וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתבקשת התערבותך הדחופה"; מינוי שמאלוב-ברקוביץ' מגיע ליועמ"שית

עודכן לאחרונה: 16.6.2024 / 14:25

ארגון העיתונאים פנה ליועמ"שית גלי בהרב מיארה בדרישה "לעצור את המינוי הפסול", ובמקביל, עובדי החברה הכריזו על סכסוך עבודה. בתוך כך, עוד לפני שהרשות השנייה אישרה את המינוי, מיהרה ההנהלה להציב עובדות בשטח. כל הפרטים

יוליה שמאלוב ברקוביץ', גלי בהרב מיארה. משה שי פלאש 90, פלאש 90, עיבוד תמונה
יוליה שמאלוב ברקוביץ', גלי בהרב מיארה/עיבוד תמונה, משה שי פלאש 90, פלאש 90

ההתנגדות למינוי יוליה שמאלוב-ברקוביץ' לניהול חדשות 13 נמשכת, ועולה קומה: ארגון העיתונאים פנה היום (ראשון) ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב מיארה בדרישה "לעצור את המינוי הפסול" - כך נודע לוואלה ברנז'ה. עובדי חדשות 13 אומרים כי ככל שלא יתקבל מענה הולם ומהיר לפנייתם, יעתרו לבג"ץ "על מנת להגן על עיתונאי חדשות 13 מפני הסכנות החמורות לעתידם התעסוקתי ולחופש העיתונות, הגלומות במינוי פסול זה". במקביל, הכריזו העובדים על סכסוך עבודה שמשמעותו - יכולת לנקוט באמצעים ארגוניים.

כפסע מהניצחון המוחלט, על התקשורת. פרשנות

"ב-4.5 שנים שאני בתפקיד, לא החלפתי מילה עם ביבי או שרה". ראיון בלעדי עם שמאלוב-ברקוביץ'

היועץ המשפטי של הארגון, עו"ד אמיר בשה, שלח מכתב דחוף ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, ובו כתב: "המינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ מהווה פגיעה בלתי מידתית ובלתי סבירה בתכליותיו של חוק הרשות השניה, פגיעה קשה ובלתי מידתית בחופש העיתונות ובתוך כך ביסודותיה של הדמוקרטיה, פגיעה קשה - ואולי גם אנושה - בזכויותיהם האישיות והקיבוציות של ציבור העובדים בחברת החדשות וכן, התנהלות אסורה ובלתי סבירה בכל הנוגע להליכי קבלת החלטות ולמוטל על דירקטוריון של חברת החדשות בהחלטה כאמור ובהתנהלותו בדרך אליה.

בשה התייחס גם לניגוד העניינים לכאורה שעלה מעצם הליך המינוי, כפי שזה נחשף בוואלה ברנז'ה. "בכובעה כיו"ר מועצת הרשות השניה, הרגולטור, לקחה חלק בבחירתם של ד"ר יפעת בן חי שגב, אברהם נתן, ואייל דה פאו כחברי דירקטוריון חברת החדשות מטעם הרשות השניה. השניים האחרונים היו גם אלה שהמליצו על מועמדותה לראשות חדשות 13", כתב.

בניין רשת 13, מרץ 2022. ראובן קסטרו
בניין רשת 13, מרץ 2022/ראובן קסטרו

"גמלו לה בבחירתה"

"סדר עבודתה ומעמדה של ועדת האיתור שניהלה את מה שנחזה כמו הליך חפוז לבחירת מנהל ועורך ראשי אינו ברור. לא ידוע מאומה על דרכי עבודתה, מס' ישיבותיה, פרוטוקולים של ישיבותיה, מועדי ישיבותיה, מיקומם של ישיבותיה, דרכי הגשת מועמדות בפניה ושקיפות התנהלותה. ללא תהליך סדור ותקין, יוליה שמאלוב-ברקוביץ נבחרה לתפקיד במעין דלת מסתובבת של מתן פסול מול מתן פסול על-ידי חברי הדירקטוריון שנבחרו על-ידה ובתוך כך, חברי ועדת האיתור שהוקמה מקרב חברי דירקטוריון חברת החדשות וחברי דירקטוריון חברת החדשות וגמלו לה בבחירתה. בכך, הופר האיזון המעוגן בחוק הרשות השניה ויש בכך כדי להוות שיקול זר, ניגוד עניינים ומשוא פנים, ולהביא לביטול ההחלטה הפסולה למנות את גב' יוליה שמאלוב-ברקוביץ", נכתב עוד.

במכתב התייחסו בארגון גם לניסיון התקשורתי של שמאלוב-ברקוביץ': "הקשר של שמאלוב-ברקוביץ לעריכת כלי תקשורת הסתיים לפני שנים רבות, ככל שהתקיים. היא מעולם לא היתה עיתונאית בכירה והיא כלל אינה עיתונאית פעילה. היא נעדרת מכל ניסיון בעבודה בכלי תקשורת גדול או רקע של עורכת בכירה או בכלל, גם לא בקירוב. גם טעם זה של העדר עמידה בתנאי כשירות לתפקיד מעיד כי בחירתה היא בלתי סבירה ודינה של ההחלטה להתבטל.

"מתבקשת התערבותך הדחופה, המהירה והעניינית, לרבות הנחיה ברורה, שתבוא מצידך כגורם האמון על כך ולפיה, יש לבטל את ההחלטה הבלתי סבירה על המינוי הפסול תוך הוראה מצידך לרשות השניה להתערב ולמלא את תפקידה הציבורי בעניין, ולא לאפשר יישום החלטה שמשמעותה פגיעה בחופש העיתונות של הציבור בישראל", לשון המכתב.

עוד בוואלה!

כפסע מהניצחון המוחלט, על התקשורת

לכתבה המלאה
נדב טופולסקי. פזית עוז,
נדב טופולסקי/פזית עוז

בסוף השבוע נתקלו בהנהלת רשת 13 בהתנגדות גם משורות הדירקטוריון, עם התפטרות של חבר הדירקטוריון צבי חוברס מתפקידו בשל המינוי. לפי הפרסום, חוברס האשים את יו"ר רשת נדב טופולסקי, נציגו של בעלי הערוץ לן בלווטניק, ואת מנכ"ל רשת אמיליאנו קלמזוק (שניהם חברים בדירקטוריון החדשות שביצע את המינוי): "למדתי מאמצעי התקשורת על מינויה של הגב' שמאלוב ברקוביץ' למנכ"לית ערוץ החדשות, וכי החלטה זאת התקבלה פה אחד ע"י חברי הדירקטוריון של ערוץ החדשות, כלומר — בתמיכתם ועידודם (ואני מניח שביוזמתם) של טופולסקי וקלמזוק, היו"ר והמנכ"ל של הערוץ. לטעמי מדובר במהלך פסול וכושל".

"זה לא נכון ולא מקצועי למנות למנכ"ל ערוץ חדשות דמות שהפרופיל המקצועי וקורות החיים שלה, לא רק שאינם תואמים את היכולות העיתונאיות הנדרשות לתפקיד חשוב זה, אלא שהם גם צבועים בצבע בוהק וברור של עיסוק וזיקה פוליטיים... הפרופיל המקצועי והאישי שלה משקף ומצביע באופן הברור ביותר על קו אסטרטגי חדש", הוסיף.

חוברס הוא שותף מייסד במשרד עורכי דין ומשמש דירקטור חיצוני לחברה עוד מימי ערוץ 10.

יוליה שמאלוב ברקוביץ' - שלט במשרד. דוד ורטהיים, צילום מסך
יוליה שמאלוב ברקוביץ' - שלט במשרד/צילום מסך, דוד ורטהיים

עובדות בשטח

עוד לפני כן, שלחו עיתונאי ועובדי חדשות 13 שלחו מכתב חסר תקדים בחריפותו נגד החלטת דירקטוריון חדשות 13 למנות את שמאלוב ברקוביץ לתפקיד. בתוך כך, לוואלה ברנז'ה נודע כי לאחר ששמאלוב ברקוביץ יצאה לבנייני רשת ברמת החייל, עיתונאי החברה פנו לרשות השנייה בדרישה להורות להנהלת רשת שלא להכניס אותה למתקנים ברמת החייל ובנווה אילן, עד לקבלת החלטה בעניין דרישתם לפסול את המינוי.

במקביל, עוד לפני שהרשות אישרה את המינוי, מיהרה ההנהלה להציב עובדות בשטח עם שלט רשמי במשרדה החדש - ומייל שהוציאה לעובדים.

‎"אנו, עיתונאיות ועיתונאי 'חדשות 13', מביעים תדהמה ושאט נפש בעקבות החלטתו המבישה של דירקטוריון החברה בהשתתפותכם, למנות את הפוליטיקאית יוליה שמאלוב-ברקוביץ' לתפקיד המפתח של מנכי"לית חברת החדשות השנייה בגודלה בישראל. ברקוביץ' אינה כשירה משפטית וערכית למשרה הרגישה - הן מפני שאינה עיתונאית כבר שנים רבות, הן מפני שפעלה באופן סדרתי נגד החברה וכתביה, הן מפני שנפסלה עי"י שר התקשורת מלשמש כיו"רית הרשות השנייה, הן מפני שהביעה עמדות פוגעניות כלפי נשים העלולות להכתים את כולנו, והן מפני שקשרים בינה לחבר בגוף הבוחר ‎מעלים חשש לניגוד עניינים. מינויה המתוכנן של ברקוביץ', שאושר הבוקר בדיון קצרצר, הינו כה פסול ומופרך - עד כי מתעוררת תהייה בלתי נמנעת, שמא דירקטוריון החברה פעל במודע בניגוד לטובתה העסקית והציבורית, באופן שבפועל משרת את האינטרס של שוחרי רעתה. משכך, החתומים מטה, בעלי ניסיון מצטבר של מאות שנות עשייה עיתונאית, רואים חובה להזהיר כי המהלך שאתם מובילים מסכן את יציבותה של 'חדשות 13' באופן חסר תקדים ועלול לגרום בתוך זמן קצר לקריסת הבית על יושביו. בלית ברירה, אנו מביעים אי-‎אמון בהחלטתכם על כל המשתמע מכך", כתבו העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully