וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השלושה: שמעון ריקלין הפר את הוראות הצנזורה ו"גרם לפגיעה ביטחונית חמורה"

וואלה ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 27.6.2024 / 11:54

הועדה מטעם הצנזורה והתקשורת שדנה בקובלנה שהגישה הצנזורה הצבאית, קבעה כי מגיש ערוץ 14 אחראי לפרסום סוד ביטחוני. בערוץ 14 העלו היום ידיעה מיוחדת מטעמו: "האשמה מגוחכת. קרוב משפחתו של אביחי מנדלבליט האשים אותי"

שמעון ריקלין. ערוץ 14, צילום מסך, עיבוד תמונה
שמעון ריקלין/עיבוד תמונה, ערוץ 14, צילום מסך

מגיש ערוץ 14 שמעון ריקלין "פגע באינטרס ביטחוני בעל ערך של ישראל", בכך שפירסם ידיעה "בעלת מטען ביטחוני משמעותי מבלי לפנות כנדרש לצנזורה לפני הפרסום, ואף חזר ופירסם אותה אחרי שהצנזורה הבהירה לו כי הוא פוגע בביטחון בפרסום שלו", כך קבעה אתמול (רביעי) ועדת השלושה. דבר ההכרעה פורסם לראשונה באתר "העין השביעית".

ועדת השלושה היא ועדה ייעודית מוסכמת בין התקשורת למערכת הביטחון, שתפקידה ללבן תקריות ואי הבנות בין הצנזורה לתקשורת בישראל. בנוסף, היא משמשת כערכאת ערעור על פסילות של הצנזורה על כתבות שמגישים עיתונאים. בראש הוועדה עומדת שופטת העליון בדימוס איילה פרוקצ'יה ולצידה נציג התקשורת מנכ"ל חדשות 12 לשעבר שלום קיטל, ונציג מערכת הביטחון אלוף (במיל) יוסי ביידץ.

מדובר במידע שפרסם בתוכניתו בערוץ 14, ושנחשף במהלכה. ריקלין אף צייץ את אותה ידיעה בטוויטר, ובעקבותיו חזרו עליה כלי תקשורת נוספים.

לחימת כוחות צוות הקרב של עוצבת הקומנדו במרחב רפיח ברצועת עזה, 15 ביוני 2024. דובר צה"ל
לחימת כוחות צוות הקרב של עוצבת הקומנדו במרחב רפיח ברצועת עזה, 15 ביוני 2024/דובר צה"ל

לפי העין השביעית, עוד באותו הערב פנתה הצנזורה לעורך ערוץ 14 בדרישה כי יורה לריקלין להסיר את הפרסום מחשבון הטוויטר שלו. נציג הצנזורה טען כי גלומה בידיעה פגיעה ביטחונית חמורה, במיוחד בהתחשב במספר העוקבים הגדול אחר חשבונו של ריקלין. העורך נענה לדרישה והציוץ הוסר.

ועם זאת, כך לפי הפרסום, למחרת, ריקלין העלה שוב את המידע האסור בציוץ בחשבונו הפרטי, וזאת בלא שפנה לקבל מראש את אישור הצנזורה כנדרש בחוק לגבי נושאים מסוג זה. הצנזורה פנתה מיד לריקלין במספר שיחות טלפון, להן הוא לא השיב. גם פניות לעורך ערוץ 14 לא הועילו.

רק בעקבות פנייה נפרדת של דובר צה"ל לעורך ערוץ 14, בדרישה להוסיף תגובה הקובעת כי ההאשמה הגלומה בציוץ של ריקלין הינה שקרית, נוצר קשר ישיר בין הצנזור לדובר, והראשון אישר את נוסח התגובה של האחרון. תגובת דובר צה"ל נוספה כציוץ נפרד לאותו ציוץ שני של ריקלין, שהצנזורה דרשה למחוק.

עוד בוואלה

המידע על סינוואר שפורסם בחדשות 12 לא הותר לפרסום ב"הארץ"

לכתבה המלאה
שמעון ריקלין אראל סג"ל. ערוץ 14, צילום מסך
שמעון ריקלין אראל סג"ל/צילום מסך, ערוץ 14

ריקלין עצמו הגיב אתמול לפרסום באתר העין השביעית, והיום עלתה ידיעה ארוכה מטעמו בנושא גם בערוץ 14. בידיעה נכתב על האירוע מנקודת מבטו, והיא כללה שוב פרטים שאסורים היו לפרסום.

עוד טען ריקלין כי "בכל מקרה לא עברתי על בטחון המדינה ולא פגעתי בחייליה וכל מי שטוען אחרת ממניעים זרים אומר זאת והדברים עוד יתבררו. מי שחושב שאני אסכן ולו במשהו את חיילי צה"ל בכלל ואת שני בני לוחמים בסיירות שלחמו בעזה סובל מהזיה. ישפוט הציבור את דברי".

"למרות צו האיסור של ועדת השלושה", כתב, "אני רואה שהאשמה נגדי שהפרתי את צו הצנזורה דלפה כמובן אחרי שהצנזור הראשי קובי מנדלבליט קרוב משפחתו של אביחי מנדלבליט האשים אותי בהאשמה המגוחכת והשקרית הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully