וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי חדשות 13 דורשים: לשדר את בג"ץ המנכ"לית על מסך רשת

עודכן לאחרונה: 22.7.2024 / 8:16

במכתב ששלח ארגון העיתונאים למנכ"ל הערוץ והגיע לידי וואלה ברנז'ה, טוענים העובדים: "נאפשר לצופים לגבש עמדה בדבר טענות הצדדים ונתרום לשיח אודות עצמאות התקשורת במדינה"

יוליה שמאלוב ברקוביץ'. משה שי, פלאש 90
יוליה שמאלוב ברקוביץ'/פלאש 90, משה שי

ארגון העיתונאים בתיאום עם עובדי חדשות 13 דורשים לשדר את הדיון בבג"ץ על מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית החברה על מסך ערוץ 13. הדיון צפוי להתקיים ביום חמישי הקרוב (25.7) והוא יועבר בשידור ישיר באמצעות לשכת העיתונות הממשלתית - זאת בהמשך לבקשה שהוגשה בנושא.

במכתב שנשלח למנכ"ל הערוץ אמיליאנו קלמזוק והגיע לידי וואלה ברנז'ה כתבו העובדים: "אנו משוכנעים כי העתירה מעניינת את צופי ערוץ ,13 כיוון שהיא עוסקת בעתיד חברת החדשות הזוכה לאמונם, וכן בשל הסוגיות הרוחביות שהיא מציפה בתחום חופש העיתונות. אנו סבורים כי נעשה שירות גדול לצופינו, אם נסכים על העברת הדיון מבג"ץ בשידור ישיר - במלואו וללא הפסקות/ הערות כלשהן. כך, נאפשר לצופים לגבש עמדה בדבר טענות הצדדים ונתרום לשיח אודות עצמאות התקשורת במדינה".

עוד הוסיפו העובדים כי "בזכות שיבוץ הדיון בשעה שאי נה משבשת את חלקו העיקרי של לוח השידורים, אנו מקווים שלא תתנגדו להצעתנו לשדר לתועלת הציבור את הדי ון בבג"ץ. יובהר, כי אין מדובר בצעד ארגוני במסגרת סכסוך העבודה הפעיל בחברה, אלא ביוזמה לשיתוף פעולה".

במהלך מנסים עובד החדשות הן לשדר שקיפות ונחישות, והן למלכד את ההנהלה, שלא תרצה להצטייר כמסתירה פרטים בנוגע למינוי. כעת עובר הכדור למגרש של רשת 13.

מחאת עובדי חדשות 13 נגד מינוי יוליה שמאלוב-ברקוביץ'. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מחאת עובדי חדשות 13 נגד מינוי יוליה שמאלוב-ברקוביץ'/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כשברקע חרם עובדים על המנכ"לית הנכנסת שמאלוב-ברקוביץ' וגל קיצוצים קרב, אתמול (ראשון) נודע כי גם כתב החברה בדרום והמגיש אלמוג בוקר עוזב את החברה - ועובר לחדשות 12. בוקר משמש ככתב בחברה מזה 17 שנה, ובחדשות 12 יחליף את תמיר סטיינמן ככתב דרום. כזכור, בשבוע שעבר הודיע הפרשן הפוליטי של חדשות 13 ספי עובדיה כי יעבור לל"עובדה" של קשת 12. עובדיה משמש כפרשן בחדשות 13 קרוב לעשור, עוד כשהייתה חדשות עשר.

בוקר ועובדיה מצטרפים לשורת עיתונאים שעוזבים את חדשות 13 בחודשים האחרונים - במה שנראה כמו התפרקות: לפני כשלושה חודשים היה זה צבי יחזקאלי שהצטרף לערוץ החדשות i24news כפרשן הבכיר של הערוץ ומגיש תוכנית מרכזית. יחזקאלי עמד בשני העשורים האחרונים בראש דסק הערבים של חדשות 10 וחדשות 13. לפניו עזבו גם עורך המהדורה המרכזית ניר נוימן - תחתיו מונה הדר שיפר. גם סמנכ"ל התוכן של החברה ליאור לנדנברג עוזב את החברה ויעבור לשמש כמנכ"ל חטיבת החדשות בתאגיד השידור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully