וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות 13: עורך המהדורה עוזב

עודכן לאחרונה: 11.4.2024 / 11:23

הצרות בחדשות 13 נמשכות, עם עזיבה של עורך המהדורה המרכזית ניר נוימן אחרי 4 שנים בתפקיד. במקביל, בחברה מנסים לבלום עזיבות של עיתונאים שקיבלו הצעות מ-i24news, כשברקע קיצוצים עתידיים

חדשות 13. חדשות 13, אתר רשמי
חדשות 13/אתר רשמי, חדשות 13

ברקע נתוני הצפייה הנמוכים, נמשכות העזיבות מחדשות 13 - עורך המהדורה המרכזית ב-4 השנים האחרונות ניר נוימן הודיע על עזיבתו, כך נודע לוואלה! ברנז'ה. נוימן צפוי לעבור לחברת ההפקה קסטינה. בחדשות 13 אישרו את הפרטים.

בתוך כך, בחדשות 13 מרוכזים במאמצי בלימה לעזיבות של עיתונאים שקיבלו הצעות מ-i24news. על הכוונת של הערוץ המוקם: פרשני דסק הערבים צבי יחזקאלי וחזי סימן טוב וגם עיתונאים בכירים נוספים כמו אלון בן דוד. נזכיר: מי שמונה לשמש כעורך הראשי של הערוץ הוא ישראל טויטו, אשר שימש בעבר מנכ"ל חדשות 13, ונראה כי עיקר הפניות שלו נעשים מול חדשות 13 הנחשבת מוגבלת יותר במתן הצעות שכנגד.

עוד נודע לוואלה! ברנז'ה כי גם כתב המשטרה יוסי אלי והכתבת המדינית מוריה אסרף וולברג נפגשו עם ההנהלה במסגרת ניסיונות שימור.

כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, לפני מספר שבועות טסה הנהלת רשת 13 וחדשות 13 ללונדון לפגישה עם בעל השליטה בחברה לן בלווטניק. במסגרת המפגש נידונה החלטה לקצץ בחברת החדשות.

בדיוק לפני חודש מונה אמיליאנו קלמזוק לתפקיד מנכ"ל רשת 13, כאשר מראש עלתה השאלה האם ה"ייבוא הארגנטינאי" יוכל להסתגל לשוק "סוחרי הסוסים" הישראלי ולהציל את הערוץ מקריסה. גם מנכ"ל חדשות 13 אור צלקובניק טרי יחסית בתפקיד, ונכנס כחודש לפני פרוץ המלחמה.

אחד הצעדים הראשונים שביצע קלמזוק היה לגייס את שרון גל לרשת 13, שנה לאחר שעזב לשורות ערוץ 14, זאת בניסיון להשיב חזרה את הצופים שברחו לערוץ 14. הצעד העלה לא מעט חששות של עובדים בחדשות 13 מהכיוון החדש.

מהדורת חדשות 13 עקפה בתחילת המלחמה לא אחת את ערוץ 14 והתחזקה בכשליש מכוחה אל מול הרבעון שלפניו, אך בסיכום שנתי סגרה את 2023 בירידה חדה של 9%. בשנת 2023 עמד הממוצע של מהדורת חדשות 13 על 6.7% (צמודה לערוץ 14) לעומת 7.4% בשנת 2022 (חיתוך ערך של כעשירית בתוך שנה). גם בהמשך המלחמה חזרה המהדורה לדשדש, ופעמים רבות מככבת בתחתית טבלת הצפייה אל מול המהדורות של הערוצים המתחרים 11, 12 ו-14.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully