וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרעי לא סיפק לערוץ 14 את הסחורה, והוא ייצא מעידן פלוס

עודכן לאחרונה: 30.5.2024 / 15:23

אחרי שהתקפל בעניין החרמת הציוד של סוכנות AP, שר התקשורת רושם כישלון נוסף: מהשבוע הבא הערוץ שבנה על מחיקת חובות ההפצה לרשות השנייה, כבר לא יהיה זמין דרך השירות. קרעי: "לצערי, ערוץ 14 החליט שלא לחכות לפתרון בחקיקה"

שלמה קרעי מתארח ב"תיק טוק" , מאי 2023. ראובן קסטרו
שלמה קרעי מתארח ב"תיק טוק" , מאי 2023/ראובן קסטרו

אחרי שהתקפל בשבוע שעבר בנושא החרמת הציוד של סוכנות AP לאחר שחולל משבר דיפלומטי עם הבית הלבן, שר התקשורת שלמה קרעי רושם פאול נוסף עם החלטה של ערוץ 14 לרדת משירות עידן פלוס, זאת בשל חוב שנותר לו על סך 6.5 מיליון שקלים לרשות השנייה, אותו הוא מסרב לשלם.

תזכורת קצרה לסאגה: ימים ספורים לאחר תחילת המלחמה קרעי העניק לערוצים הזעירים הקלה במסגרתה יועברו בעידן פלוס ללא תשלום. חלקם כבר משדרים בשירות בחינם. אז, הודיע קרעי כי החובות של הערוצים הזעירים לרשות השנייה לא ימנעו מהם לעלות לשירות. לערוץ 14 עמדו אז חובות של כ-19 מיליון שקל לרשות השנייה, שנצברו עוד מימי היותו ערוץ 20.

לפי הגדרת החוק, ערוצים זעירים הם למעשה כל ערוץ שהכנסותיו פחות מ-80 מיליון שקל בשנה, ובין היתר בקטגוריה זו נמצאים ערוצים 14, 24, 9 והלה טיוי - שלא מחוייבים להעביר את התוכן שלהם לעידן פלוס. בעוד שערוץ 14 כבר נהנה מהשירות, את מימון תקציב מחיקת דמי ההפצה של הערוצים המסחריים ביקש קרעי להביא מהאוצר, מבלי לפרט את מקורות התקציב.

ינון מגל מתוך שידורי ערוץ 14, כפי שהוצגו בתכנית עם רוני קובן בכאן 11. צילום מסך ערוץ 14, צילום מסך
ינון מגל מתוך שידורי ערוץ 14, כפי שהוצגו בתכנית עם רוני קובן בכאן 11/צילום מסך, צילום מסך ערוץ 14
במכתב ששלח אז השר ליו"ר הרשות השנייה עדן בר טל והגיע לידי וואלה! ברנז'ה, ציין קרעי מפורשות כי בשל מצב החירום, נדרש לשדר את מלוא שידורי הערוץ במערך

בלשכת השר תירצו זאת אז בצורך לקיים גל פתוח עבור שומרי השבת - אלא שכזה כבר היה קיים בתחנות הרדיו. זאת ועוד, בדרישת השר נכלללה בקשה להכניס את השידורים לעידן פלוס אורך כל השבוע. במכתב ששלח אז השר ליו"ר הרשות השנייה עדן בר טל והגיע לידי וואלה! ברנז'ה, ציין קרעי מפורשות כי בשל מצב החירום, נדרש לשדר את מלוא שידורי הערוץ במערך, המיועד עבור הצופים שאינם מנויים לחברות הטלוויזיה הרב ערוצית כדוגמת הוט וייס.

במשרד האוצר והמשפטים התנגדו למהלך, וכדי לעקוף את דרגי המקצוע קידם קרעי הצעת חוק פרטית של ח"כ אריאל קלנר מהליכוד שביקשה להפחית את דמי ההפצה של הערוצים הזעירים — מ-2 מיליון שקל בשנה ל-15 אלף שקל בשנה בלבד.

אלא שבמקביל, הגישה הרשות השנייה לביהמ"ש המחוזי מרכז תביעה בסך כ-6.5 מיליון שקל נגד הערוץ, בגין חלק מחובות אלו. כעת הוחלט בערוץ, בין היתר כדי לא לצבור חובות נוספים בינתיים, לרדת מהשירות.

עוד בוואלה!

בשיא המחאה ובלי שום עכבות: הממשלה שוב מנסה לסייע לערוץ 14

לכתבה המלאה
מקור בחמאס לערוץ 14. ערוץ 14, צילום מסך
מקור בחמאס לערוץ 14/צילום מסך, ערוץ 14
קרעי: "זה יפגע בצופים רבים, בעיקר בפריפריה ובאוכלוסיות המוחלשות ואני מצר על כך. בדיוק עכשיו, כשאנחנו נערכים בצפון לתרחישי עלטה ואף לעידן פלוס במקלטים"

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "לאחר שהוכרז על מצב מיוחד בעורף בשל המלחמה, הנחה השר את הרשות השנייה להעמיד לשימושם של בעלי רישיון נוספים את האפשרות להפיץ את שידוריהם באמצעות מערך עידן פלוס ולבחון את נושא התשלום לאחר תום המצב הבטחוני. כל הערוצים הזעירים עלו על המערך בעקבות ההנחיה לטובת הציבור כולו (9, 14, הלא טיוי ו-24). המשרד כבר החל בגיבוש פתרון חקיקתי שצפוי להסדיר את מערך עידן פלוס לטובת פתיחת השוק לתחרות וביטול התשלום של ערוצים מסחריים למערך, החל מפרוץ המלחמה ואילך.

"כיום, על רקע האירועים בצפון המדינה, קיימת חשיבות להמשך הפצת השידורים של הערוצים הנוספים לטובת כלל אזרחי ישראל, באמצעות מערך עידן פלוס".

שר התקשורת שלמה קרעי: "לצערי, ערוץ 14 החליט שלא לחכות לפתרון בחקיקה ולרדת כבר היום מעידן פלוס. זה יפגע בצופים רבים, בעיקר בפריפריה ובאוכלוסיות המוחלשות ואני מצר על כך. בדיוק עכשיו, כשאנחנו נערכים בצפון לתרחישי עלטה ואף לעידן פלוס במקלטים, וכשהציבור זקוק לחדשות ולמידע, ערוץ 14 ימנע זאת מהם. יחד עם זאת, מדובר בעניין זמני. בקרוב בעז"ה נשלים את החקיקה וכל הערוצים יופצו על גבי מערך עידן פלוס, ללא תשלום. אני משרת את הציבור שרוצה לצפות בתכנים מגוונים ולקבל עדכונים ומידע לפי בחירתו, וכך יהיה בעזרת ה'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully