וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ בצו על תנאי לרשת 13: נמקו מדוע לא יבוטל מינוי שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית

עודכן לאחרונה: 28.7.2024 / 17:55

בג"ץ מעביר את נטל ההוכחה להנהלת רשת 13. בנוסף, שופטי בג"ץ קבעו כי היועמ"שית בהרב-מיארה מתבקשת לשקול להביע את עמדתה באשר למעמד חברת החדשות של ערוץ 13 ונציגי הרשות השנייה בדירקטוריון. ארגון העיתונאים: "הישג דרמטי"

עיתונאי חדשות רשת 13 נגד מינוי  יוליה שמאלוב-ברקוביץ למנהלת והעורכת הראשית של החברה ביה"מש העליון 25 ביולי 2024. רוני כנפו
עיתונאי חדשות רשת 13 נגד מינוי יוליה שמאלוב-ברקוביץ למנהלת והעורכת הראשית של החברה ביה"מש העליון 25 ביולי 2024/רוני כנפו

בג"ץ הוציא היום (ראשון) צו על תנאי לחברת רשת 13 המורה לה לנמק מדוע לא יבוטל מינוי יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית. בכך למעשה מעביר בג"ץ את נטל ההוכחה על המינוי לרשת 13. בנוסף, שופטי בג"ץ קבעו גם כי היועמ"שית בהרב-מיארה מתבקשת לשקול להביע את עמדתה באשר למעמד חברת החדשות של ערוץ 13 ונציגי הרשות השנייה בדירקטוריון.

מוקדם יותר היום נחשף בוואלה ברנז'ה כי שמאלוב-ברקוביץ' מינתה את ניר (שוקו) כהן לסמנכ"ל תוכן במקום ליאור לנדנברג, שכזכור יעבור לנהל את חטיבת החדשות של תאגיד השידור הציבורי.

הודעת המינוי של שמאלוב-ברקוביץ' יצאה עם תגובה של מנכ"ל רשת 13 בלבד - עדות לקשר שמנסים לחזק ברשת 13 בין חברת החדשות לערוץ, זאת למרות שכללי הרשות השנייה קובעים על הפרדה בין שתי החברות. בנוסף, יש הרואים בפרקטיקה הזו ניסיון לרכך את המינוי מול עובדי החדשות, שמחרימים כאמור את המנכ"לית.

פרוטוקול החלטת בית המשפט בנוגע לסכסוך העובדים בחברת החדשות של רשת 13. ללא, אתר רשמי
פרוטוקול החלטת בית המשפט בנוגע לסכסוך העובדים בחברת החדשות של רשת 13/אתר רשמי, ללא
"המשמעות המעשית של ההחלטה היא ששופטי העליון שוקלים לבטל את הליך המינוי"

מארגון העיתונאים שהגיש את העתירה נמסר בתגובה: "בג"ץ הוציא לפני זמן קצר צו על תנאי, המורה לדירקטוריון חדשות 13 ולנציגי הציבור המכהנים בה, לנמק מדוע לא יבוטל מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית החברה ויתקיים הליך תקין לבחירת מנכ"ל מחדש. המשמעות המעשית של ההחלטה היא ששופטי העליון שוקלים לבטל את הליך המינוי.

"בכך דוחה ביהמ"ש העליון את טענת הנהלת חדשות 13, שלפיה התערבות במינוי אינה בסמכותו. השופטים עמית, גרוסקופף ווילנר אף ביקשו מהיועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, להתייצב בתיק ולהביע את עמדתה באשר למעמדם הציבורי של חברת החדשות והדירקטורים המכהנים בה מטעם הרשות השנייה. בנוסף ציין בג"ץ כי הנהלת החברה הגישה הבוקר פרוטוקולים הנוגעים לאיתור המנכ"ל במעטפה סגורה, על אף שלא ניתן לכך אישור מביהמ"ש, ולפיכך הוחלט שלא להתייחס כעת למסמכים אלה.

יו"ר ועד עובדי חדשות 13, מתן חודורוב, מסר בתגובה: "אנו מעודדים מהחלטת כב' השופטים וסבורים שמדובר בתוצאת ביניים טובה מאוד. בג"ץ העביר את נטל ההוכחה לכתפי החברה, והיא זו שתצטרך כעת להראות אם פעלה כשורה - בהליך המינוי ובבחירה עצמה. עיתונאי חדשות 13 ימשיכו להיאבק נגד מינוי הפוליטיקאית שמאלוב-ברקוביץ', במטרה להבטיח לצופים חברה מקצועית עם הנהלה כשירה. נמשיך במאבק עד להבטחת עצמאותה של המערכת".

מנכ"ל ארגון העיתונאים אלי גרשנקרוין: "מברכים את שופטי בג"צ שקיבלו את בקשתנו והוציאו צו על תנאי להנהלת חברת החדשות. אנו מקווים שההנהלה תנצל את החלטת השופטים על מנת לחזור בה מהמינוי השערורייתי ולמנות במקומה עיתונאי אמיתי לנהל את חברת החדשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully