וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסר תקדים: מגישי המהדורה המרכזית של חדשות 13 נגד מינוי יוליה שמאלוב-ברקוביץ'

וואלה ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 27.6.2024 / 12:43

הילה קורח ואודי סגל יוצאים בהודעה משותפת ומיוחדת נגד מינויה של יוליה שמאלוב ברקוביץ' למנכ"לית החברה. השניים מגבים את מאבק העיתונאים ומצפים מדירקטוריון החברה לחזור בו לאלתר מהמהלך. מדובר במהלך חריג מאוד בתקשורת הישראלית

אודי סגל, הילה קורח, מהדורת חדשות 13 בחירות 2022. רשת 13, צילום מסך
אודי סגל, הילה קורח, מהדורת חדשות 13 בחירות 2022/צילום מסך, רשת 13

מגישי המהדורה המרכזית של חדשות 13, הילה קורח ואודי סגל, יוצאים בהודעה משותפת ומיוחדת נגד מינויה של יוליה שמאלוב ברקוביץ' למנכ"לית החברה. השניים מגבים את מאבק העיתונאים ומצפים מדירקטוריון החברה לחזור בו לאלתר מהמהלך.

מבחינת העובדים מדובר במהלך מאוד משמעותי, חסר תקדים בתולדות החברה, שבו המגישים מתייצבים נגד עמדת הדירקטוריון. כך או כך, מדובר במהלך חריג מאוד בתקשורת הישראלית.

"בלית ברירה, אנחנו נאלצים להפוך את המאבק שלנו לפומבי ומבקשים לתת גב לעיתונאים ולעיתונאיות המצויינים של חדשות 13 שעובדים מסביב לשעון, לילות כימים, ובתשעת החודשים האחרונים ביתר שאת", כותבים השניים. "אנחנו מודים לקולגות מערוצי התקשורת השונים על התמיכה בנו, ומקווים לשרת את הציבור, ורק את הציבור, עוד שנים ארוכות כחלק מחברת החדשות שאנחנו גאים להיות חלק ממנה. צריך פשוט לתקן את הטעות. מהר ככל האפשר".

מתן חודורוב, יו"ר ועד העובדים והפרשן הכלכלי של חדשות 13, מסר בתגובה לציוץ המשותף: "בשם כל עובדי חדשות 13, אני מתפעל מאומץ ליבם המקצועי של הילה ואודי, בכירי המגישים בחברה שמבטאים בקול ברור את עמדתנו העיתונאית, נגד מינויה הפסול של הפוליטיקאית יוליה שמאלוב ברקוביץ' לעורכת הראשית. את דעתם הנחרצת הכרתי כמובן מהרגע הראשון, וכעת היא קיבלה פומבי על רקע התעקשות הדירקטוריון שלא לבטל את המהלך. יחד עם תמר איש-שלום, גיא לרר, טל ברמן, אלמוג בוקר ומגישים נוספים - גובשה כאן חזית אחידה מצד כל מובילי השידור, למען העצמאות העיתונאית של חדשות 13. אנחנו - העורכים, הכתבים, המפיקים, הצלמים, עורכי הוידאו, הגרפיקאים, עובדי הקונטרול והאולפן, צוות האיפור וההלבשה - נציל ביחד את המערכת מנסיון ההשתלטות הפוליטי ונצא מחוזקים".

עוד בוואלה!

הצעדים הראשונים של יוליה שמאלוב-ברקוביץ': משרד יח"צ חיצוני ונהג פרטי

לכתבה המלאה

אתמול (רביעי) מינתה המנכ"לית הנכנסת שמאלוב-ברקוביץ' דוברת חיצונית פרטית לחברה, זאת תחת הדוברת הנוכחית טל זרביב, שלא עודכנה. מדובר באשת יחסי הציבור ליבנת נזרי - שנחשבת למקורבת לליכוד. נזרי שימשה בעבר בין היתר כדוברת ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה וישראל כ"ץ והיא אחותו של המשנה ליועמ"שית לשעבר רז נזרי.

עיתונאי חברת החדשות שלמדו על המינוי מציוץ של וואלה ברנז'ה, הגיבו בזעם. יו"ר ועד העובדים מתן חודורוב כתב בקבוצת המאבק: "שלום לכל משתתפי הקבוצה, קיבלתם אחלה אייטם: שימו לב לאן הולך הכסף של ערוץ "בקשיים ובקיצוצים" - שכירת אשת יח"צ חדשה למנכ"לית הבלתי כשירה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', בעוד מינויה תלוי ועומד בבג"ץ. זאת, כשהדוברת הפנימית טל זרביב ביצעה עד כה את המשימה במסגרת תפקידה בחברת החדשות. אני בטוח שמיד יוצגו כאן בשקיפות עלויות ההתקשרות וסיבותיה, שאינן קשורות בשום צורה לנסיונות להיאבק בוועד העובדים באמצעות דוברת פרטית. ברכות חמות על ההישג".

במקביל, לוואלה ברנז'ה נודע כי המו"מ עם המיליארדר (בעלי אתר "רלוונט") ניר צוק חזר לשולחן - ולפי מקורות הוא שוקל "לקנות" את עובדי 13 במקרה שהעניינים יסלימו. צוק כבר עושה צעדי גישוש בנושא ונפגש עם מספר עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully