וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספינה של חדשות 13 ממשיכה לטבוע: גם הפרשן הפוליטי פורש

וואלה ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 18.7.2024 / 11:02

כשברקע חרם עובדים על המנכ"לית הנכנסת יוליה שמאלוב-ברקוביץ' וגל קיצוצים קרב, הפרשן הפוליטי של החברה ספי עובדיה יעבור ל"עובדה" של קשת 12

ספי עובדיה המטה המרכזי. רשת 13, צילום מסך
ספי עובדיה המטה המרכזי/צילום מסך, רשת 13

המשבר בחדשות 13 מסלים: כשברקע חרם עובדים על המנכ"לית הנכנסת יוליה שמאלוב-ברקוביץ' וגל קיצוצים קרב, הפרשן הפוליטי של החברה ספי עובדיה יעבור ל"עובדה" של קשת 12. עובדיה משמש כפרשן בחדשות 13 קרוב לעשור, עוד כשהייתה חדשות עשר. לפני כן שימש כראש מערכת החדשות בגל"צ.

"אני נרגש להצטרף לנבחרת העיתונאים המשובחת של "עובדה", כדי להתמקד בתחקירים פוליטיים, שריתקו אותי יותר מכל דבר אחר לאורך חיי המקצועיים. בתקופה שבה יש מי שמנסים לרסק את העיתונות החוקרת בישראל ולטפח עיתונות מטעם, הצטרפותי למערכת עובדה עם אילנה דיין ונבחרת העיתונאים המצוינים שלה היא זכות עצומה וגם שליחות שאני מתחייב להישאר נאמן לה. בבקרים, נמשיך להשתמע כרגיל ב8:00 בגלי צה"ל", כתב.

עובדיה איננו העיתונאי הבכיר הראשון שעוזב את חדשות 13 בחודשים האחרונים - במה שנראה כמו התפרקות: לפני כשלושה חודשים היה זה צבי יחזקאלי שהצטרף לערוץ החדשות i24news כפרשן הבכיר של הערוץ ומגיש תוכנית מרכזית. יחזקאלי עמד בשני העשורים האחרונים בראש דסק הערבים של חדשות 10 וחדשות 13. לפניו עזבו גם עורך המהדורה המרכזית ניר נוימן - תחתיו מונה הדר שיפר.

בתוך כך, השבוע נחשף בוואלה ברנז'ה כי המנכ"לית יוליה שמאלוב-ברקוביץ' כבר עושה בפועל ניסיונות להתערב בתוכן המשודר על מסך המהדורה המרכזית - נגד משפחות החטופים. נזכיר: בשבוע הבא ידון בג"ץ בעתירת החברה וארגון העיתונאים נגד מינויה.

לוואלה ברנז'ה נודע כי בישיבה עם כמה מנהלים בחברה, הציגה שמאלוב-ברקוביץ' למשתתפים את מה שכינתה "שאלת תם": מדוע הוחלט להציב במוצ"ש עמדת שידור עם צוות צילום "דווקא בכיכר החטופים", שבה התקיימה מחאת המשפחות על העיכוב בעסקה להשבת יקיריהן. שמאלוב-ברקוביץ' ביקשה לדעת אם יש "קריטריונים" כלשונה לעמדת שידור כזו, ובעקבות הסברי העורכים סיכמה בכך ש"עמדתה שונה".

כזכור, העצרת השבועית של משפחות החטופים בכיכר שמול הקרייה בת"א, היא האירוע האזרחי המשמעותי ביותר בקריאה להשיבם הביתה. ה"שאלה" של שמאלוב-ברקוביץ', והעמדה שהביעה לגביה, עשויה להתפרש כניסיון לאותת למערכת שתשקול אם להימנע משידורים כאלה בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully