וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקריסה של חדשות 13: אלמוג בוקר עוזב לחדשות 12

וואלה ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 21.7.2024 / 10:02

אחרי העזיבה של ספי עובדיה ל"עובדה" של קשת 12, גם המגיש וכתב החברה בדרום עוזב את חדשות 13. בתוך כך, בסוף השבוע דובר מטעם הבעלים של רשת 13 לן בלווטניק אמר ל"גרדיאן" הבריטי כי לאוליגרך אין חלק במינוי מנכ"לית הערוץ

התפרקות חדשות 13: כשברקע חרם עובדים על המנכ"לית הנכנסת יוליה שמאלוב-ברקוביץ' וגל קיצוצים קרב, גם כתב החברה בדרום והמגיש אלמוג בוקר עוזב את החברה - ועובר לחדשות 12. בוקר משמש ככתב בחברה מזה 17 שנה, ובחדשות 12 יחליף את תמיר סטיינמן ככתב דרום. כזכור, בשבוע שעבר הודיע הפרשן הפוליטי של חדשות 13 ספי עובדיה כי יעבור לל"עובדה" של קשת 12. עובדיה משמש כפרשן בחדשות 13 קרוב לעשור, עוד כשהייתה חדשות עשר.

"הקורבנות הם לא אצילי ומיכה, אלא הילדות המסכנות שהם ניצלו". ראיון עם אלמוג בוקר >>>

בוקר ועובדיה מצטרפים לשורת עיתונאים שעוזבים את חדשות 13 בחודשים האחרונים - במה שנראה כמו התפרקות: לפני כשלושה חודשים היה זה צבי יחזקאלי שהצטרף לערוץ החדשות i24news כפרשן הבכיר של הערוץ ומגיש תוכנית מרכזית. יחזקאלי עמד בשני העשורים האחרונים בראש דסק הערבים של חדשות 10 וחדשות 13. לפניו עזבו גם עורך המהדורה המרכזית ניר נוימן - תחתיו מונה הדר שיפר. גם סמנכ"ל התוכן של החברה ליאור לנדנברג עוזב את החברה ויעבור לשמש כמנכ"ל חטיבת החדשות בתאגיד השידור.

בתוך כך, בשבוע שעבר נחשף בוואלה ברנז'ה כי המנכ"לית יוליה שמאלוב-ברקוביץ' כבר עושה בפועל ניסיונות להתערב בתוכן המשודר על מסך המהדורה המרכזית - נגד משפחות החטופים. נזכיר: בשבוע הבא ידון בג"ץ בעתירת החברה וארגון העיתונאים נגד מינויה.

במקביל, גם מאבק העובדים בהנהלה עולה שלב: עיתון "הגרדיאן" הבריטי דיווח אתמול (שבת) כי הפגנות יתקיימו נגד המליארדר לן בלווטניק, הבעלים של רשת 13 והאיש השני העשיר ביותר בממלכה המאוחדת. זאת, לאחר החלטתו של הערוץ להוריד את רצועת השידור "אזור בחירה" של העיתונאי רביב דרוקר בשבוע שעבר.אביאל לואיס, ישראלי המתגורר בלונדון, מסר לעיתון כי בלווטניק ידוע בבריטניה כ"פטרון של תרבות ואמנות" וכי הציבור הבריטי לא היה מודע לכך שבלווטניק מעורב גם ב"דבר שמשחית את התקשורת הישראלית ולוקח אותה שנים אחורה".

לואיס הוא חלק מקבוצה של אזרחים ישראלים המתנגדים לממשלת בנימין נתניהו ומתכננים לקיים הפגנות באגף בלווטניק במוזיאון טייט מודרן ובבית הספר לממשל בלווטניק של אוניברסיטת אוקספורד.על פי הערכות יתארגנו הפגנות נוספות במוסדות תרבות אחרים עם השם בלווטניק, מאחר והמפגינים יטענו שחברת התקשורת של המיליארדר פוגעת בחופש העיתונות בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully