וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספין היומי: רה"מ שלח לכתבים הצבאיים תדרוך בשם "גורם ביטחוני"

עודכן לאחרונה: 3.7.2024 / 19:36

לשכת נתניהו הוציאה הודעה חריגה לכתבים הצבאיים לפיה: "חמאס ממשיך להתעקש על סעיף עקרוני שימנע מישראל לחזור להילחם לאחר שלב א' במתווה". לפי דיווחים בימים האחרונים בצה"ל דווקא מעוניינים לסיים את המלחמה

נתניהו על הדיווח ב"ניו יורק טיימס": "נמשיך במלחמה עד שמטרותיה יושגו"/דוברות רה"מ

הודעה חריגה מטעם לשכת ראש הממשלה נשלחה הערב (רביעי) על ידי "גורם ביטחוני בכיר". בהודעה נכתב כי "חמאס ממשיך להתעקש על סעיף עקרוני במתווה שימנע מישראל לחזור להילחם לאחר שלב א' במתווה, דבר שאינו מקובל על ישראל. ישנם פערים נוספים שעדיין לא נסגרו. ישראל תמשיך במשא ומתן תוך כדי המשך הלחץ הצבאי והמדיני כדי להביא לשחרור כל 120 חטופינו, החיים והחללים כאחד".

לא ברור מה עומד מאחורי ההודעה, אך היא נשלחת כשברקע חזרה של שר הביטחון גלנט מביקור תיאום בארה"ב, דיווחים על קבלה של חמאס את המתוה האמריקני לעסקת חטופים - עם תנאים, ופרסומים אודות היות צה"ל מעוניין בסיום הלחימה בדרום.

לרוב, תדרוכים מעין זה מטעם ראש הממשלה נעשים תחת כובע של "גורם מדיני", וקשה לנתק את הייחוס החריג של ראש הממשלה גם לאי-הגיבוי המתמשך לרמטכ"ל מאז תחילת המלחמה.

הודעת לשכת ראש הממשלה לכתבים הצבאיים. צילום מסך, צילום מסך
הודעת לשכת ראש הממשלה לכתבים הצבאיים/צילום מסך, צילום מסך

גם לפני כחודשיים עשה נתניהו שימוש תמוה במושג "גורם", בזמן שנראה היה כהתכנסות לקראת עסקת חטופים, תוך חשש לא בלתי סביר שראש הממשלה מנסה באמצעות מניפולציות תקשורתיות לטרפד עסקה. יומיים קודם לכן, במהלך השבת הוא גם שחרר הודעות לחוצות בשם "גורם מדיני" על כניסה ודאית לרפיח, ולמחרת איפשר הצבעה (פה אחד) על סגירת אל ג'זירה. העיתוי לא היה מקרי, ורבים בציבור סברו שכוונתו היא לרמוז לחמאס שאין עם מי לעשות עסקים. סינוואר, אולי עם אינטרס דומה לזה של נתניהו, אימץ אז בשמחה את המסר וירה לעבר כרם שלום. העסקה - בהתאמה - התרחקה

בהמשך, החששות הופכים לחשדות ברורים, עם ציטוט גורם ישראלי שאומר לניו יורק טיימס: "היינו קרובים לעסקה, הצהרות נתניהו גרמו לחמאס לסגת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully