וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל כשר למען נתניהו: האמירה המבחילה של מגיש ערוץ 14 נגד יוצאי ברית המועצות לשעבר

וואלה ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 19.5.2024 / 20:14

מגיש הערוץ בועז גולן ביקר את השר לשעבר אביגדור ליברמן: "כל הזמן פועל להביא לפה עוד גויים ועוד גויים... עוד אוקראיני. הביאו לפה גויים וזה דופק לנו את הדמוגרפיה". עמותת לובי המיליון דורשת את התערבות הרשות השנייה: "כחץ בלב הלוחמים"

בועז גולן בערוץ 14/ערוץ 14

אמירות קשות שנאמרו בשבוע שעבר בערוץ 14 כנגד עולים מבית המועצות לשעבר מעוררות סערה במגזר, הנחשב לגדול בישראל. הדברים נאמרו על ידי מגיש הערוץ בועז גולן, בתוכנית "האולפן הפתוח", בהתייחס לביקורת על השר לשעבר אביגדור ליברמן, ממבקריו החריפים של ראש הממשלה נתניהו. גולן טען כי הוא פעל לעלות לישראל עולים שאינם יהודים מכיוון שהיה צריך קולות.

בין היתר אמר גולן כי "כל הזמן פועל להביא לפה עוד גויים ועוד גויים...עוד אוקראיני ...". בהמשך אמר גולן "הביאו לפה גויים וזה דופק לנו את הדמוגרפיה... צריך לפעול שלא ייכנסו לכאן גויים ושזאת תהיה מדינה יהודית חזקה".

בעמותת לובי המיליון, המקדמת זכויות וצרכים של 1.2 מיליון ישראלים דוברי רוסית מול מקבלי ההחלטות, אמרו לוואלה ברנז'ה בתגובה: "בערוץ 14 נתנו במה לאמירות פוגעניות שהופנו כלפי מאות אלפים מאזרחי ישראל ומשקפות נקודת מבט מפלגת ומזיקה שאין לה מקום בחברה שלנו. לא ייתכן שיתאפשר לשדר בערוץ תקשורת ישראלי מרכזי הסתה חמורה כלפי ישראלים באין מפריע. ההתייחסות לעולים מברית המועצות לשעבר כ"גויים" שבואם לישראל מאיים על הדמוגרפיה היהודית היא לא רק הסתה כלפי מאות אלפי ישראלים, אלא גם תיאור מעוות של זהותם ומוצאם".

אביגדור ליברמן. ראובן קסטרו
אביגדור ליברמן/ראובן קסטרו
"אמירותיו של גולן הן כחץ בליבן של המשפחות השכולות וכן בליבם של הלוחמים והלוחמות ששומרים ושומרות עלינו בימים אלה"

עוד מסרו בעמותה כי "בקרב העלייה המבורכת ממדינות אלה עלו גם בנים ונכדים ליהודים, שעלו ארצה למדינת הלאום היהודי על מנת לממש את זהותם היהודית לאחר שסבלו מאנטישמיות בארצות המוצא, והם רואים עצמם כיהודים וישראלים לכל דבר ועניין. הנסיבות ההיסטוריות שבגללן הרבנות לא מכירה ביהדותם מבחינה הלכתית לא רלוונטיות לזיקה שלהם לעם היהודי ויוכיחו את זאת מספרי הנופלים מקהילת ישראלים דוברי הרוסית לאורך העשורים האחרונים וכן במלחמת "חרבות ברזל" שעודנה מתנהלת. אמירותיו של מר גולן הן כחץ בליבן של המשפחות השכולות וכן בליבם של הלוחמים והלוחמות ששומרים ושומרות עלינו בימים אלה. יתרה מכך, ההצעה שגידול האוכלוסייה החרדית והציונות הדתית תגרום לרוב ימני שמדיר או דוחק לשוליים קבוצות אחרות מדאיגה. רטוריקה כזו מטפחת פילוג ומערערת את הקריאה לאחדות החיונית בתקופה רגישה זו. אנחנו קוראים להימנע מאמירות פומביות פוגעניות מסוג זה ודורשים תגובה חריפה של הרשות והערוץ כנגד המוטב בועז גולן. עמותת "לובי המיליון" מקדמת מציאות חברתית, כלכלית, וממלכתית-דתית ותרבותית טובה יותר עבור 1.2 מיליון ישראלים יוצאי מדינות ברית המועצות לשעבר".

לובי המיליון היא עמותה הפועלת עבור ישראלים יוצאי מדינות ברית המועצות לשעבר. העמותה פועלת ב-4 תחומי ליבה עיקריים: חברתי-כלכלי, דת ומדינה, קליטת עליה וחינוך ותרבות.

עוד בוואלה!

מה עשו פקחים של משרד התקשורת בהפגנה בעד עסקת חטופים

לכתבה המלאה
עודד פורר 7. ראובן קסטרו
עודד פורר 7/ראובן קסטרו

"בועז גולן חייב להתנצל"

גם יו"ר ועדת העלייה הקליטה והתפוצות, ח"כ עודד פורר התייחס להתבטאויות הגזעניות של המגיש בועז גולן: "בזמן שהעולות והעולים לישראל מכל מדינות העולם מחרפים את נפשם בהגנה על מדינת ישראל, החליט בועז גולן לנצל את זמן השידור שלו כדי להטיל דופי, להסית, להשפיל ולהעליב את העולים לישראל", מסר.

"באחד מהמופעים הגזעניים שנראו על מסך הטלוויזיה בשנים האחרונות, ביטל גולן את התרומה של כל אחד ואחת מכוחות הביטחון, מהרופאים ומרבבות שתרמו ותורמים למדינת ישראל בימי מלחמה ובימי שלום.

"בועז גולן חייב להתנצל בפני כל מי שעלה לישראל ובחר לקשור את גורלו עם מדינת ישראל, ועל הדרך שיתנצל גם בפני רס"ר (במיל') קאלקידן מהרי ז"ל שנהרג כשלחם ברצועת עזה ושאימו מקבלת אישור להגיע לישראל רק למשך 30 יום. או בפני אלינה פלחטי ז"ל ששירתה בצה"ל, היתה בהליך גיור שלא הספיקה לסיימו ושנרצחה ב-7 באוקטובר רק בשל היותה ישראלית ונקברה מחוץ לגדר בבית העלמין.

"מבחינתו של בועז, למעלה מ 5,000 חיילות וחיילים שמשרתים ברגע זה בצה"ל, הם סוג ב', רק בגלל שנולדו לאב יהודי ולא לאם יהודיה. אני מצפה מהנהלת ערוץ 14 , שאמור להיות ערוץ מורשת, לנזוף בגולן על מופע הגזענות מלא השנאה והזלזול לעולים לארץ, שמהווים אחת מאבני היסוד של מדינת ישראל", מסר ח"כ פורר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully