וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב"טקס כיבוי המשואות" בונים על המחאה נגד הערוצים המרכזיים

וואלה ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 13.5.2024 / 10:41

את הטקס של משפחות החטופים ינחו לוסי אהריש וג'קי לוי. "בזמן שבחלק מערוצי הטלוויזיה יבחרו לשדר מיצגי ראווה מטקס משואות פחדני, מוקלט, נטול קהל ומנותק מהעם, הציבור מוזמן להצביע עם הלב", אומרים במטה. האם יצליחו לפגוע ברייטינג?

ג'קי לוי, לוסי אהריש. ראובן קסטרו, Creative Commons
ג'קי לוי, לוסי אהריש/Creative Commons, ראובן קסטרו

ברקע המחאה נגד שידור טקס הדלקת המשואות השנה, במטה החטופים ישדרו מחר (שני) במקביל לערוצים המסחריים "טקס משואות אזרחי". הטקס, שישודר בשידור חי בהובלת משפחות חטופים וחטופות, נקרא "טקס כיבוי המשואות והדלקת תקווה" והוא ישודר במקביל לזה הממלכתי מאמפי שוני.

את הטקס ינחו העיתונאים לוסי אהריש וג'קי לוי, וישתתפו בו בין היתר רונה קינן, דרור קרן, דניאלה ספקטור והחצר האחורית.

בהודעה שהפיצו המארגנים נכתב: "בזמן שבחלק מערוצי הטלוויזיה יבחרו לשדר מיצגי ראווה מטקס משואות "ממלכתי", פחדני, מוקלט, נטול קהל ומנותק מהעם, הציבור מוזמן להצביע עם ה-? ולהצטרף לשידור הטקס הראוי, המוסרי והמדוייק שבראנו יחד. טקס משואות מכבד ואנושי המכיר בכאב, באובדן ובצלקות שנותרו בנפגעים ובנפגעות ובחבלי ארץ אהובים, מישיר מבט אל האסון המשותף אך עם זאת מעצים ומעורר תקווה. ביום אחד הביטחון האישי והאמון במערכות קרסו, עשרות אלפים איבדו את היקרים להם, את ביתם, העוגנים של חייהם נלקחו מהם, אבל עבור 132 משפחות הסיוט נמשך יום אחר יום. שעה שעה, חיים שאינם חיים ולילות שאינם לילות.

ברכת יום העצמאות של נתניהו מחגיגות יום העצמאות ה-73. צילום מסך, צילום מסך
ברכת יום העצמאות של נתניהו מחגיגות יום העצמאות ה-73/צילום מסך, צילום מסך

"במהלך האירוע יכובו משואות ההפקרה, הנטישה, הזלזול וההתעלמות ותודלק מחדש להבה של ערבות הדדית ותקווה לעתיד טוב יותר של מציאות מתוקנת, כואבת אבל שפויה ומלאת חמלה". מעבר למשפחות חטופים ישתתפו בטקס הורי נרצחים ב-7/10, ניצולי הטבח בקיבוצים ומהמסיבה בנובה ולוחמים, לצד ניצולים, עקורים, נשות ואנשי סיוע אזרחי, חברות וחברי כנסת ואישי ציבור.

בשבוע שעבר נאספו עשרות אלפי חתימות לעצומה של תושבי עוטף עזה המיועדת למנכ"לי ערוצים 11, 12 ו-13, בקריאה שלא לשדר את טקסי העצמאות השנה. מאחורי הדרישה החריגה עומד בר חפץ, שניצל ממתקפת 7/10 בקיבוץ נירים.

"ב-7 באוקטובר, אני והילדים שלי היינו יום שלם בממ"ד בקיבוץ נירים - בזמן שאנחנו שומעים יריות מבחוץ. אנחנו ניצלנו מהטבח ופונינו לבאר שבע, בזמן שאחרים נרצחו ונחטפו לעזה. החברים שלנו עדיין חטופים בעזה, אבל ההתעללות בהם לא מפסיקה", כותב חפץ. "מירי רגב מתכננת טקס יום עצמאות שהוא מפגן של אטימות ויומרנות, ללא קהל. כשתושבי נירים, נתיב העשרה, בארי, ניר עוז וישובים נוספים בנגב לא יודעים מתי יחזרו הביתה, רגב מתכננת להדליק משואות ביישובים שהם פונו מהם. גם ישובי הצפון - קריית שמונה, מנרה ואביבים - יהיו מחוץ לבתיהם ביום העצמאות".

עוד בוואלה!

60 אלף תושבי העוטף לגופי השידור: "אל תשדרו את טקס המשואות הביזיוני"

לכתבה המלאה
תדרוך עיתונאים בנושא הערכות לטקס הדלקת המשואות
02.05.24. רוני כנפו
תדרוך עיתונאים בנושא הערכות לטקס הדלקת המשואות 02.05.24/רוני כנפו

"אל תשדרו את טקס יום העצמאות הממשלתי"

עוד כותב חפץ: "השנה נציין את יום העצמאות בפצעים פתוחים, שהמעבר החד מיום הזיכרון לא ירפא והטקס הממשלתי רק זורה עליהם מלח ומנרמל אשליה של שגרה בזמן שהחטופים נמקים בעזה. קהילות הקיבוצים, המושבים והערים, ששרדו את הטבח ופונו מבתיהן, יציינו את ערב יום העצמאות בטקסים שהן לבדן יחליטו איך לערוך. התקשורת צריכה לשדר סולידריות כלפיהן - ולשדר את הטקסים שלהן במקום את הטקס המנותק של הממשלה שהפקירה אותן ב-7 באוקטובר".

"אנחנו הצופים בערוצים וביחד יש לנו כוח לגרום לערוצי השידור לא לשתף פעולה עם ממשלת ההפקרה והכישלון. הצטרפו אלי לדרישה ממנהלי הערוצים - אנחנו הצופים שלכם, אנחנו הציבור, אנחנו עם תושבי העוטף, אנחנו עם החטופים - אל תתנו יד להמשך ההתעמרות במשפחות השכולות ובישוביי העוטף. אל תשדרו את טקס יום העצמאות הממשלתי, שדרו את הטקסים של המפונים ומשפחות החטופים".

נזכיר: השנה החליטה רגב כי הטקס המרכזי ייערך באופן מצולם, ללא קהל, "משום שהמלחמה בעיצומה ואנו לא יודעים איך יתפתחו החזיתות". ההערכה היא כי הסיבה לשינוי נובעת מחשש של נתניהו - שדווקא כן ישדר סרטון בשמו בטקס - ממחאה בקהל בשידור חי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully