וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה גם בהנהלה: בכיר ברשת 13 התפטר בגלל מינוי יוליה שמאלוב-ברקוביץ'

עודכן לאחרונה: 15.6.2024 / 20:35

צבי חוברס, המשמש דירקטור חיצוני לחברה עוד מימי ערוץ 10: "מינויה למנכ"לית החדשות יכתים את החדשות בצבע פוליטי"

בניין רשת 13, מרץ 2022. ראובן קסטרו
בניין רשת 13, מרץ 2022/ראובן קסטרו

אחרי מחאת העובדים, גם בהנהלה נוקטים בצעדים כנגד מינוי יוליה שמאלוב-ברקוביץ' לתפקיד מנכ"לית חברת החדשות: חבר דירקטוריון רשת 13 עו"ד צבי חוברס התפטר אתמול (שישי) מתפקידו, כך מפרסם הערב "הארץ". חוברס התריע כי "המינוי שאמור להיות מקצועי יכתים את החדשות בצבע פוליטי".

כפסע מהניצחון המוחלט, על התקשורת. פרשנות >>>

לפי הפרסום, חוברס האשים את יו"ר רשת נדב טופולסקי, נציגו של בעלי הערוץ לן בלווטניק, ואת מנכ"ל רשת אמיליאנו קלמזוק (שניהם חברים בדירקטוריון החדשות שביצע את המינוי): "למדתי מאמצעי התקשורת על מינויה של הגב' שמאלוב ברקוביץ' למנכ"לית ערוץ החדשות, וכי החלטה זאת התקבלה פה אחד ע"י חברי הדירקטוריון של ערוץ החדשות, כלומר — בתמיכתם ועידודם (ואני מניח שביוזמתם) של טופולסקי וקלמזוק, היו"ר והמנכ"ל של הערוץ. לטעמי מדובר במהלך פסול וכושל".

"זה לא נכון ולא מקצועי למנות למנכ"ל ערוץ חדשות דמות שהפרופיל המקצועי וקורות החיים שלה, לא רק שאינם תואמים את היכולות העיתונאיות הנדרשות לתפקיד חשוב זה, אלא שהם גם צבועים בצבע בוהק וברור של עיסוק וזיקה פוליטיים... הפרופיל המקצועי והאישי שלה משקף ומצביע באופן הברור ביותר על קו אסטרטגי חדש", הוסיף.

חוברס הוא שותף מייסד במשרד עורכי דין ומשמש דירקטור חיצוני לחברה עוד מימי ערוץ 10.

יוליה שמאלוב ברקוביץ'. צילום: משה שי/פלאש 90, עיבוד תמונה
יוליה שמאלוב ברקוביץ'/עיבוד תמונה, צילום: משה שי/פלאש 90

בסוף השבוע שלחו עיתונאי ועובדי חדשות 13 שלחו מכתב חסר תקדים בחריפותו נגד החלטת דירקטוריון חדשות 13 למנות את שמאלוב ברקוביץ לתפקיד. בתוך כך, לוואלה ברנז'ה נודע כי לאחר ששמאלוב ברקוביץ יצאה לבנייני רשת ברמת החייל, עיתונאי החברה פנו לרשות השנייה בדרישה להורות להנהלת רשת שלא להכניס אותה למתקנים ברמת החייל ובנווה אילן, עד לקבלת החלטה בעניין דרישתם לפסול את המינוי.

‎"אנו, עיתונאיות ועיתונאי 'חדשות 13', מביעים תדהמה ושאט נפש בעקבות החלטתו המבישה של דירקטוריון החברה בהשתתפותכם, למנות את הפוליטיקאית יוליה שמאלוב-ברקוביץ' לתפקיד המפתח של מנכי"לית חברת החדשות השנייה בגודלה בישראל. ברקוביץ' אינה כשירה משפטית וערכית למשרה הרגישה - הן מפני שאינה עיתונאית כבר שנים רבות, הן מפני שפעלה באופן סדרתי נגד החברה וכתביה, הן מפני שנפסלה עי"י שר התקשורת מלשמש כיו"רית הרשות השנייה, הן מפני שהביעה עמדות פוגעניות כלפי נשים העלולות להכתים את כולנו, והן מפני שקשרים בינה לחבר בגוף הבוחר ‎מעלים חשש לניגוד עניינים. מינויה המתוכנן של ברקוביץ', שאושר הבוקר בדיון קצרצר, הינו כה פסול ומופרך - עד כי מתעוררת תהייה בלתי נמנעת, שמא דירקטוריון החברה פעל במודע בניגוד לטובתה העסקית והציבורית, באופן שבפועל משרת את האינטרס של שוחרי רעתה. משכך, החתומים מטה, בעלי ניסיון מצטבר של מאות שנות עשייה עיתונאית, רואים חובה להזהיר כי המהלך שאתם מובילים מסכן את יציבותה של 'חדשות 13' באופן חסר תקדים ועלול לגרום בתוך זמן קצר לקריסת הבית על יושביו. בלית ברירה, אנו מביעים אי-‎אמון בהחלטתכם על כל המשתמע מכך", כתבו העובדים.

ברשת 13 בחרו שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully