וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי חדשות 13 לבג"צ: פסלו את מינוי יוליה שמאלוב-ברקוביץ'

עודכן לאחרונה: 20.6.2024 / 14:16

"מינויה למנכ"לית חדשות 13 לוקה בחוסר סבירות קיצונית. מועצת המנהלים לא שקלה את היעדר ניסיונה המקצועי, את זיקתה הפוליטית", נכתב בעתירה שהגישו עובדי החברה. מוקדם יותר פורסם כי אמרה ש"עיתונאי החברה לא טובים"

יוסי אלי ונגה ניר נאמן מגישים עתירה בשם חדשות 13. יח"צ, באדיבות המצולמים
יוסי אלי ונגה ניר נאמן מגישים עתירה בשם חדשות 13/באדיבות המצולמים, יח"צ

בדרך לביקורת שיפוטית? ועד עובדי חדשות 13 וארגון העיתונאים עתרו היום (חמישי) לבג"צ כנגד הרשות השנייה ודירקטוריון חדשות 13, בבקשה לפסול את מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' לניהול החברה.

בשבוע שעבר, נזכיר, פנו מטעם חדשות 13 גם ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב מיארה בדרישה "לעצור את המינוי הפסול". עובדי חדשות 13 אומרים כי ככל שלא יתקבל מענה הולם ומהיר לפנייתם, יעתרו לבג"ץ "על מנת להגן על עיתונאי חדשות 13 מפני הסכנות החמורות לעתידם התעסוקתי ולחופש העיתונות, הגלומות במינוי פסול זה". במקביל, הכריזו העובדים על סכסוך עבודה שמשמעותו - יכולת לנקוט באמצעים ארגוניים.

העתירה הוגשה בידי עורכי הדין אמיר בשה, נדב ויסמן, יפית שלו, יונתן רום ועדן יגזאו. העותרים מבקשים להורות לחברת חדשות 13 לבטל את המינוי של שמאלוב-ברקוביץ', להורות לרשות השניה להתערב לעצירת המינוי בהתאם לסמכותה כרגולטור, ולצאת בהליך תקין לבחירת מנהל/ת חדש/ה לחברה. לא ברור אם בג"צ אכן יבחר להתערב בנושא.

"מועצת המנהלים קיימה הליך מינוי לא תקין, בניגוד לסטנדרטים המוכרים להליך מינהלי תקין וראוי, בווודאי ביחס למינוי לתפקיד כה משמעותי. לא נקבעו ולא פורסמו תנאי סף, לא פורסם קול קורא, לא פורסמה רשימת מועמדים, ועדת האיתור הביאה לאישור מועצת המנהלים מועמדת אחת בלבד שאושרה לאחר דיון קצרצר", נכתב בעתירה.

משרדי חדשות 13. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
משרדי חדשות 13/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שמאלוב-ברקוביץ': "יש עיתונאים לא טובים בערוץ, למה דרוקר לא עושה כתבות על גנץ?"

עוד נכתב בעתירה כי "נציגי הציבור שתרמו למינוי לקו בניגוד עניינים. מי שאמורים להגן על האינטרס הציבורי במועצת המנהלים, מונו לתפקידם בידי שמאלוב-ברקוביץ בעצמה, בעת שכיהנה כיו"ר מועצת הרשות השנייה. עובדה זו מצטרפת לפרסומים המטרידים בדבר הקשרים האישיים של שמאלוב-ברקוביץ עם מר נתן, שפעל בשם ראש הממשלה נתניהו, לפעול להארכת כהונתה כיו"ר הרשות השנייה, ואף איים על שר התקשורת דאז, איוב קרא.

"מינויה לוקה בחוסר סבירות קיצונית. מועצת המנהלים לא שקלה את היעדר ניסיונה המקצועי, את הביקורת החריפה שהובעה כלפיה ע"י מנכ"ל משרד התקשורת, את ההתנהלות הבלתי עניינית שלה נגד חברת החדשות שעלולה היתה להוביל לחיסול החברה, ואת עובדה שהניחה לשיקולים פוליטיים להטות את שיקול דעתה.

"מועצת המנהלים כלל לא שקלה את היעדר ניסיונה המקצועי בתחום העיתונות, שכן סברה כי שיקול זה כלל לא רלוונטי לתפקיד מנהל חברת החדשות. הבוקר אף פורסם כי שמאלוב-ברקוביץ מצהירה מראש כי תחת ניהולה יפורסמו תחקירים, לא על בסיס עובדות, ממצאים ועניין לציבור, אלא על בסיס מה שהיא רואה כשוויון פוליטי".

עוד בוואלה!

עיתונאי חדשות 13 דורשים: חקירה פלילית נגד חבר הדירקטוריון בחשד לסחיטה

לכתבה המלאה
יוליה שמאלוב ברקוביץ'. צילום: משה שי/פלאש 90, עיבוד תמונה
יוליה שמאלוב ברקוביץ'/עיבוד תמונה, צילום: משה שי/פלאש 90

מוקדם יותר היום פורסמה בהארץ תוכנה של שיחה פנימית שקיימה לכאורה שמאלוב-ברקוביץ', בה אמרה בין היתר כי "יש עיתונאים לא טובים בערוץ, למה דרוקר לא עושה כתבות על גנץ?". עוד אמרה לפי הפרסום כי "לא יכול להיות שבמשך שנה רשת-קשת משדרים את המחאה, ברור לי שיש פה אג'נדה", אמרה. "התקשורת כולה אנטי-ממשל". על אילה חסון: "עיתונאית טובה. ברגע שאתה אובייקטיבי, אתה הופך לביביסט". על האפשרות להחלפת נתניהו: "את מי תשים במקומו?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully