וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבת לפעילי ליכוד ולבעל השליטה: מנכ"לית חדשות 13 הבאה - יוליה שמאלוב-ברקוביץ'

עודכן לאחרונה: 13.6.2024 / 10:53

שמאלוב-ברקוביץ' נחשבת לקרובה מאוד לחבר הדירקטוריון אברהם נתן ובקשרי ידידות עם בעל השליטה לן בלווטניק. בימים האחרונים דווח בוואלה ברנז'ה אודות הצבת תנאים של רשת 13 בפני המועמדים לתפקיד מנכ"ל החדשות שישמרו את השליטה על כוח האדם אצל היו"ר

יוליה שמאלוב ברקוביץ'. ענבל מרמרי,
יוליה שמאלוב ברקוביץ'/ענבל מרמרי

דירקטוריון חדשות 13 מינה את יוליה שמאלוב ברקוביץ' למנכ"לית חברת החדשות. שמאלוב-ברקוביץ', לשעבר חברת כנסת מטעם קדימה, כיהנה כיו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה בין השנים 2017-2022, ובהודעת הדירקטוריון נכתב כי "במהלך כהונתה הובילה שינויים מבניים ורפורמות משמעותיות".

שמאלוב ברקוביץ' ייסדה את הערוץ הישראלי בשפה הרוסית "ישראל פלוס" (ערוץ 9), בו שימשה כעורכת הראשית. בנוסף, כיהנה כמנכ"לית העיתון היומי "וסטי" - העיתון הישראלי בשפה הרוסית מקבוצת ידיעות אחרונות.

שמאלוב-ברקוביץ' נחשבת לקרובה מאוד לחבר דירקטוריון, פעיל הליכוד לשעבר, אברהם נתן ובקשרי ידידות עם בעל השליטה ברשת 13 לן בלווטניק. בזמן כהונתה ברשות השנייה היא פעלה לא אחת באופן שמזוהה עם האינטרסים של ראש הממשלה נתניהו. בזמנו, שר התקשורת לשעבר, איוב קרא, הבהיר בראיונות כי בסביבת נתניהו פעלו כדי לוודא ששמאלוב־ברקוביץ' תמשיך בתפקידה, ואחת ההערכות היא שהיא זו שקידמה את חברותם של נתן, יו"ר דירקטוריון חדשות 13 אייל דה פאו ויפעת בן חי שגב לדירקטוריון החברה.

בהקשר זה, ההערכה היא היא קיימת אפשרות כי הרשות השנייה ובג"צ לא יאשרו את המינוי.

"ב-4.5 שנים שאני בתפקיד, לא החלפתי מילה עם ביבי או עם שרה". ראיון עם יוליה שמאלוב-ברקוביץ >>>

בניין רשת 13, מרץ 2022. ראובן קסטרו
בניין רשת 13, מרץ 2022/ראובן קסטרו
"ככל שרשת תממש את תוכנית הפיטורים באופן שיפגע בהון האנושי של החברה, ויכלול רשימות שחורות או לבנות, נידרש לברר את האמת, לא נהסס ולא נרפה..."

מוקדם יותר היום, בעקבות הדיווח בוואלה ברנז'ה כי ברשת 13 מתקשים למצוא מנכ"ל לחדשות, בשל הצבת תנאים בעייתיים בפני המועמדים שישמרו את השליטה על כוח האדם אצל היו"ר, עובדי חדשות 13 שלחו מכתב בהול לחברי הדירקטוריון טרם ההצבעה על המנכ"ל המיועד ששמו עדיין לא פורסם.

כפי שנחשף בטוויטר של וואלה ברנז'ה, אחד החששות של העובדים היה שלאחר מינוי המנכ"ל, שעתיד לבצע תוכנית קיצוצים משמעותית, התנאים לגבי מי יפוטר ומי לא לפטר יהיו על בסיס מפתח של דעות פוליטיות, עם שמות של "ימנים" שאסור לגעת בהם.

שמאלוב-ברקוביץ' נבחרה לתפקיד לאחר עזיבתו של אור צלקובניק את התפקיד כעבור פחות משנה, בין היתר בעקבות חילוקי דעות עם הערוץ בנושאי תקציב וכוח אדם. מדובר במנכ"לית החמישית בתוך 5 שנים בחברה.

"תנאי הרשיון של רשת אוסרים על הערוץ לבצע פעולות שיביאו לכך ששידורי החדשות ישקפו את הדעה הפוליטיות הפרטיות של מנהלי", מזכירים העובדים במכתב את לשון החוק הקובעת על הפרדה של "חומה סינית" בין הנהלת חברת האם לחברת החדשות. עוד מוסיפים העובדים מעין איום: "ככל שרשת תממש את תוכנית הפיטורים באופן שיפגע בהון האנושי של החברה, ויכלול רשימות שחורות או לבנות, נידרש לברר את האמת, לא נהסס ולא נרפה...".

עוד בוואלה

"ב-4.5 שנים שאני בתפקיד, לא החלפתי מילה עם ביבי או עם שרה"

לכתבה המלאה

בשבוע שעבר שלחו כתבי חדשות 13 נייר עמדה חריג לחברי ועדת האיתור העוסקים בבחירת מנכ"ל החברה - בראשם יו"ר רשת 13, נדב טופולסקי, והמנהל הזמני, יו"ר דירקטוריון החדשות דה פאו. במכתב דורשים הכתבים כולם למנות לתפקיד רק דמות עיתונאית בכירה, עם ניסיון בעריכת חדשות ותחקירים, שניתן "לשאת אליה עיניים" כהגדרתם המקצועית.

בפנייה לא הוזכר במפורש אף מועמד, אך הכתבים טוענים כי חלק מהשמות שפורסמו אינם עונים לקריטריון הבסיסי למדי שתיארו. הם מציינים כי רישיון הערוץ קובע שמנכ"ל חברת החדשות חייב לשמש במקביל גם כעורך הראשי של החברה, בשל הצורך לקבל החלטות מקצועיות משמעותיות על המסך ומחוצה לו.

לפני כן פורסם בוואלה ברנז'ה כי בין המועמדים הסופיים שוועדת האיתור שוקלת, עלה גם שמה של מגי וילנסקי - בעלת חברת הפקות חיצונית שממנה מזמינה "רשת" תכניות אקטואליה שונות, ונחשבת מקורבת לבכירים בערוץ.

חדשות 13. חדשות 13, אתר רשמי
חדשות 13/אתר רשמי, חדשות 13

אמיליאנו קלמזוק, מנכ"ל רשת 13, מסר: "אנו שמחים להודיע על המינוי האסטרטגי הראשון שלנו בערוץ. יחד עם יוליה נוכל לבסס יציבות ניהולית ארוכת טווח ולממש את האסטרטגיה העסקית שלנו לצמיחה ולעידן חדש בחברות החדשות. ערוץ 13 ישקף את הפנים של כלל החברה הישראלית, ייתן ביטוי לכל מגוון הדעות תוך דגש על טלוויזיה שתדבר לקהלים רחבים".

אייל דה פאו, יו"ר חברת החדשות וראש ועדת האיתור ציין: "אנו חברי הדירקטוריון סומכים על יוליה שתיקח את המושכות ותוביל את חברת החדשות להישגים חדשים. אנו משוכנעים שיכולותיה המגוונות והרקורד המוכח שלה בבניית חברות תקשורת ענפות ישיאו ערך רב למיצובה ולחיזוקה של חדשות 13 בשוק הטלוויזיה הישראלי. אנו מאחלים לה הצלחה רבה ומצפים לדרך המשותפת".

יוליה שמאלוב ברקוביץ' מסרה: "אני רוצה להודות לדירקטוריון חדשות 13, למנכ"ל רשת 13, ליו"ר החברה, ולבעלי המניות על הבעת האמון וההזדמנות להצטרף לצוות ההנהלה. ניהול חברת החדשות בעת הזו היא משימה משמעותית עבורי, וחשובה ברמה הלאומית. בצעדים משמעותיים ללא פשרות נוביל את חדשות 13 לקדמת הבמה תוך החזרת אמון הציבור בכלי תקשורת בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully