וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי חדשות 13 דורשים: חקירה פלילית נגד חבר הדירקטוריון בחשד לסחיטה

עודכן לאחרונה: 19.6.2024 / 18:28

הקמפיין שמובילים העובדים מעלה הילוך: שלטי "לא רצויה" נתלו במשרדי הערוץ, וקלטות בהן נשמע שר התקשורת לשעבר איוב קרא מספר בקולו על האיומים שקיבל מחבר הדירקטוריון אברהם נתן שקידם את מינויה של יוליה שמאלוב־ברקוביץ' נחשפו

משרדי חדשות 13. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
משרדי חדשות 13/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

סאגת מינויה של חברת הכנסת לשעבר יוליה שמאלוב-ברקוביץ' נמשכת עם פרסום הקלטות של שר התקשורת לשעבר איוב קרא, בהן הוא מספר כיצד חבר דירקטוריון חדשות 13 כיום אברהם נתן איים עליו להמשיך את כהונתה, לאחר שזה ביקש לסיימה. נתן נחשב לזה שדחף וקידם את מינויה של שמאלוב-ברקוביץ' לתפקיד מנכ"לית חברת החדשות.

בהקלטות, שתוכנן פורסם ב"הארץ" לפני מספר שנים, נשמע קרא אומר: "אברהם נתן אמר לי, 'אל תפטר את יוליה שמאלוב־ברקוביץ'. אם תפטר אותה, אתה גמרת'. לא ידעתי את מי הוא מייצג. הוא אמר לי 'אתה רואה אותי? אני ראש הממשלה'".

נזכיר: ב-2017 מינה קרא את שמאלוב־ברקוביץ' ליו"ר הרשות השנייה, לקדנציה בה עמדה הבקשה למיזוג בין רשת לערוץ 10 - מיזוג לו התנגדה נחרצות בטענה שיפגע. אז, וגם לאחרונה - בראיון בוואלה ברנז'ה - היא הכחישה את הטענה שהיא פועלת בשליחות ראש הממשלה בנימין נתניהו.

איוב קרא. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
איוב קרא/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בתגובה, עלתה מטעם ארגון העיתונאים דרישה נוספת לדירקטוריון חדשות 13 "לבטל באופן מיידי את מינויה הפסול של שמאלוב ברקוביץ'". "ככל שדירקטוריון חברת החדשות לא יבטל את המינוי לאלתר, אנו דורשים ממועצת הרשות השניה להתכנס במיידי ולהפעיל את סמכותה לפסול את ההחלטה", נמסר מהארגון. "כמו-כן, על היועצת המשפטית לממשלה להורות למשטרה לפתוח באופן מיידי בחקירת משטרה בחשד לעבירות של שוחד, מרמה וסחיטה באיומים".

עוד בוואלה!

"ב-4.5 שנים שאני בתפקיד, לא החלפתי מילה עם ביבי או עם שרה"

לכתבה המלאה

מוקדם יותר היום (רביעי) הוסרו ממשרדי חדשות 13 ברמת החייל ובנווה אילן שלטים שתלו העובדים נגד מינויה. בין היתר נכתבו בהם כי "דרושה מנכ"לית" וכי שמאלוב-ברקוביץ' היא פוליטיקאית. השלטים נתלו כאמור על ידי נציגי העובדים וכתבים מרכזיים בחברה, שממשיכים להתבטא ברשתות נגד החלטת ההנהלה.

משרדי חדשות 13. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
משרדי חדשות 13/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ברקע הדברים, עובדי החברה, אשר הכריזו בימים האחרונים על סכסוך עבודה, ממשיכים להבהיר כי לא יתפטרו קולקטיבית וכי לא ינקטו בצעדי מחאה שכוללים הפגנות או השתלטות על המסך. לפי העובדים, "אין כל כוונה להעניק להנהלה את השי הזה", שעלול להביא לבסוף לפיטוריהם.

בשלב הזה, כך נראה, העובדים נערכים להיאבק בעיקר באמצעות גיוס תמיכה ציבורית, דרישה מהרשות השנייה - שעל סמך ביצועיה בעת האחרונה נראית כחסרת סיכוי - לסכל את המינוי, ובהמשך באמצעות ביקורת שיפוטית. כלומר פנייה לבג"צ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully