וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמאלוב-ברקוביץ', הדוברת החדשה, החברות בליכוד והתמונות עם שרה נתניהו

עודכן לאחרונה: 30.6.2024 / 11:12

לוואלה ברנז'ה נודע כי הדוברת החדשה ששכרה שמאלוב, לבנת ניזרי, בעצמה פקודה לליכוד - וחברה בגוף הבוחר של מפלגת השלטון. בתוך כך, מועצת העיתונות הודיעה כי היא מבקשת להצטרף לעתירת עובדי חדשות 13 נגד המינוי

לבנת ניזרי ומשפחת נתניהו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
לבנת ניזרי ומשפחת נתניהו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יוליה שמאלוב-ברקוביץ', הדוברת החדשה והזיקה המפלגתית לליכוד: הצעד הראשון של המנכ"לית הנכנסת עם מינויה בשבוע שעבר היה מינוי דוברת חיצונית פרטית לחברה, זאת תחת הדוברת הנוכחית, שכלל לא עודכנה. מדובר באשת יחסי הציבור ליבנת נזרי - נזרי שימשה בעבר בין היתר כדוברת ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה וישראל כ"ץ והיא אחותו של המשנה ליועמ"שית לשעבר רז נזרי.

"ב-4.5 שנים שאני בתפקיד, לא החלפתי מילה עם ביבי או עם שרה". ראיון עם יוליה שמאלוב-ברקוביץ'

אלא שהקשרים עם מפלגת השלטון לא מסתכמים בדוברות או חיבה: לוואלה ברנז'ה נודע כי לפחות עד 2023, הדוברת החדשה ששכרה שמאלוב, לבנת ניזרי, בעצמה פקודה לליכוד וחברה בגוף הבוחר של מפלגת השלטון. במקביל, לידי וואלה ברנז'ה הגיעו צילומים של נזרי עם משפחת נתניהו - צילומים שבאורח פלא נמחקו בימים האחרונים מהרשתות החברתיות.

לכל עובדי חברת החדשות יש כמובן עמדות פרטיות, אבל המצב שבו בעלת תפקיד מפתח - הדוברת המשמשת במשרת אמון של המנכ"לית החדשה - מקיימת זיקה ישירה לליכוד, ממחיש עד כמה חדרה ההשתייכות המפלגתית אל תוך צמרת חברת החדשות, כבר במהלך הראשון של שמאלוב.

נסביר: 105 אלף מתפקדי הליכוד הם אלו שבוחרים את חברי הכנסת של הליכוד שרצים ברשימה הארצית. הם מושא לחיזורים של כל חברי הכנסת והשרים של הליכוד. חברי המרכז בוחרים את אלו שרצים פעם ראשונה דרך המחוזות השונים.

"המקרה שלפנינו חורג באופן מהותי מעניינה של חדשות 13 בלבד, ועשויות להיות לו השלכות רוחב אף על מינויים בכלי תקשורת אחרים"

בתוך כך, הבוקר (ראשון) מועצת העיתונות בראשות המשנה לשעבר לנשיאת העליון, השופט בדימוס פרופ' חנן מלצר, הודיעה כי היא מבקשת להצטרף לעתירת עובדי חדשות 13 נגד המינוי כ"ידיד בית משפט".

בהודעה נכתב כי "חדשות 13 איננה "עוד עסק פרטי" - אלא, לכל הפחות, גוף דו-מהותי בעל ערך רב לדמוקרטיה, שלציבור הרחב צריך להיות בו עניין.מינויה לתפקיד המנכ"ל של מי שהיתה מעורבת בפוליטיקה נעשה לכאורה מבלי להתייחס לפסיקת בג"ץ, שהתווה קווים לפעולות דירקטוריון ומינוי מנכ"ל של חברת חדשות מעורבת הנמצאת בבעלות פרטית וציבורית כאחד.

נשיא מועצת העיתונות והתקשורת בישראל, מלצר מסר, בין השאר, בדיוני המליאה: "המקרה שלפנינו חורג באופן מהותי מעניינה של חדשות 13 בלבד, ועשויות להיות לו השלכות רוחב אף על מינויים בכלי תקשורת אחרים, וכן על רמת העצמאות העיתונאית שתיגזר מהם ביחס לחופש העיתונות. לדירקטורים מטעם הציבור בחברות החדשות יש חובות אמון גם כלפי האזרחים, לוודא שלא תהיה זיקה פוליטית למתמנים וכי פעולות הדירקטוריון, המנהלים, העיתונאים, והמגישים לא יבטאו דעות אישיות פוליטיות שלהם במסגרת עבודתם בחברה. לכן אין מדובר לכאורה בסכסוך אישי בין מנהלת לבין עובדיה, אלא בשאלה עקרונית שעלולה להשפיע על שוק התקשורת כולו ועל נשמת אפו של חופש הביטוי, חופש העיתונות והזכות לדעת במדינה דמוקרטית. נוכח האמור, אנו נבקש להצטרף לעתירה כידידי ביהמ"ש ולהשמיע את עמדתנו בפני ההרכב הנכבד שידון בעתירה".

עוד בוואלה!

הצעדים הראשונים של יוליה שמאלוב-ברקוביץ': משרד יח"צ חיצוני ונהג פרטי

לכתבה המלאה
אודי סגל, הילה קורח, מהדורת חדשות 13 בחירות 2022. רשת 13, צילום מסך
אודי סגל, הילה קורח, מהדורת חדשות 13 בחירות 2022/צילום מסך, רשת 13
מדובר במהלך מאוד משמעותי, חסר תקדים בתולדות התקשורת הישראלית, שבו המגישים מתייצבים נגד עמדת הדירקטוריון

בסוף בשבוע יצאו מגישי המהדורה המרכזית של חדשות 13, הילה קורח ואודי סגל, בהודעה משותפת ומיוחדת נגד מינויה של שמאלוב ברקוביץ' למנכ"לית החברה. השניים מגבים את מאבק העיתונאים ומצפים מדירקטוריון החברה לחזור בו לאלתר מהמהלך.

מבחינת העובדים מדובר במהלך מאוד משמעותי, חסר תקדים בתולדות החברה, שבו המגישים מתייצבים נגד עמדת הדירקטוריון. כך או כך, מדובר במהלך חריג מאוד בתקשורת הישראלית.

"בלית ברירה, אנחנו נאלצים להפוך את המאבק שלנו לפומבי ומבקשים לתת גב לעיתונאים ולעיתונאיות המצויינים של חדשות 13 שעובדים מסביב לשעון, לילות כימים, ובתשעת החודשים האחרונים ביתר שאת", כותבים השניים. "אנחנו מודים לקולגות מערוצי התקשורת השונים על התמיכה בנו, ומקווים לשרת את הציבור, ורק את הציבור, עוד שנים ארוכות כחלק מחברת החדשות שאנחנו גאים להיות חלק ממנה. צריך פשוט לתקן את הטעות. מהר ככל האפשר", כתבו השניים במקביל ברשתות.

נזרי: "המטרה היא להפוך את הערוץ לאובייקטיבי ומאוזן"

ליבנת נזרי מסרה בתגובה: "לפני כניסתי לתפקיד נאמר לי במפורש שהערוץ לא ישקף את העמדות הפוליטיות של אף עובד של חדשות 13 כי המטרה היא להפוך את הערוץ לאובייקטיבי ומאוזן, ערוץ של כולם ואני מסכימה עם גישתה.

"יודגש שלא ציינתי בפני המנכ"לית הנכנסת את היותי חברת ליכוד מאחר ולדעותיי הפוליטיות מעולם לא הייתה השפעה על עבודתי לאורך כל השנים עם מגוון לקוחות מכל קצוות הקשת הפוליטית.

"אני אשת מקצוע ואין לתפקידי שום קשר לעמדותיי. למען הסר ספק, הורדתי כל אזכור או רמיזה מהפיסבוק הפרטי שלי. המנכ"לית שמאלוב ברקוביץ הבהירה לי שמרגע כניסתי לתפקיד בתחום התקשורת אני לא יכולה להתנהל כאדם פרטי במדיות חברתיות ואכן קיבלתי את גישתה ואקפיד על כך, כולי תקווה שגם ככה יתנהגו כולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully