכה לשדר סולידריות כלפיהן - ולשדר את הטקסים שלהן במקום את הטקס המנותק של הממשלה שהפקירה אותן ב-7 באוקטובר".

"אנחנו הצופים בערוצים וביחד יש לנו כוח לגרום לערוצי השידור לא לשתף פעולה עם ממשלת ההפקרה והכישלון. הצטרפו אלי לדרישה ממנהלי הערוצים - אנחנו הצופים שלכם, אנחנו הציבור, אנחנו עם תושבי העוטף, אנחנו עם החטופים - אל תתנו יד להמשך ההתעמרות במשפחות השכולות ובישוביי העוטף. אל תשדרו את טקס יום העצמאות הממשלתי, שדרו את הטקסים של המפונים ומשפחות החטופים".

עוד בוואלה!

משפחות חטופים הטיחו במנכ"ל חדשות 12 אבי וייס: ״תביא לנו עסקה, תשאלו שאלות"

לכתבה המלאה
השרה מירי רגב ויו"ר הכנסת אמיר אוחנה בדרך לישיבת סיעת הליכוד. 03.12.2023. יונתן זינדל, פלאש 90
השרה מירי רגב ויו"ר הכנסת אמיר אוחנה בדרך לישיבת סיעת הליכוד. 03.12.2023/פלאש 90, יונתן זינדל

נזכיר: השנה החליטה רגב כי הטקס המרכזי ייערך באופן מצולם, ללא קהל, "משום שהמלחמה בעיצומה ואנו לא יודעים איך יתפתחו החזיתות". ההערכה היא כי הסיבה לשינוי נובעת מחשש של נתניהו - שדווקא כן ישדר סרטון בשמו בטקס - ממחאה בקהל בשידור חי.

הטקס עלה לכותרות בימים האחרונים גם בצל משבר במסגרתו דרשה שרת התחבורה רגב לבטל את נאומו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, שאיים שיחרים את האירוע. רגב דורשת לאפשר לו לדבר רק בזמן הדלקת המשואה. לטענתה של רגב, המהלך נובע בטענה לחוסר זמן בטקס עצמו.

בתגובה הודיע אוחנה כי אם הוא לא ינאם את נאומו המרכזי, הכנסת, כולל משמר הכנסת, לא תשתתף בטקס. השיחה הסתיימה בזעם של אוחנה, ללא הסכמות. אוחנה אמר לרגב בשיחה ביניהם: "זה ביזיון, לא יקרה" וניתק.

לשכת השרה רגב מסרה: "בניגוד לפרסומים השקריים - נאומו של יושב ראש הכנסת לא בוטל. לאור אירועי 7 באוקטובר ושינוי מתכונת טקס המשואות שנועד לאפשר את הרחבת פרק הזיכרון ועל מנת לתת ביטוי נרחב לגיבורות וגיבורי ישראל שנבחרו להשיא משואה, התבקש יושב ראש הכנסת לאחד בין שני הנאומים - מעמד הנאום ומעמד האבוקה לכדי נאום אחד במעמד הדלקת האבוקה. ככל וניתנה הנחיה של יושב ראש הכנסת למשמר הכנסת להחרים את הטקס, הרי שיש בכך פגיעה בממלכתיות של הטקס וחריגה מסמכותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully