וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חשיפת וואלה: האם שמאלוב-ברקוביץ' תקים "גוש חוסם" נגד הדחתה?

עודכן לאחרונה: 13.8.2024 / 12:34

לפי הפרסום בוואלה ברנז'ה, יש"ב, שמסרבת להתפנות מתפקידה, קיימה שיחות עם חלק מנציגי הציבור בדירקטוריון חדשות 13, בניסיון לגבש "גוש חוסם" שיכפה את המשך עבודתה. אלו כבר שלחו מכתב הסתייגות לדירקטוריון

אחרי הפרסום בוואלה ברנז'ה, מסתמן כי נציגי הציבור בהנהלת חדשות 13 דוחים את הסכם הפרישה שבין עובדי חדשות 13 להנהלת רשת 13 ותומכים בהישארות יוליה שמאלוב-ברקוביץ' בתפקידה. נזכיר: לפי הפרסום, עד כה, יש"ב טרם חתמה על תנאי הפרישה הנדיבים שהוצעו לה - ומנגד, היא קיימה בימים האחרונים שיחות עם חלק מנציגי הציבור בדירקטוריון חדשות 13, בניסיון לגבש "גוש חוסם" שיכפה את המשך עבודתה על "רשת" ועל העובדים, בניגוד להחלטתם המשותפת. מתברר שהצליחה - לפחות בשלב הזה - במשימת הבלימה.

שלושת נציגי הציבור החברים בדירקטוריון - יפעת בן חי שגב, אברהם נתן והיו"ר אייל דה פאו - שלחו בימים האחרונים מכתב הסתייגות מההסכם להנהלת רשת, בו טענו כי המהלך נעשה בלי ידיעתם, וניסו לברר למה מפטרים את יש"ב אחרי הליך איתור סדור לכאורה. לטענתם ההסכם עלול להוביל לכך שלוועד העובדים תהיה השפעה על מי שיתמנה למנכ"ל החברה. נזכיר: באשר לבן חי שגב, המשמשת גם כעדה במשפט נתניהו ונתן - אף נטען בעתירת עובדי חדשות 13 לבג"ץ כי עצם תמיכתם מראש במינויה של שמאלוב-ברקוביץ' מהווה ניגוד עניינים.

תזכורת: אתמול (שני) נחשף בוואלה ברנז'ה כי לאחר חתימת ההסכם בין רשת 13, חברת החדשות ונציגות העובדים להדחתה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ', מנכ"לית החברה מסרבת לעזוב את הבניין ברמת החייל וטוענת כי היא עדיין מכהנת בתפקידה.

עיתונאי חדשות רשת 13 נגד מינוי  יוליה שמאלוב-ברקוביץ למנהלת והעורכת הראשית של החברה ביה"מש העליון 25 ביולי 2024. רוני כנפו
עיתונאי חדשות רשת 13 נגד מינוי יוליה שמאלוב-ברקוביץ למנהלת והעורכת הראשית של החברה ביה"מש העליון 25 ביולי 2024/רוני כנפו
בנוסף, כך נודע לוואלה ברנז'ה, התכתבה השבוע יש"ב עם מנהלים בחברת החדשות וטענה בפניהם כי היא עדיין המנכ"לית ו"לא הולכת לשום מקום"

עזיבתה בפועל של יש"ב אמורה להתרחש באחת משתי דרכים: התפטרות יזומה מצדה במסגרת הסדר פרישה מרצון, או הדחה בדירקטוריון - שלצורך אישורה נחוצים, לפי החוק לפחות 75% מהקולות. נציגי הציבור מחזיקים ב-40% מזכויות ההצבעה, וכיוון שמונו רק שלושה כאלה - כל אחד מהם שולט בפועל בכ-13%. אם שניים מתוך שלושת נציגי הציבור יתנגדו או יימנעו בהצבעה, לא יושג הרוב הדרוש של 75% - וההדחה לא תתבצע, בניגוד להתחייבות של הנהלת רשת 13 לעובדים. כך, נציגי הציבור - שאמורים להגן על מנכ"ל חברת החדשות מפני התערבות של הבעלים בתפקודו - עלולים להשתמש במנגנון דווקא כדי להגן על פוליטיקאית כמו יש"ב מפני הדחתה, לאחר שזו כבר סוכמה בין החברה לעיתונאים.

בנוסף, כך נודע לוואלה ברנז'ה, התכתבה השבוע יש"ב עם מנהלים בחברת החדשות וטענה בפניהם כי היא עדיין המנכ"לית ו"לא הולכת לשום מקום".

כך או כך, העיכוב ביישום ההסכם שנחתם עם העובדים, מעלה שאלות בדבר נחישותו של מנכ"ל רשת אמיליאנו קלמזוק לממש את המתווה, שקיבל כבר את ברכת הדרך מבעל השליטה בערוץ, לן בלווטניק. בפועל, לא נקבעה עדיין ישיבת דירקטוריון לאישור ההבנות עם העובדים.

מתן חודורוב, חדשות 13/מתן חודורוב
במצב הנוכחי החברה תתקשה לתפקד באופן סדיר יותר משבוע נוסף - שכן עשרות גיוסים חדשים, שימורי עובדים קיימים ושיבוצים לתפקידי תוכן מוקפאים

גורם בחדשות 13 העריך כי במצב הנוכחי החברה תתקשה לתפקד באופן סדיר יותר משבוע נוסף - שכן עשרות גיוסים חדשים, שימורי עובדים קיימים ושיבוצים לתפקידי תוכן מוקפאים כבר חודשיים עד ל"יום שאחרי יש"ב". כעת, העובדים אמנם שכנעו את "רשת" לשנות את עמדתה - הישג חסר תקדים שאמור להוביל להחלפת המנכ"לית - אלא שכאמור, מימוש ההסכמות בפועל מתעכב, בניגוד למתווה שאישר בלווטניק.

יו"ר ועד העובדים של חברת החדשות, מתן חודורוב, מסר בתגובה לפניית וואלה: "העובדים מוקירים את מר לן בלווטניק על המנהיגות שגילה, כשהנחה את 'רשת' להגיע להסכם עם העובדים ולסיים את המשבר. בשבוע שעבר המנכ"ל אמיליאנו קלמזוק ואני אף חיזקנו את השותפות בינינו, באמצעות הבנות מקיפות המסדירות הליך מהיר להחלפת המנכ"לית. בין הצדדים לא נותרה שום מחלוקת, ואין לנו ספק כי הנהלת החברה תמלא לאלתר את התחייבותה, בדרך זו או אחרת".

מרשת 13 נמסר בתגובה: "אנחנו פועלים עם יוליה ועם הדירקטורים של חברת החדשות למצוא פתרון מהיר שיאפשר לחדשות 13 לחזור לשגרה". בחדשות 13 בחרו שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully