וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמאלוב-ברקוביץ' חזרה על רצונה ב"איזון"; העובדים: "נחרים את המנכ"לית ללא הגבלת זמן"

עודכן לאחרונה: 1.7.2024 / 18:53

כינוס עובדים היום בחברת החדשות אל מול מסר ישיר מהמנכ"לית: "נהיה חברת חדשות אובייקטיבית שמייצגת את כל הקולות בעם". במקביל, העובדים הוציאו הנחיה על התעלמות מוחלטת משמאלוב-ברקוביץ'

יוליה שמאלוב ברקוביץ'. צילום: משה שי/פלאש 90, עיבוד תמונה
יוליה שמאלוב ברקוביץ'/עיבוד תמונה, צילום: משה שי/פלאש 90

מנכ"לית חדשות 13 הנכנסת מגיבה לראשונה למאבק העובדים נגד מינויה, המלווה את החברה בשבועיים האחרונים: במייל ששלחה לעובדים היום (שני), כתבה: "נכנסתי לתפקיד ביראת כבוד ובאמונה שלמה שביחד איתכם נעשה ונצליח לפעול לקידום חברת החדשות להיות בית טוב ואיכותי תוך העלאת שיעורי הצפייה, שמירה על חופש הביטוי ופלורליזם תקשורתי הנותן במה לחברה הישראלית על כלל גווניה.

"עם כניסתי לתפקיד נפגשתי עם חלקכם ואמשיך להיפגש עם כלל עובדי חברת החדשות. שמחתי לפגוש אנשים מקצוענים ומסורים לעבודתם. אתם הנכס הכי חשוב של חברת החדשות, ואני אדאג לייצר עבורכם מקום עבודה יציב, כי רווחתכם חשובה לי. התמיכה והגיבוי להם אני זוכה בשיחותינו מרגשים אותי ונותנים לי את הכוח להמשיך לדבוק במטרה ולסנן את רעשי הרקע הפוגעים בערוץ ובעובדי חברת החדשות.

"צר לי על התבטאויות כוזבות וטענות שהוצאו מהקשרם שיצרו מצג שווא כלפי. כאלה שאומרים שהם מכירים אותי "היטב" שוחחו איתי 10 דקות. כאלו שמתארים אותי לא פגשו אותי מעולם ולא מכירים אותי כלל. לכם אני אומרת, מדובר ברעש תקשורתי ולא בשום דבר אמיתי, ואין זה המקום לנהלם, לא מעל גבי העיתון או המסך ולא בחילופי מכתבים אלא בשיח מקצועי וכנה מתוך ראיה משותפת שהאינטרס היחידי שלנו הוא הצלחת חברת החדשות.

שלט המחאה של העובדים בכניסה לבניין רשת 13. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שלט המחאה של העובדים בכניסה לבניין רשת/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עוד הוסיפה שמאלוב-ברקוביץ': "אני גאה להיות האישה הראשונה שמכהנת בתפקיד ורואה בכך שליחות אמיתית לקידום מעמד האישה. בכל שנותיי לאורך כל הקריירה דאגתי להעצים נשים ולמנות נשים בתפקידי מפתח וכל מה שנאמר לגביי בעניין הזה יצא מהקשרו ללא כל הצדקה. תמיד הקפדתי שהתקשורת תהיה שומרת הסף של הדמוקרטיה ללא משוא פנים ותמיד באופן מאוזן ומיטבי שמשקף את כלל גווני האוכלוסייה.

"האתיקה העיתונאית, חופש הביטוי היו נר לרגלי כך פעלתי וכך אמשיך לפעול... באתי לתרום מניסיוני על מנת להצעיד את חברת החדשות לקדמת התקשורת הישראלית, יחד איתכם נקדם מהדורת חדשות מקצועית ומובילה בישראל נטולת אג'נדות ופוליטיקה. אני מאמינה בעיתונות חופשית, חוקרת ונושכת.
על מנת להגביר את אמון הציבור בתקשורת נהיה חברת חדשות אובייקטיבית שמייצגת את כל הקולות בעם".

נזכיר, בשבוע שעבר נחשפה בהארץ שיחה סגורה בה קבלה שמאלוב-ברקוביץ' "מדוע תחקיר כמו זה שנעשה על מירי רגב לא נעשה גם על גנץ", ובו הסבירה ש"עיתונאי החברה לא טובים".

עוד בוואלה!

שמאלוב-ברקוביץ', הדוברת החדשה, החברות בליכוד והתמונות עם שרה נתניהו

לכתבה המלאה
לבנת ניזרי ומשפחת נתניהו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הדוברת החדשה של חדשות 13/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במקביל, מקיימים היום עיתונאי חדשות 13 כינוס עובדים בנושא. "העתירה שהגשנו לבג"ץ, כמו גם התמיכה הגורפת בקרב עובדים, משפטנים וקולגות, עדיין לא הובילה את "רשת" בראשות נדב טופולסקי, להבין את הנזק החמור שכבר נגרם לחדשות 13, בעקבות מינויה הפסול של הפוליטיקאית יוליה שמאלוב ברקוביץ' למנכ"לית", אומרים העובדים.

העובדים הזכירו גם את חשיפת וואלה ברנז'ה לפיה הדוברת שמינתה מטעמה חברת ליכוד, ואמרו כי מדובר בזיקה ישירה למפלגת השלטון וכי הדבר מוכיח את חוסר כשירותה לתפקיד.

"לא נשלים עם הרס של חברת החדשות בידי פוליטיקאית מיזוגנית, חסרת רקע עיתונאי רלוונטי, שכמעט גרמה לסגירתה גם בעבר ומנסה להשתלט עליה שוב. הדירקטוריון אמנם מוסמך לבחור את המנכ"ל, אך במקרה שלפנינו נחצו כל הקווים האדומים - ואנו, עובדי החברה, נאלצים להציב את הגבול למען השמירה על עיתונות חופשית".

מאבק עובדי 13 במינוי יוליה שמאלוב-ברקוביץ. צילום מסך, צילום מסך
מאבק עובדי 13 במינוי יוליה שמאלוב-ברקוביץ/צילום מסך, צילום מסך

המטרה: הדחה, האמצעי: התעלמות

מאוחר יותר הציא ועד העובדים מכתב בו הנחה את העיתונאים להטיל חרם מוחלט על יש"ב. "בשבוע החולף עשינו ניסיון נוסף להסביר לראשי רשת מדוע לא נוכל לקבל את כהונתה הפסולה של פוליטיקאית כמנכ"לית חדשות 13 - אך לתדהמתנו, נתקלנו בהתבצרות מוחלטת מאחורי המינוי ההזוי והבלתי מקצועי", נכתב בו.

"לאחר שקיימנו היום אסיפות הסברה בת"א ובנווה אילן, אנו בשלים לעבור לשלב הבא במאבק עובדי החברה - ומודיעים על נוהל התעלמות מהמנכ"לית הנטענת כדלקמן: 1. העובדים השכירים בחדשות 13 (למעט חברי הנהלה) מונחים בזאת שלא ליזום ו/או להגיב, בין אם בע"פ או בכתב, לשום פנייה מצד יש"ב, וזאת ללא הגבלת זמן. 2. הנחיה זו תחול הן על אינטרקציות אישיות והן על השתתפות בדיונים קבוצתיים שבהם יש"ב נוכחת. 3. הנחיה זו תחול גם על פגישות ו/או שיחות שכבר נקבעו לפני שנוהל זה נכנס לתוקף, וכן על התקשרויות המשך שלהן. 4. עובדי החברה כפופים כרגיל לחברי ההנהלה הרלוונטיים לפי העניין - ליאור לנדנברג בנושאי תוכן, מירב שקד-קאשי בנושאי כוח אדם, סיון מגזיניק בנושאי קונטרול וגרפיקה, אמיר צעידי בנושאי צילום, ענת קירצ'וק בנושאי וידאו ודגימות, עו"ד עיינה נוימן בנושאי לשון הרע, עדי סביליה בענייני ההפקה וכו'. 5. יש להישמע להנחיות המנהלים שלעיל כרגיל, למעט להוראות בדבר יצירת קשר עם יש"ב הסותרות את סעיפים 1-3 לעיל - במקרה כזה יש לסרב להנחיה ולעדכן את הוועד. 6. בכל מקרה של ספק, יש להיוועץ בנציג של הוועד באמצעות הודעת ווטסאפ.7. לפי שעה, עובדי חדשות 13 אינם משבשים את העבודה השוטפת בחברה. על כל שינוי תבוא הודעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully