וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על התאגיד: "להגיד שהלוחמים הפקירו את התצפיתניות זה חילול הגבורה שלהם"

דוד ורטהיים ואראל סגל

עודכן לאחרונה: 20.5.2024 / 20:25

הסרט "חיילות של אף אחד" שזכה לצפיית שיא בכאן 11 מעורר תדהמה בקרב משפחות נופלים של חיילי גולני. חברו של סגן יוחאי דוכן ז"ל: "החיילים נלחמו בנחל עוז עד מוות". הפקת הסרט: "הטענות מופנות לצמרת צה"ל ובשום אופן לא לעבר הלוחמים"

הסרט התיעודי "חיילות של אף אחד". טוליק גלאון, כאן 11,
הסרט התיעודי "חיילות של אף אחד"/טוליק גלאון, כאן 11

הסרט הדוקומנטרי "חיילות של אף אחד", אשר מספר את סיפורן של שלוש תצפיתניות מבסיס נחל עוז שנפלו ב-7 באוקטובר ואת הסיפור של המשפחות שלהן, מעורר ביקורות, תגובות שנויות במחלוקת ואף תדהמה בקרב משפחות נופלים של חיילי גולני שלדבריהן נלחמו בנחל עוז עד מוות. יוצרת הסרט נועה אהרוני טענה בפודקאסט המלווה את הסרט כי החיילים שנלחמו לא חשבו ללכת לחמ"ל ולמיגונית, וכי הם הפקירו את הבנות במוצב.

במסגרת הסרט, גילי לייבשור, אמא של יעל לייבשור שנרצחה, ערכה תחקיר על השעות האחרונות של בתה וחברותיה התצפיתניות כדי להבין את השתלשלות האירועים; הוריה של רוני אשל, שהוגדרה בתחילה כנעדרת, עד שהוכרז על מותה, יצאו למאבק במפקדים שהתעלמו מאזהרות בתם; הוריה של נועה מרציאנו שנחטפה, צולמה בסרטון שפרסם החמאס ונרצחה בשבי, התחילו לשבת עליה שבעה בלי גופה, עד שצה"ל הצליח לחלץ את גופתה ממתחם בית החולים שיפא ולהביאה לקבורה בישראל.

ידידיה זמורה, חברו של סגן יוחאי דוכן ז"ל שנפל בקרב על החמ"ל בנחל עוז, סיפר ברדו 103 לאראל סגל ודוד ורטהיים על התחושות הקשות שהצפייה בסרט עוררה בו ובקרב משפחות הנופלים.

"האמת כשאני שמעתי את זה בפעם הראשונה, לא כך האמנתי לדברים שנועה אמרה. יוחאי נפל בחמ"ל בקרב גבורה לא אנושי. הוא הגיע בשבע בבוקר ושמר על הבנות בחמ"ל ביחד עם חבריו נמרוד אלירז, אבראהים חרובה ואיתי רון", אמר בצער. "הוא לא יצא מהחמ"ל, וצריך להגיד שהמחבלים לא הצליחו להיכנס לחמ"ל. הם שמרו על הבנות בצורה מושלמת עד שהם נפלו. וגם כשהתחילו לשרוף את החמ"ל, מי שהזהיר והצליח לברוח זה יוחאי, יוחאי ניסה לכבות שם את האש עד שאיבד את ההכרה ונהרג. הוא נלחם באמת בצורה לא אנושית", טען. "להגיד שהם הפקירו אותן זה פשוט חילול הגבורה שלהם", הדגיש.

"נחל עוז הוא סיפור גבורה מטורף של חיילי גולני, וחשוב שאנשים ידעו את זה. לספר את סיפור הגבורה של גדוד 13 של גולני. זה המינימום שאנחנו יכולים לעשות". האזינו לשיחה במלואה.

עוד בוואלה!

בועז גולן בערוץ 14 מעדיף משתמטים חרדים על חיילים עולים

לכתבה המלאה
הסרט התיעודי "חיילות של אף אחד". טוליק גלאון, כאן 11,
הסרט התיעודי "חיילות של אף אחד"/טוליק גלאון, כאן 11

"חיילות של אף אחד" ששודר כאמור בתאגיד רשם קרוב לחצי מיליון צפיות מאז ששודר לראשונה בכאן 11 ביום הזיכרון. מדובר בשיעור צפייה גבוה באופן יחסי. השידור הטלוויזיוני עצמו בערב יום הזיכרון והשידור הנוסף ביום הזיכרון עצמו רשמו 270 אלף צפיות; ואילו בדיגיטל של כאן (כאן BOX, אתר ואפליקציה) וביוטיוב נרשמו כ-170,000 צפיות נוספות. את הסרט ביימה נועה אהרוני והפיקה קסטינה הפקות בתמיכת קרן משפחת רודרמן. בערב יום הזיכרון גרף סרט הדוקו רייטינג גבוה במיוחד - 7.6 אחוז.

מהפקת הסרט נמסר בתגובה: "חיילות של אף אחד" נתן ביטוי לכאבן של הורי שלוש תצפיתניות מנחל עוז ולתחושות שלהם שבנותיהם הופקרו. טענות המשפחות מופנות לצמרת צה"ל ובשום אופן לא לעבר הלוחמים שנפלו בקרב בנחל עוז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully