וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע מתיחות עם ההנהלה, מנכ"ל חדשות כאן 11 ברוך שי פורש

עודכן לאחרונה: 22.5.2024 / 14:25

שי פורש כשנה לפני תום הקדנציה. לאחרונה נחשף בוואלה ברנז'ה אודות ישיבות של מועצת התאגיד בנושא התנהלות החטיבה בניהולו במהלך המלחמה, ובשתיהן נמתחה ביקורת על הישגיה. כעת, שתי חברות חדשות מרכזיות מתנהלות ללא מנכ"ל

עדות ברוך שי במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 10 ביולי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
עדות ברוך שי במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 10 ביולי 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

שבע שנים אחרי שנכנס לתפקידו, ופחות משנה לסיום הכהונה, מנכ"ל חדשות 11 ברוך שי פורש מתפקידו. במייל ששלח לעובדים כתב שי בין היתר: "אחרי יותר משבעה חודשי מלחמה בהן העבודה היתה אינטנסיבית עוד יותר, מסביב לשעון, החלטתי לפרוש. אני מתכנן לסיים בסוף אוגוסט, אחרי שבע שנים וחצי כמנהל החטיבה, לנוח מאחד התפקידים המאתגרים והמורכבים בעולם התקשורת הישראלי, ולבלות את חגי תשרי עם משפחתי האהובה, שלומית וארבע בנותיי, לראשונה זה שנים".

שי צפוי לפרוש מתפקידו באוגוסט. כאן חדשות היא חטיבת החדשות הגדולה בישראל, עם כ-500 עובדים.

לפני כחודשיים פורסם בוואלה ברנז'ה אודות ביקורת במועצת התאגיד בראשות גיל עומר ובהנהלת הארגון בראשה המנכ"ל גולן יוכפז על תפקוד מערכת החדשות בניהול ברוך שי: מועצת התאגיד קיימה שתי ישיבות בנושא התנהלות הארגון במהלך המלחמה, ובשתיהן נמתחה ביקורת על הישגי החטיבה ועל נתוני הצפייה בה.

ממוצע הצפייה בחדשות לעומת 2022. מערכת וואלה!, עיבוד תמונה
ממוצע הצפייה בחדשות לעומת 2022/עיבוד תמונה, מערכת וואלה!
מהדורת כאן 11 הפכה השנה לתעלומה, כאשר למרות תדמיתה הנייטרלית והממלכתית לא הצליחה למנף את מאסת הצופים החדשים שהגיעו למסך "הודות" למלחמה

הרקע למתיחות: מהדורת כאן 11 הפכה השנה לתעלומה, כאשר למרות תדמיתה הנייטרלית והממלכתית לא הצליחה למנף את מאסת הצופים החדשים שהגיעו למסך "הודות" למלחמה. אמנם החזרה לשגרה בשבועות האחרונים, לצד עלייה יחסית שרשמו בכל זאת בחטיבת החדשות, איפשרו לכאן 11 לסיים את השנה בעלייה של כמעט חמישית מכוחה - מ-4.4% בשנת 2022 ל-5.1% בשנת 2023 - אך בהנהלת התאגיד מודעים לעובדה שהציפייה הייתה שבצל אירוע לאומי חד פעמי כמו המלחמה, יגיעו יותר צופים למהדורת השידור הציבורי.

הדבר בלט במיוחד בחודשים הראשונים למלחמה, בהם חל גידול עצום בצפייה בטלוויזיה, ממנו נהנתה כמעט רק קשת 12. במקביל, ערוץ 14 הפך לערוץ השני הנצפה בישראל בכלל הרצועות ובכלל הימים. אפילו בחדשות 13, שמאז הספיקה להתדרדר פעמים רבות לתחתית טבלת הצפייה היומית, עלו בשבועות ההם. למעשה, רק התאגיד, שדווקא הציג גידול נאה בהיקפי הצפייה עד המלחמה, נבלם.

עוד בוואלה!

ברקע מתיחות עם ההנהלה, מנכ"ל חדשות כאן 11 ברוך שי פורש

לכתבה המלאה
חניכת מרכז השידורים החדש של תאגיד השידור הישראלי בצומת מסובים, אפריל 2024. זיו שמשון,
חניכת מרכז השידורים החדש של תאגיד השידור הישראלי בצומת מסובים, אפריל 2024/זיו שמשון
לפי גורמים במועצה, האשם בכך מוטל לפתחו של שי, שבמקום "להביא טאלנטים", גיבש כוורת כתבים צעירה ולא מוכרת

אחת ההערכות בזמן אמת היו כי הסטגנציה נובעת מאופי השידורים הרצופים ללא פרסומות שהקטינו משמעותית את הבידול של כאן 11 אל מול המתחרות. אלא שלתוך ההערכה הזו חלחלה גם ההבנה בצמרת התאגיד כי הקהל תר אחר "סמכות טלוויזיונית" מוכרת - ובידיי התאגיד, כמעט ואין כאלו. לפי גורמים במועצה, האשם בכך מוטל לפתחו של שי, שבמקום "להביא טאלנטים", גיבש כוורת כתבים צעירה ולא מוכרת.

על התאגיד נמתחה ביקורת בחודשים האחרונים גם בשל מספר כשלים עיתונאיים שאירעו בחטיבה מאז תחילת המלחמה, בהם הכתבה עם הניצולים מהמסיבה בנובה, שירדה מהאוויר מחשש לאמיתותה. בנוסף, הוזכרה גם תקרית הכתוביות על מסך החדשות שעליהן נכתב "כוסאומו כולכם". עם זאת, בתאגיד הבהירו אז כי אין שום כוונה לסיים בשלב הזה את תפקידו של שי.

משרדי כאן תאגיד השידור. שי אפשטיין,
משרדי כאן תאגיד השידור/שי אפשטיין

שתי חברות מחפשות מנהל

שי מונה למנהל מערך החדשות של תאגיד השידור בתחילת 2017, לאחר שוועדת האיתור של חטיבת החדשות, בראשות מנכ"ל התאגיד לשעבר אלדד קובלנץ, בחרה בו לתפקיד. על פי חוק תאגיד השידור הציבורי, אחת לארבע שנים אמור להתקיים מכרז על התפקיד. מינויו של שי אושר על ידי מועצת התאגיד בסוף פברואר 2017 והקדנציה שלו אמורה הייתה לפקוע במרץ 2020, אלא שאז פעל התאגיד ללא מועצה המפקחת על פעילותו, בשל עיכובים פוליטיים שהיו קשורים לסבבי הבחירות התכופים. לאחר שהושלם הליך איוש המועצה - זכה שי לאמונה ל-4 שנים נוספות. לפי החוק, אורך כהונת מנכ"ל חדשות בתאגיד לא תעלה על שתי קדנציות.

לפני עבודתו בתאגיד השידור שימש שי כעורך הראשי של מהדורת חדשות עשר (כיום 13), וטרם לכן שימש כעורך תוכנית "המגזין" עם אושרת קוטלר. שם עבד תחת מנכ"ל התאגיד כיום גולן יוכפז, ששימש אז כמנכ"ל חברת החדשות של הערוץ. בעבר שימש שי בתפקידי עריכה בעיתונים מעריב והארץ. בתחילת 2015 מונה לראש מערכת החדשות של וואלה ולסגן העורך הראשי.

נכון לכרגע, אחרי פרישתו המהירה של אור צלקובניק מחדשות 13 ושל שי מחדשות 11, שתי חברות חדשות מרכזיות בישראל יתנהלו ללא מנכ"ל קבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully