וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את התגובה הזאת כל העולם יקרא, אז למה היא כל כך עילגת?

עודכן לאחרונה: 6.5.2024 / 14:27

למה תגובה רשמית של ראש הממשלה בנושא האקוטי ביותר מלאת שגיאות ונראית כאילו מישהו התעטש על מפית, ומה זה אומר על קבלת ההחלטות שלו

צילום מסך מהודעת רהמ. צילום מסך, צילום מסך
צילום מסך מהודעת רהמ/צילום מסך, צילום מסך

ישראל היא סיפור מרכזי בכל העולם מאז ה-7/10, וקורים בה דברים עצומים שכל כלי התקשורת הגדולים עוקבים אחריהם מקרוב. כל שבוע מייצר "לא להאמין" חדש. כל הדיסטופיה הזאת הגיעה השבוע לשיא, עם מומנטום שנראה היה לעסקת חטופים וסיום המלחמה מול החמאס. לכל ברור שהסיפור המרכזי, עם חתימה ובלעדיה, הוא קביעת הנרטיב - מי ינצח בה. האם החזרת החטופים תהווה ניצחון? האם העובדה שסינוואר (עדיין) בחיים היא הפסד? האם הממשלה תשרוד עסקה?

לתוך הסיפור הזה נכנס חשש לא בלתי סביר שראש הממשלה מטרפד עסקה. יומיים קודם לכן, במהלך השבת הוא גם משחרר הודעות לחוצות בשם "גורם מדיני" על כניסה ודאית לרפיח, ולמחרת מאפשר הצבעה (פה אחד) על סגירת אל ג'זירה. העיתוי אינו מקרי, ורבים בציבור סבורים שכוונתו היא לרמוז לחמאס שאין עם מי לעשות עסקים. סינוואר, אולי עם אינטרס דומה לזה של נתניהו, מאמץ בשמחה את המסר ויורה לעבר כרם שלום. העסקה הולכת ומתרחקת.

בהמשך, החששות הופכים לחשדות ברורים, עם ציטוט גורם ישראלי שאומר לניו יורק טיימס: "היינו קרובים לעסקה, הצהרות נתניהו גרמו לחמאס לסגת".

עצרת הפתיחה ממלכתית של אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה, כיכר גטו ורשה, יד ושם 05 במאי 2024. ראובן קסטרו
עצרת הפתיחה ממלכתית של אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה, כיכר גטו ורשה, יד ושם 05 במאי 2024/ראובן קסטרו

ואז רה"מ, האיש שרבים סבורים שטירפד בעצמו את עסקה מתוך שיקולי הישרדות פוליטיים, מוציא, לראשונה הודעה בשמו. מדובר בהכחשה עילגת ורצופת טעויות. בהודעה נכתב כך: "הטענה שרה"מ נתניהו ולא החמאס הוא זה שטרפד עסקת שחרור חטופים היא שקר מוחלט והטעייה מכוונות של הציבור. האמת הפוכה לחלוטין, החמאס הוא זה שמטרפד כל עסקה בזה שאינו זז מילימטר מדרושתיו הקיצוניות ששום ממשלה בישראל אינה יכול לקבל ובראשונה, שישראל תישוג מעזה ותפסיק את המלחמה, מה שיאפשר מחדש לחמאס להשתלט צבאית על הרצועה ולהתארגן ל-7 באוקטובר הבאים כפי שהבטיח לעשות".

נחזור שוב: הודעה דרמטית מטעם לשכת ראש הממשלה, שברור שתוקרא במהדורות ובכלי תקשורת בכל העולם, מתפרסמת, כאילו מישהו התעטש על מפית.

עוד בוואלה!

60 אלף תושבי העוטף לגופי השידור: "אל תשדרו את טקס המשואות הביזיוני"

לכתבה המלאה
כמה זוגות עיניים עברו על התגובה העילגת לפני שאחד מעוזריו של ראש הממשלה לחץ אנטר?

גם בלי להידרש למצבו הנפשי והקוגניטיבי של ראש הממשלה בימים אלו, מדובר באיש שלא מזמן צולם עושה חזרות לפני מסיבת עיתונאים. נתניהו נחשב למיקרו-מנג'מנט ומעורב עד הפסיק האחרון בכל מסר שיוצא מלשכתו, ולכן אין לפטור את ההודעה המשונה הזו ב"קוסמטיקה" או הטפלות לנושא שולי וחיצוני.

אם כך, קשה שלא לתהות: כמה זוגות עיניים עברו על התגובה העילגת לפני שאחד מעוזריו של ראש הממשלה לחץ אנטר? האם התקיים לגביה דיון סביר? האם לקחו בו חלק אנשי מקצוע? איך יכול להיות שתגובה של ראש הממשלה בעניין הכי אקוטי בעולם, נראית כמו משהו שכתב תיכוניסט שקיבל שלילי בבגרות בחיבור? מלשכת ראש הממשלה לא התבקשה תגובה. לפעמים עדיף לוותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully