וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה? פיגועים? אושר החוק שיסייע לערוץ 14

עודכן לאחרונה: 6.8.2024 / 15:42

הכנסת התכנסה במיוחד כדי לאשר את הצעת החוק המאפשרת לערוץ 14 לעלות למערך עידן פלוס ללא תשלום דמי הפצה. תאגיד השידור הציבורי יישא בתשלום. מכון זולת: "אין גבול לתחתית"

שר התקשורת שלמה קרעי מתארח בערוץ 14. "הפטריוטים" ערוץ 14, צילום מסך
שר התקשורת שלמה קרעי מתארח בערוץ 14/צילום מסך, "הפטריוטים" ערוץ 14

הוראת השעה שתאפשר לערוץ 14 לעלות לעידן פלוס אושרה הבוקר (שלישי) במליאת הכנסת. המליאה התכנסה לדיון מיוחד בנושא במהלך הפגרה. החוק אושר ברוב של 41 חברי כנסת אל מול 31 שהתנגדו.

ההצבעה מגיעה לאחר דין ודברים שנמשך חודשים על הצעת חוק פרטית של ח"כ אריאל קלנר בנוגע לעידן פלוס, שנולדה במקור מהנחייה (שאינה בסמכות) של השר קרעי להעלות את ערוץ 14 לצד הערוצים הייעודיים (9, הלא טיוי וכו') לעידן פלוס במהלך המלחמה, זאת על אף חובות של מיליונים שצבר הערוץ על אי תשלום דמי הפצה למערך לאורך השנים. במסגרת הצעת החוק הפרטית ניתנה התנייה שכלל הערוצים יהיו פטורים מתשלום דמי הפצה לעידן פלוס בתמורה לסגירת מרבב אחד של המערך, במימון ערוצים 12-13, התאגיד ומשרד האוצר.

לפי ההצעה, אליה התנגדו במשרד האוצר, כלל הערוצים המסחריים ותחנות הרדיו יהיו פטורים מתשלום דמי הפצה בשל הפצת שידוריהם באמצעות מערך עידן פלוס. חוק הפצת השידורים יתוקן כך שיחייב להעלות את הערוצים הייעודיים לעידן פלוס מה-7 באוקטובר. מאז ה-7 באוקטובר, פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", יהיו הערוצים המסחריים פטורים כאמור מתשלום דמי הפצה.

עוד נקבע במסגרת ההצעה, כי הערוצים הזעירים והייעודיים לא יחויבו להעביר לפלטפורמות את השידור החי שלהן בחינם. המרבב הראשון ייסגר עד סוף ינואר 2025 ושר התקשורת יפרסם על כך הודעה ברשומות. במידה שהמרבב הראשון לא ייסגר עד אותו מועד - הגורם המפעיל, נכון להיום הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, יישא בעלויות דמי ההפצה של הגופים הפטורים מתשלום דמי הפצה, מסכום שיעביר אוצר המדינה לשם כך.

דוד ביטן יו"ר ועדת הכלכלה. דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
דוד ביטן יו"ר ועדת הכלכלה/דוברות הכנסת, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת הכלכלה, דוד ביטן: "בחוק הזה ערוץ 12 ו-13 מקבלים את ההטבה הכי גדולה. ההטבה לערוץ 14, ערוץ 9 והערוץ הערבי קיימת - אבל קיימת סך הכול לחודשיים. לא יכול להיות שערוץ פרטי יממן שירות ממשלתי. עד היום הערוצים הפרטיים מימנו את עידן פלוס. אם רוצים להפסיק את התשלום של ערוצי 12 ו-13 שהוא לא הגיוני, ואם הממשלה רוצה שירות של עידן פלוס היא צריכה למממן אותו. על מנת לעשות זאת צריך לסגור את המרבב הראשון, וסגירתו תחסוך לתאגיד השידור 5 מיליון ₪ בשנה. פתרנו את כולם מתשלום - כולל ערוצים 12 ו-13. עשינו פה משהו זמני כדי שהממשלה תבוא עם הסדר קבוע - פעם אחת ולתמיד".

שר התקשורת, שלמה קרעי: "בזכות החוק הזה יקבלו את כל הערוצים לעידן פלוס. אין לכם מושג מה החוק הזה אומר אם אתם טוענים שהוא פוגע באוכלוסיות מוחלשות. החוק הזה בא להוסיף את כל הערוצים למערך של האוכלוסיות המוחלשות. יש את האוכלוסייה דוברת הרוסית והערבית וצופי ערוץ 14 שאין להם במערך עידן פלוס את הערוצים. המטרה היא להרחיב את מעגל ההתראות במלחמה, החדשות והמידע לכלל האוכלוסייה".

מכון זולת שנכח בשלבי החקיקה, מסר בתגובה על החקיקה שעברה: "אין סמלי מכך שהחקיקה שכל מטרתה להיטיב עם ערוץ השופרות 14 עוברת ביום בו ישראל מופגזת ואזרחים בפאניקה. כנסת ישראל ביצעה היום עוד פיגוע באמון הציבור בכנסת שנמצא בשפל של כל הזמנים עם עוד הטבות לערוץ 14. אין גבול לתחתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully