וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות 13 מתפרקת: צבי יחזקאלי מצטרף ל-i24NEWS

עודכן לאחרונה: 30.4.2024 / 13:39

כפי שנחשף בוואלה ברנז'ה, הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13 קיבל הצעה משמעותית מהערוץ החדש שעתיד לעלות בקרוב. לאחרונה גם עורך המהדורה המרכזית של 13 הודיע על עזיבתו, ושרון גל שאמור היה להצטרף לשורותיה - חזר בו

וידאוקסט צבי יחזקאלי בתיק טוק , 18 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
וידאוקסט צבי יחזקאלי בתיק טוק , 18 באוקטובר 2022/ראובן קסטרו

עזיבה נוספת מחדשות 13 במה שנראה כמו התפרקות: צבי יחזקאלי מצטרף לערוץ החדשות i24news הנבנה בימים אלו כפרשן הבכיר של הערוץ ומגיש תוכנית מרכזית. יחזקאלי עומד בשני העשורים האחרונים בראש דסק הערבים של חדשות 10 וחדשות 13.

יחזקאלי מתמחה בסיקור פלסטינים, העולם הערבי, וניתוח תהליכים בחברה המוסלמית בישראל ובעולם. לאורך השנים פרסם כתבות, תחקירים, ראיונות, טורי דעה ופרשנות, וכן סדרות דוקומנטריות שזכו לתהודה רבה, גם בעולם, בהן "אללה אסלאם", "השתולה", "איום דאעש", "היג'רה", "בזהות בדויה", ועוד. יחזקאלי ניתח לעומק את האידיאולוגיה מאחורי ארגוני הטרור האסלאמיים.

"אל תקרא לי עיתונאי ימין. אני מדבר עובדות" ראיון עם צבי יחזקאלי >>>

טרם הצטרף לחדשות 10, היה באגף האבטחה בשירות הביטחון הכללי, שימש כתב לענייני שטחים בגלי צה"ל וכתב מגזין במהדורת יום שישי של ערוץ 1, "יומן". בהמשך אף הגיש תוכנית ראיונות שבועית בערוץ 20 (אז ערוץ המורשת).

i24NEWS בעברית הוא הערוץ הרביעי של רשת ערוצי החדשות הבינלאומיים של המילארדר פטריק דרהי המשדרים מישראל לעולם בשלושה אפיקים, שלוש שפות: אנגלית, צרפתית וערבית. הערוץ החדש יעלה לאוויר בקרוב בסטרימינג. עד כה גויסו לערוץ עשרות עיתונאים, כתבים, אנשי הפקה, תוכן וצוות טכני - בחלקם הגדול מחדשות 13, הנחשבת מוגבלת יותר במתן הצעות שכנגד. בהקשר זה יצוין כי מנכ"ל הערוץ החדש ישראל טויטו שימש בעבר כמנכ"ל חדשות 13.

חדשות 13: עזיבות וקיצוצים

ברקע העזיבה מחמיר מצבה של חדשות 13 - עם נתוני צפייה נמוכים, המשך גל הנטישות ותוכנית קיצוצים עתידית. לפני מספר שבועות נחשף בוואלה! ברנז'ה כי גם עורך המהדורה המרכזית ב-4 השנים האחרונות ניר נוימן הודיע על עזיבתו. לפני החג נודע כי גם שרון גל, שעתיד היה להצטרף לחדשות 13, חזר בו ונשאר בערוץ 14 כמגיש רצועת 19:00.

עוד נודע לוואלה! ברנז'ה כי גם כתב המשטרה יוסי אלי והכתבת המדינית מוריה אסרף וולברג נפגשו עם ההנהלה במסגרת ניסיונות שימור.

עוד בוואלה!

הבעלים בחובות והשוק רווי: אז מה מסתתר מאחורי ערוץ החדשות בעברית של פטריק דרהי?

לכתבה המלאה
שרון גל. ראובן קסטרו
שרון גל/ראובן קסטרו

צבי יחזקאלי מסר: "אחרי יותר משני עשורים בערוץ 13 ועשר, שגדלתי בהם כמשפחה חמה, החלטתי לצאת בע"ה לשליחות חדשה. הטבח הנורא ב7/10, הביא אותי להתבונן מחדש על חיי האישיים והמקצועיים ולעשות שינוי. אני מצטרף לערוץ החדשות החדש של i24NEWS שיעלה בקרוב לאויר. אני מודה לכל המנהלים, החברים והעובדים שעבדתי איתם כתף אל כתף, מעריך ומאחל בהצלחה לכולם, וניצחון לעם ישראל. אוהב, צבי".

פרנק מלול, מנכ"ל i24NEWS, מסר: "צבי יחזקאלי הוא קול חשוב ומשמעותי בתקשורת הישראלית. יחזקאלי יתרום רבות למגוון הקולות בערוצי i24NEWS, ויעשיר את התכנים שנציע לצופינו הודות ליכולת המופלאה שלו להפוך ידע, תחקיר ופרשנות לתוצר טלוויזיוני מרתק".

ישראל טויטו, מנהל הערוץ בעברית של i24NEWS: "אני שמח על ההחלטה של צבי יחזקאלי להצטרף ל-i24NEWS. צבי הוא מהפרשנים הבודדים בישראל שיודעים להרכיב תמונת מציאות מעודכנת ואמיתית מתוך חומר הגלם שמונח לפתחם. ב-i24NEWS, צבי הוא לא רק הפרשן הבכיר, אלא עמוד תווך בחברה והוא יהיה חלק מהצוות הבכיר שיוביל אותה לגבהים חדשים בשוק התקשורת הישראלי והבינלאומי".

אור צלקובניק, מנכ"ל חדשות 13: "אני רוצה להודות לצבי על כל אשר עשה עבור צופי חדשות 13. הסיקור שלו את העולם הערבי, הפרויקטים שהוביל ונוכחותו על המסך במהלך שנותיו - וביתר שאת בחודשי המלחמה, ייחסר לצופינו וגם לי אישית. אני מאחל לו הצלחה בהמשך הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully