וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעדים הראשונים של יוליה שמאלוב-ברקוביץ': משרד יח"צ חיצוני ונהג פרטי

עודכן לאחרונה: 26.6.2024 / 16:33

בעוד ברשת 13 מבקשים לבצע קיצוצים משמעותיים, המנכ"לית הנכנסת שכרה את שירותיה של דוברת המחוברת לליכוד, זאת בלי ליידע את הדוברת הקיימת. העובדים מאשימים: חלק מהמאבק בנו. בתוך כך, המיליארדר ניר צוק חוזר לתמונה. כל הפרטים

יוליה שמאלוב ברקוביץ'. צילום: משה שי/פלאש 90, עיבוד תמונה
יוליה שמאלוב ברקוביץ'/עיבוד תמונה, צילום: משה שי/פלאש 90

מאבק העובדים בהנהלת רשת 13 מסלים: המנכ"לית הנכנסת יוליה שמאלוב-ברקוביץ' מינתה היום (רביעי) דוברת חיצונית פרטית לחברה, זאת תחת הדוברת הנוכחית טל זרביב, שלא עודכנה. מדובר באשת יחסי הציבור ליבנת נזרי - שנחשבת למקורבת לליכוד. נזרי שימשה בעבר בין היתר כדוברת ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה וישראל כ"ץ והיא אחותו של המשנה ליועמ"שית לשעבר רז נזרי.

עיתונאי חברת החדשות שלמדו על המינוי מציוץ של וואלה ברנז'ה, הגיבו בזעם. יו"ר ועד העובדים מתן חודורוב כתב בקבוצת המאבק: "שלום לכל משתתפי הקבוצה, קיבלתם אחלה אייטם: שימו לב לאן הולך הכסף של ערוץ "בקשיים ובקיצוצים" - שכירת אשת יח"צ חדשה למנכ"לית הבלתי כשירה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', בעוד מינויה תלוי ועומד בבג"ץ. זאת, כשהדוברת הפנימית טל זרביב ביצעה עד כה את המשימה במסגרת תפקידה בחברת החדשות. אני בטוח שמיד יוצגו כאן בשקיפות עלויות ההתקשרות וסיבותיה, שאינן קשורות בשום צורה לנסיונות להיאבק בוועד העובדים באמצעות דוברת פרטית. ברכות חמות על ההישג".

"נציגי בלווטניק צריכים לומר לו את האמת: המחאה לא תתפוגג עד ששמאלוב-ברקוביץ' תלך". ראיון

בתוך כך, לפי גורמים ברשת 13, בימים האחרונים אושר לשמאלוב-ברקוביץ' גם נהג פרטי, זאת כחלק ממשרתה. ברשת 13 בחרו שלא להגיב לפרטים והפנו לדוברת חדשות 13, שהתבשרה במקביל על סיום תפקידה מוואלה ברנז'ה. הדוברת הנכנסת נזרי מסרה בתגובה: "אין החלטה על מערך התפקידים ולכן לא ברור לי מאיפה זה. לא נתייחס לשום הדלפה זדונית".

עומד על צוק

ברקע הסחרור סביב שמואלוב-ברקוביץ', בימים האחרונים נפוצה שמועה שבמקרה של התפטרות קולקטיבית או הסלמה נוספת, ברשת 13 עמלים על תוכנית מגרה לרכוש את מערכת i24news על כל יושביה. ההערכה היא כי ההתכנות למהלך כזה נמוכה, שכן I24news הוא ערוץ חדש שלא למכירה.

במקביל, לוואלה ברנז'ה נודע כי המו"מ עם המיליארדר (בעלי אתר "רלוונט") ניר צוק חזר לשולחן - ולפי מקורות הוא שוקל "לקנות" את עובדי 13 במקרה שהעניינים יסלימו. צוק כבר עושה צעדי גישוש בנושא ונפגש עם מספר עובדים.

נזכיר: בעל השליטה ברשת 13 לן בלווטניק וצוק ניהלו מו"מ שהגיע למבוי סתום. ההערכה היא כי הפער בכסף ניתן לגישור, במיוחד אם ערך החברה יירד כתוצאה מההתנהלות הדירקטוריון והמתרחש בימים אלו בחברה. בנוסף, לפי החוק רשת חייבת להחזיק חברת חדשות פנימית - כלומר, לא יכולה לרכוש מפטריק דרהי (בעלי i24) חדשות באאוטסורסינג.

יצוין כי לפני מספר שנים כבר חשבו ברשת 13 לקנות חדשות מגורם אחר - אז היה זה אתר ynet - כאשר "הפיילוט" היה שידור משדר הפתיחה ממשפט נתניהו בטלוויזיה אותו ביקשו לשדר. השופט גרוסקופף קבע בפסק דינו בנושא אז כי ביהמ"ש רשם לפניו ששידורי החדשות יופקו בידי חברת החדשות של רשת בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully