וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניסיון העשיר, המכתב רצוף הקלישאות לעובדים וסימני השאלה: מה עומד מאחורי המהלך המשונה של מינוי המנכ"ל החדש של רשת 13

עודכן לאחרונה: 14.3.2024 / 12:29

עד הצגתו בדירקטוריון הערוץ, נשמר שמו של אמיליאנו קלמזוק בחשאיות מוחלטת, כמוה גם ותיקי הבורד לא זכרו. חלקם מטיל ספק רב גם אחרי המינוי האם הייבוא הארגנטינאי יוכל להסתגל לשוק "סוחרי הסוסים" הישראלי ולהציל את הערוץ מקריסה. פרשנות

משרדי רשת 13. רשת 13,
משרדי רשת 13/רשת 13

עד שעות הצהריים של יום שלישי, אפילו ותיקי ההנהלה של ערוץ 13 לא ממש הכירו את שמו של מנכ"ל הערוץ החדש, שאותו הדירקטוריון עמד למנות עד סוף אותו היום - איש התקשורת הארגנטינאי אמיליאנו קלמזוק. בקורות החיים שהתווספו להודעת המינוי שהוציאה הנהלת הערוץ - כבר הופיעו במפורט שלל התפקידים הבכירים והמרשימים שעשה בעבר. "קלמזוק, בעל ניסיון של למעלה מ-25 שנה בתפקידי ניהול בכירים בתעשיית הטלוויזיה והבידור בארה"ב, באמריקה הלטינית ובאירופה", נכתב בהודעה, "הוא יזם ויועץ, הקים חברות כמו Raze (כיום חלק מ-WBD אמריקה הלטינית), וייעץ לחברות בהןSony Entertainment Ventures , Time Inc (הודו) והסטארטאפ הישראלי Deepdub. הוא מכהן כדירקטור בחברת Mercadolibre (הנסחרת בנאסד"ק), פלטפורמת המסחר האלקטרוני והתשלומים המובילה באמריקה הלטינית", לשון ההודעה לעיתונות.

באשר לנסיון של קלמזוק בעולם התוכן נכתב: "ניסיונו המקצועי של קלמזוק נפרש על פני ניהול ערוצים, כמו גם הפקה של תוכן מתוסרט ולא מתוסרט בקבוצת Fox Entertainment Group ברחבי העולם. הוא כיהן כמנכ"ל קבוצת Shine Group Americas (יחידה של 21st Century Fox). כנשיא Fox Television Studios הוביל את החברה שהפיקה סדרות להיט כמו "The Shield", "Burn Notice" ו-"The Americans" והוביל את הקבוצה לטרן-אראונד (תהליך התייעלות) שהקפיץ את הכנסותיה ל-400 מיליון דולר ולרווחיות ... הוא כיהן כנשיא Fox International Channels Europe ברומא במהלך השקת SKY Italia ב-2002, שם ניהל את כל הפעילות הרב-ערוצית בספרד, צרפת, גרמניה, טורקיה ומזרח אירופה".

כאמור, ניסיון מרשים לגילו הצעיר יחסית של קלמזוק (יהודי, בן 50). אלא שכל אלו רק מדגישים את הניתוק והפער מהמציאות העגומה והלא נוצצת שמציע ענף התקשורת הישראלי בכלל, ורשת 13 בפרט. המעטים שפגשו באיש בערוץ מתארים אדם נינוח ונחמד למדיי, ספק אם גם התוספת החשובה הזו תוכל לסייע לו לצאת מחויך משדה הקטל של הערוץ.

אמיליאנו קלמזוק. רשת 13,
אמיליאנו קלמזוק/רשת 13
חמישה חודשים לתוך המלחמה, והמצב בערוץ, שפעמים רבות "מככב" בתחתית טבלת הצפייה מבין ארבעת ערוצי הברודאסט – חמור אף יותר

קלמזוק נכנס ללשכת מנכ"ל רשת 13 אחרי חודשיים בהם - הפעם באופן כמעט רשמי - יו"ר הערוץ נדב טופולסקי ניהל את הערוץ בפועל. הפעם ללא באמפרים, פילטרים או כתובת אחרת להאשים. נטו-טופולסקי. וטופולסקי הבין מהר מאד שמתפוח האדמה הלוהט שיש לו ביד, ניהול הגוף הלא מצליח רשת 13, עדיף להתרחק ובהקדם.

אלטמן, נזכיר, נכנס לפני פחות משנתיים לערוץ מוכה, חבול, מבולבל ומרוקן מתוכן, שיושב הראש שלו ובעל מניות בו, נדב טופולסקי, כבר הספיק לייצר בסיטונות הודעות פרישה דומות לחמישה מנכ"לים שישבו על כסאו (יוסי ורשבסקי ואבי בן טל לא הצליחו אף הם להשלים שנתיים בתפקידם).

בחברת החדשות, הספיקו להחליף באותה תקופה ארבעה (!) מנכ"לים: גולן יוכפז שהוחלף אחרי שבע שנים בחדשות 10 בישראל טויטו, שהוחלף באבירם אלעד שהוחלף באור צלקובניק הטרי. כל העוזבים אולצו ע"י טופולסקי לסיים את תפקידם מסיבות שונות ומשונות.

חמישה חודשים לתוך המלחמה, והמצב בערוץ, שפעמים רבות "מככב" בתחתית טבלת הצפייה מבין ארבעת ערוצי הברודאסט - חמור אף יותר. למרות הצלחה נקודתית וקצרת מועד של חברת החדשות עם תחילת הקרבות, היקף הצפייה בה רק צלל עוד יותר ככל שהתארכה הלחימה. במקביל, הריאליטי המושקע "פקין אקספרס", שאיים להפוך לתוכנית הדגל של הערוץ לשנת 2024 נחל כישלון צורב ומהיר והזרים עוד מיליונים אבודים רבים החוצה, מקופת הערוץ. לכל אלו התווסף גם גל עזיבות - חלקו תוצר של מעבר עובדים לערוץ i24news בראשות מנכ"ל חדשות 13 לשעבר, ששואב אליו אט אט עוד ועוד עובדים, גם אם בינתיים בדרג זוטר, מהערוץ. אפילו ברמה המוראלית - מדובר במכה לא פשוטה.

עוד בוואלה!

הבעלים בחובות והשוק רווי: אז מה מסתתר מאחורי ערוץ החדשות בעברית של פטריק דרהי?

לכתבה המלאה
נדב טופולסקי. פזית עוז,
נדב טופולסקי/פזית עוז
גם גורמים אלו מתקשים להסביר האם קלמזוק האדיב יוכל להצליח לפעול בשוק האגרסיבי, כמעט קניבליסטי של הברנז'ה ותעשיית הפרסום הישראלית

בחזרה לקלמזוק. במובן מסוים, במינוי התמוה, היו"ר טופולסקי - שאותו הגדיר אחד מחברי הדירקטוריון כ"ממהר להתאהב וממהר להתאכזב" - בעצם סוגר מעגל עם הפנטזיה (שנלמדה בקורסים בהרווארד?) להביא מנהל מעבר לים, פנטזיה אותה ניסה להגשים לפני כשלוש שנים באמצעות פנייה לחברת השמה בינ"ל שתאתר את האיש הנכון. אז הייתה זו חברת "סוואנה", כעת יש מי שסבור שבעל השליטה בלווטניק, שייתכן שמאס במנכ"לים הישראלים ששוחחו איתו באנגלית רצוצה - באיש העולם הגדול. כך או כך, הפנטזיה מיישרת קו עם הצהרה של טופולסקי עצמו בראיון לגלובס לפני כשנה וחצי שבו הסגיר את שאיפותיו ש"רשת 13 תהפוך לחברת מדיה גלובלית". באותה נשימה, ללא טיפת ציניות, יש להעריך את טופלסקי על הבחירה בסגנון "צלש או טרש" שביצע. רגע לפני, התעשייה המקומית עוד העזה להחיות מחדש שמועות על המשנה לשעבר של הערוץ מוטי בר-זיו שעשוי לחזור - הפעם כמנכ"ל, או על איש ידיעות אחרונות אלון גולדשטיין שעשוי להגיע. כל השמועות התבררו כחסרות בסיס.

גורמים בכירים ברשת 13 מצביעים על כמה יתרונות ברורים שמביא עמו קלמזוק, ולא מובנים בקריאה ראשונה בקורות החיים. קלמזוק עבד בחודשים האחרונים כיועץ מקצועי להנהלת רשת 13 כך שהוא מצוי (באופן מסוים) בפרטים, הוא ניהל מערכות גדולות ומורכבות ומבין בתוכן ופורמטים. לדבריהם, הוא הפך את ה"סטודיוז" של פוקס להצלחה, עבד עם טאלנטים ועם חברות הפקה, ויודע טוב מאוד איך לנהל תהליכים של בניית תוכניות לטווח הארוך - הליך ניהולי שרשת 13 התקשתה מאד לקיים - אם כי צריך לומר ביושר גם הרבה בגלל חוסר סבלנותו של היו"ר, טופולסקי.

אבל גם גורמים אלו מתקשים להסביר האם קלמזוק האדיב יוכל להצליח לפעול בשוק האגרסיבי, כמעט קניבליסטי של הברנז'ה ותעשיית הפרסום הישראלית, והאם יהיה לו בכלל אשראי ללמוד את המנטליות של השוק עד שיוחלף - כפי שקרה בעבר - באחר. בנוסף, קלמזוק אינו שולט בשפה העברית, ואין לו ידע עמוק בתרבות הישראלית ובמורכבות שלה. נתמצת זאת כך: פה זה המידל איסט, לא אירופה וגם לא בואנוס איירס.

החזון: "בידור, השראה והסברה"

וישנה גם גיבנת אישית, משפטית, שבאופן טבעי לא הוזכרה בהודעת המינוי הרשמית שהוציא הערוץ. ב-2010 פורסם כי קלמזוק היה מעורב בתיק עיקול בבית המשפט במיאמי. אמיליאנו, אביו קרלוס קלמזוק וחברת הנדל"ן שלהם עמדו בפני עיקול של למעלה מ-1.7 מיליון דולר, שאותם היו חייבים ל-U.S. Century Bank. באותה עת, קלמזוק היה נשיא Fox Television Studios. הנכס של החברה, בניין דירות, הגיע לכדי כינוס נכסים, לאחר שהבן והאב ניסו לעכב את מאמצי הגבייה בכך שהגישו באמצעות החברה שלהם בקשה לפשיטת רגל. השופט קבע כי הנכס שלהם יעוקל.

אמש (רביעי) נחתה בתיבת המייל של עובדי רשת הודעה - גם היא ארוכה, גם היא מפורטת, ונדמה שלא נכתבה בעברית במקור, אלא תורגמה. יש שראו בה טקסט המאפיין סדנאות מיינדופלנס. כך נכתב בה בין היתר:

"עמיתות ועמיתים יקרים ... זה כבוד עבורי להיות כאן. כשעליתי לארץ לפני ארבע שנים כדי לגדל את משפחתי בישראל, מעולם לא חשבתי שאכתוב הודעה כזו ואקח על עצמי את האתגר הזה. אני רואה בזה זכות גדולה ... יש הרבה סיבות למצב הנוכחי, אבל למצוא תירוצים או להטיל אשמה לא יעזור לנו להשתפר ... אנחנו עושים טלוויזיה לכל הישראלים. כל אחד מאיתנו מגיע עם האמונות האישיות, אורח החיים וההעדפות שלו. אבל המשימה שלנו היא להיות מספר אחת ולהפוך את ישראל לטובה וחזקה יותר ... אנחנו לא כאן כדי לשחק משחק פוליטי או ללבות מחלוקת בעם ישראל. אנחנו כאן כדי להתאחד על ידי בידור, השראה והסברה, במיוחד כאשר ארצנו עומדת בפני אחד המשברים הגדולים בהיסטוריה. אנחנו צריכים לסייע ולאחד. אנחנו לא צריכים להתייחס למה שהתעשייה חושבת או אומרת על רשת 13. לרוב האנשים לא אכפת ... אמיליאנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully