וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבי חדשות 13 בפנייה דחופה לוועדת האיתור: מנכ"ל החברה הבא - רק עורך ועיתונאי בכיר

עודכן לאחרונה: 2.6.2024 / 22:19

בימים האחרונים פורסם בוואלה ברנז'ה כי בין המועמדים הסופיים, מוביל שמה של מגי וילנסקי - בעלת חברת הפקות חיצונית שממנה מזמינה רשת 13 תכניות אקטואליה. כעת נערכים העובדים לקרב בלימה ומקדמים מועמדים משלהם

בניין רשת 13, מרץ 2022. ראובן קסטרו
בניין רשת 13, מרץ 2022/ראובן קסטרו

כתבי חדשות 13 שלחו אמש (חמישי) נייר עמדה חריג לחברי ועדת האיתור העוסקים בבחירת מנכ"ל החברה - בראשם יו"ר רשת 13, נדב טופולסקי, והמנהל הזמני, יו"ר דירקטוריון החדשות אייל דה פאו. במכתב דורשים הכתבים כולם למנות לתפקיד רק דמות עיתונאית בכירה, עם ניסיון בעריכת חדשות ותחקירים, שניתן "לשאת אליה עיניים" כהגדרתם המקצועית.

בפנייה לא מוזכר במפורש אף מועמד, אך הכתבים טוענים כי חלק מהשמות שפורסמו השבוע אינם עונים לקריטריון הבסיסי למדי שתיארו. הם מציינים כי רישיון הערוץ קובע שמנכ"ל חברת החדשות חייב לשמש במקביל גם כעורך הראשי של החברה, בשל הצורך לקבל החלטות מקצועיות משמעותיות על המסך ומחוצה לו.

בהקשר זה, פורסם בוואלה ברנז'ה בימים האחרונים כי בין המועמדים הסופיים שוועדת האיתור שוקלת, עלה גם שמה של מגי וילנסקי - בעלת חברת הפקות חיצונית שממנה מזמינה "רשת" תכניות אקטואליה שונות, ונחשבת מקורבת לבכירים בערוץ. בין המועמדים הנוספים ששמם עלה: המשנה לעורך וואלה אריאל שמידברג וגם דה פאו עצמו, שנחשב בעיני גורמים ברשת 13 למועמד לתפקיד באופן קבוע.

לן בלווטניק. Tim Bishop,
לן בלווטניק/Tim Bishop

במי מעוניינים העובדים

בשבועות האחרונים דווקא הוזכרו מטעם עובדי החברה שמותיהם של מנהלי חדשות נוספים כמועמדים אפשריים לתפקיד המנכ"ל - כמו טלי בן עובדיה, ליאור לנדנברג וברוך שי, איש חדשות עשר לשעבר שבשבוע שעבר פרש מתפקיד מנכ"ל חדשות כאן 11 - אלא שככל הידוע, דירקטוריון רשת 13 אינו מנהל כרגע מגעים רציניים עם אף אחד מהם. ההערכות הן שאם לא ימונה, לנדנברג עלול לעזוב את החברה יחד עם סמנכ"ל ההפקה הוותיק, אמנון ברקאי, ובכך להקשות עוד יותר על תפעול המערכת בחדשות 13.

בחדשות 13 מעריכים כי ברשת מחפשים את הגורם שיוכל לבצע את הקיצוץ העתידי המדובר, כאשר בהנהלה יעדיפו באופן טבעי "איש משלהם".

בפנייה מתייחסים הכתבים לקושי באיתור מועמד מתאים, הנובע לדבריהם גם מקצב התחלופה הגבוה של מנכ"לים קודמים. בשבוע הבא עתיד בעל השליטה ברשת 13 לן בלווטניק להגיע לישראל לאישור החלטת ועדת האיתור בנושא.

עוד בוואלה!

זו המועמדת המובילה למנכ"לות חדשות 13. העובדים כבר מתנגדים

לכתבה המלאה
עדות ברוך שי במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 10 ביולי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
עדות ברוך שי במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 10 ביולי 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

לפני מספר שבועות סיים אור צלקובניק, מנכ"ל חדשות 13 האחרון את תפקידו, פחות משנה לאחר שנכנס אליו. צלקובניק הוא המנכ"ל הרביעי בחברת החדשות בחמש השנים האחרונות, גולן יוכפז הודח בשנת 2019 אחרי שבע שנים בחדשות 10 בישראל טויטו, שהוחלף באבירם אלעד שהוחלף בצלקובניק הטרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully