וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרעי מקדם בברכה את i24news: "המהפכה כבר כאן!"

עודכן לאחרונה: 1.7.2024 / 19:24

יממה לאחר השקת ערוץ i24news, הוציא שר התקשורת סרטון תחת הכותרת "פחות כסף - יותר ערוצים", בו הצהיר שחקיקת הרפורמה תושלם עם תום פגרת הקיץ. בתוך כך, השר קידם היום מהלך עוקף יועמ"ש שתיטיב עם ערוץ 14

שר התקשורת שלמה קרעי. יונתן זינדל, פלאש 90
שר התקשורת שלמה קרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

"פחות כסף - יותר ערוצים. המהפכה כבר כאן!", כך הודיע היום (שני) שר התקשורת, יממה לאחר עליית ערוץ i24news לאוויר. הערוץ, אותו קידם בעשור האחרון נתניהו וכולל לא מעט דמויות המזוהות עם מסריו של ראש הממשלה ועם הימין, הושק אמש במהדורת חדשות חגיגית. בהצהרה ששחרר, הוסיף קרעי כי ישלים את חקיקת הרפורמה בחוק השידורים - הכוללת גם את ביטול הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלווין - עם תום פגרת החורף.

בתוך כך, מוקדם יותר היום, החליטה ועדת הכלכלה לקדם את הצעת החוק של חה"כ אריאל קלנר (ליכוד) להצבעה להכנה לקריאה ראשונה ביום רביעי הקרוב. נזכיר: חוק "הגברת התחרות בשוק השידורים" נועד מלכתחילה כדי להכשיר החלטה שנעשתה בניגוד לסמכותו של שר התקשורת לאפשר לערוץ 14 לשדר בעידן + בחינם, החל מה - 7.10. אז, הסבירו במשרד התקשורת כי מצב המלחמה מחייב הנגשה של כל הערוצים, והכניסו פנימה את כלל הערוצים הזעירים (למרות שגודלו של ערוץ 14 עומד בפער עצום לזה של הערוץ בערבית והערוץ ברוסית לדוגמא). נכון לכיום, החוק קובע שכל הערוצים מחויבים בתשלום דמי הפצה.

בהמשך, בעקבות ביקורת של ערוצים 12 ו 13 שהיו מחויבים בתשלום, הוכנסו גם הם נכנסו להסדר שפוטר אותם מתשלום רטרואקטיבי על ההפצה בעידן+ החל מה-7.10.

בדיון, ממנו נעדר מציע ההצעה חה"כ קלנר, השר קרעי הצהיר שיביא תזכיר חוק ממשלתי בעוד שבועיים לוועדת השרים ויצמיד את תזכיר החוק להצעה של קלנר. בכך למעשה עוקף קרעי את תהליך החקיקה הממשלתי שמצריך עמדה של הייעוץ המשפטי של הממשלה.

למעשה קרעי כבר הכין את הצעת החוק לקריאה ראשונה, ומבטא היפוך של היוצרות - במקום שהצעת חוק פרטית תוצמד להצעה ממשלתית, הוא מייצר מצב שהוא מצמיד תזכיר ממשלתי להצעת חוק פרטית. כך הופכת הכנסת למי שמוציאה לפועל חקיקה ממשלתית בפועל.

נזכיר: לפני מספר שבועות הוחלט בערוץ 14 להפסיק את שידוריו במערך עידן+, בין היתר, כך לפי הערכות, משום שהבין שהצעת החוק שפוטרת אותו מתשלום מתעכבת - וחובם ממשיך לתפוח.

ברגע שהחוק יעבור, התאגיד - שממומן מכספי ציבור - יצטרך לשלם על כל המערך של עידן+ בלי השתתפות הגופים המסחריים. הטענה של משרד התקשורת היא שההסדר הזה בעוד שנתיים יביא לחיסכון אדיר לציבור, אך הסכומים, הסיכומים, ונוסח ההצעה החדשה שכוללת למעשה את ההבטחה לחיסכון לא הובאה לדיון.

עוד בוואלה!

הריאיון של נתניהו בערוץ 14 - המשדר עם הכי הרבה צופים אמש

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו מתראיין אצל ינון מגל בתכנית הפטריוטים בערוץ 14. ערוץ 14, צילום מסך
בנימין נתניהו מתראיין אצל ינון מגל בתכנית הפטריוטים בערוץ 14/צילום מסך, ערוץ 14

עו"ד לינור דויטש, מנכ"לית לובי 99, אמרה במהלך הדיון, "בשנתיים האלה, בזמן מלחמה וגירעון עם צפי ל-8% בשנה הבאה, הציבור נאלץ לסבסד את הערוצים המסחריים. אין כסף לשום דבר אבל לזה יש כסף. עוד שנתיים כשתסיימו את התהליך לסגירה תעבירו את הכסף, למה הלחץ לעשות את זה עכשיו כשהציבור הוא זה שצריך לממן את הערוצים המסחריים".

ממכון זולת, שנכח בדיון, נמסר: "החקיקה מתבצעת באופן פסול ובמחטף - לא סביר כי הצעת חקיקה כה מרחיקת לכת מבחינת ההשלכות הכלכליות שלה על הציבור, תפורסם לעיון הציבור ממש בסמוך לישיבת הוועדה ומבלי שינתן זמן סביר להתכונן ולהיערך לדיון בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully