וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו לא עשה משהו ששרים אחרים לא עשו, וכדאי שתתחילו להפנים את זה בתקשורת"

עודכן לאחרונה: 29.3.2024 / 10:17

אחרי העדות הדרמטית במשפט נתניהו בה הדהימה את התביעה והתפקיד בדואר שקיבלה, ד"ר יפעת בן חי שגב באה לדבר. עוד על השולחן: ההתחזקות החריגה של ערוץ 14 (אותו קידמה) והסיכוי של חדשות 13 לחזור לקדמת הבמה. ויש דבר אחד שגרם לה להשתולל בפודקאסט של המכון לעיתונות. צפו

בווידאו: ד"ר יפעת בן חי שגב בריאיון בתיק טוק עם דוד ורטהיים/צילום סטילס: ראובן קסטרו

"חיכיתי למשפט כדי להגיד את האמת כהווייתה: לא הופעל עלי לחץ במיזוג של בזק-יס", חוזרת הד"ר יפעת בן חי שגב על עיקרי עדותה בבית המשפט, שעמדו בסתירה לדברים שאמרה בחקירה ברשות ניע. נזכיר: יו"ר מועצת הכבלים והלווין לשעבר הדהימה את ביהמ"ש, כשהאשימה את החוקרים בהטעיות, ובחקירה בלתי הוגנת והסבירה שאיננה מאמינה לפרקליטות. זאת למרות שגם בביהמ"ש הודתה כי האיצה את האישור לעסקה בהנחיית מנכ"ל משרד התקשורת אז שלמה פילבר - ואישרה שידעה שעשה זאת מטעם נתניהו.

בשיחה ראשונה עמה מאז העדות הדרמטית ההיא, בפודקאסט תיקטוק של המכון הישראלי לעיתונות המשודר גם בערוץ וואלה+, תוקפת בן חי שגב את התקשורת ומגנה על נתניהו ("העדות שלי לא מסתדרת עם הסיפור של התקשורת הכושלת בישראל"), מסבירה את ההתחזקות של ערוץ 14 ("תגובת נגד להטייה של ערוצי הברודקאסט") ופסימית לגבי יכולת ההתרוממות של חדשות 13 ("חד משמעית זו הייתה טעות לאבד את אילה חסון ושרון גל, רואים את זה במספרים"). וגם, מספקת הסבר מעניין לציוצי תמיכה בנתניהו שיצאו מחשבון הטויטר שלה, לאחר שהכחישה שהוא שלה.

חלק מהשיחה מובא כאן בכתבה. האזינו או צפו בשיחה המלאה.

"עכשיו, ההתחזקות של ערוץ 14 נובעת מההיחלשות של 13. מאוד מאוד פשוט, לטעמי, הרבה מאוד ערבים הם משחקים מול שער ריק"

לפני הכול, את מומחית לתקשורת. כאשת מחקר שעשתה דוקטורט בנושא, אני רוצה לנסות להבין איתך את מה שקורה בימים אלו בהתפלגות הצפייה בטלוויזיה. היינו רגילים למבנה של שני ערוצים מסחריים מרכזיים כשלצדם ערוצי נישה וערוצי לווין קטנים, ובשנה האחרונה אנחנו פתאום מתרגלים למבנה אחר - של ערוץ אחד מוביל (קשת 12) ועוד 3 ערוצים שמזנבים בו. מה ההסבר שלך לזה.

"אני אגיד לך משהו שאולי יפתיע אותך ואולי אפילו יעורר איזושהי התנגדות, אבל תנסה לזרום איתי ותראה. השינויים במפת הצפייה בישראל מאוד מקבילים לשינויים במפה הפוליטית בישראל. אם תשים לב גם במפה הפוליטית בישראל, אנחנו נמצאים בתהליך של מעבר ממפלגות, ממפה גושית, למפה שהיא הרבה יותר מבוזרת ואפשר לראות את זה גם בצפייה.

"למה זה קורה? כי בסופו של דבר ברודקאסט בישראל זו פעילות לאומית, פעילות מאוד פוליטית.
זאת אומרת, נכון שבברודקאסט יש איים של ריאליטי ובידור לייט וכו', אבל בסוף, הברודקאסט הישראלי, הוא בסופו של דבר, בבסיס שלו חדשות ואקטואליה. עכשיו, כשאני אומרת פוליטי, זה לא בהכרח מפלגתי. אני חושבת שאני לא אגזים אם אני אומר שמה שתיארת כרגע, בעצם מתאר מצב שבו כל ערוץ הוא כמו סוג של מפלגה שיש לה את הקהל שלה, ואני יכולה בקלות רבה מאוד לאפיין גם את הקהלים של כל אחד מהערוצים, וזו תופעה שתלך ותתחזק לטעמי, בטח בשנה-שנתיים הקרובות, כשישראל כל כך שקועה בעניין הפוליטי".

ערוץ 14 התקיים במשך שנים כערוץ 20, ופתאום תוך שנה אחת אנחנו רואים עלייה מטורפת בהיקפי הצפייה שלו. יש לזה דוגמה נוספת בעולם, של זינוק חריג כזה?

"אתה צודק, תראה, ראשית אני מדברת על תהליך שכבר התחיל לפני עשור, וערוץ 14 אפילו לא מחזיק עשור. הם התחילו בתקופה שאני הייתי בכבלים ובלוויין, כמדומני ב-2015. לשאלתך, לא, אני לא מכירה, אבל אני גם אגיד לך מה אין עוד בעולם. אין עוד בעולם ערוצי ברודקאסט שזוכים לנתח צפייה כמו במדינת ישראל, מדינת ישראל היא אקזמפלר, היא אי בתוך ים הצפייה הגלובלי שבמסגרתו עדיין ב-20:00 בערב עיקר הצפייה הולכת לערוצי הברודקאסט. אין לזה אח ורע בעולם המערבי, אני אומרת את זה באחריות. בעולם המערבי המצב הוא הפוך, ערוצי הברודקאסט כבר מזמן מזמן איבדו את הבכורה על הצפייה, והצפייה מתבזרת בין עשרות, אם לא מאות ערוצים.

"עכשיו, ההתחזקות של ערוץ 14 נובעת מההיחלשות של 13. מאוד מאוד פשוט, לטעמי, הרבה מאוד ערבים הם משחקים מול שער ריק. יש לנו את 12 - שהוא 'הערוץ של ישראל', הם הצליחו לכבוש לעצמם ולבצר לעצמם את המעמד הזה, ויש את כל השאר, והמשחק הוא בין כל השאר, פחות או יותר".

אני שואל כי היו ניסיונות בעבר להגיע לאנשי הפיפל מיטר, ואולי נעשה כאן איזה ניסיון מניפולטיבי להגיע לקהל הזה?

"אז אני לא אגיד אי אפשר, אבל אני אגיד שזה קשה עד בלתי אפשרי להגיע למי שמרכיב את הפאנל הזה של הפיפל מיטר, וזה גם נועד מראש לכישלון, באמת. אני חושבת שבסופו של דבר מה שאנחנו רואים פה משקף מגמה אמיתית בציבוריות הישראלית. ההתחזקות של ערוץ 14 היא גם סוג של תגובת נגד לנטייה של ערוצים 12 ו- 13 ובמידה לא מבוטלת 11, זה מה שאנחנו רואים פה".

ברמה האישית, יוצא לך לצפות בערוץ 14? את שבעת רצון מאופי השידורים שם? נטען כלפי הערוץ הזה שהוא ערוץ תעמולה, שהוא שופר של השלטון, שהוא ערוץ למען משפחת נתניהו ומפלגת הליכוד. כמי שאישרה ל"ערוץ המורשת" לשדר חדשות, לזה ייחלת?

"אני חושבת שככה צריך שזה יהיה, דוד. אני גם חושבת שדעותיי בעניין הזה הן ידועות והן לא סוד. אני מתנגדת לרגולציה הקיימת, הרגולציה הקיימת לא מחזיקה מים, היא לא מתכתבת עם המציאות, היא בטח לא מתכתבת עם מה שקורה בעולם, זה לא הגיוני, ההגבלות האלה הם לא הגיוניות. ובסופו של דבר אני חושבת שטוב שיש ערוץ 14 וטוב שיש מגוון של דעות והלוואי שיהיו עוד, ושיהיו מכל הסוגים ומכל המינים ושיהיו גם עוד אולפנים כמוך, אני בעד פלורליזם מקסימלי בשוק הדעות הישראלי., אני בעד חופש, כן, אני בעד חופש, ובתנאי שיהיה גילוי נאות, שכל אחד ידע. תראה, בקשר לערוץ 14, כולם יודעים שיש לו אג'נדה, לי יש בעיה עם כאלה שלכאורה הם נורא נייטרלים, אבל הם לא נייטרלים בכלל".

עוד בוואלה!

"הודות" לערוץ 14, גם קשת ורשת ייהנו מהטבות בשווי מיליונים, תחת תירוץ של "הגברת התחרות"

לכתבה המלאה
ערוץ 14 ינון מגל שרון גל. ערוץ 14, צילום מסך
"לי יש בעיה עם כאלה שלכאורה הם נייטרלים, אבל הם לא נייטרלים בכלל". ערוץ 14/צילום מסך, ערוץ 14

"לא הופעל עלי בדל של לחץ במיזוג של בזק-ויס"

בואי נעבור למשפט נתניהו, ולפערים, אי אפשר לקרוא לזה אחרת, שהתגלו בין העדות שלך במשטרה, סליחה, ברשות לניירות ערך, לבין מה שאמרת במשפט. בחקירה אמרת שהאצת את עסקת המיזוג בין בזק ליס ללא תנאים מוקדמים בגלל לחץ של פילבר, בעדות בבביהמ"ש טענת לפתע שרצית לקדם ומנכ"ל המשרד הקודם אבי ברגר עיכב אותך. פתאום עלתה ישיבה שלא זכרת שבה הסברת שהמיזוג עלה בתקופתו.

אמרת שהאמנת במיזוג הזה, אבל עד שפילבר לא דרש לא קידמת אותו. במשטרה הבעת אי נוחות מאישור העסקה, בבית המשפט אמרת שרצית בה. תסבירי את הסתירה.

"אז קודם כל, אני חייבת להגיד לך שאתה לא מדייק מהתחלה ועד הסוף, אני מעולם, מעולם - ואני מזמינה אותך ללכת לתמלילי העדות שלי - לא אמרתי שהופעל עלי לחץ לאשר את עסקת בזק-יס, מעולם לא אמרתי את זה. אני אגיד לך יותר מזה, גם בעדות שלי אמרתי - והדברים שלי, אגב, הושתקו - שהיה פה תהליך שבעיניי הוא לגיטימי לחלוטין. לא הייתה התערבות של שר התקשורת, ואני חוזרת ואומרת את זה עד היום, לא הייתה התערבות של שר התקשורת (ראש הממשלה) בהליך הזה של אישור המיזוג של עסקת בזק-יס.

"ואני רוצה גם להגיד לך עוד דבר, על מה אנחנו מדברים? אנחנו מדברים על מועצה ציבורית, שיושבים בה 15 אנשים, שעושים בדיקות מאוד מעמיקות ומאוד מקיפות, כלכליות ומשפטיות וביטחוניות ומקבלים החלטה לאשר עסקה, גם אם לצורך העניין, אני סברתי משיקולים זרים שהיה צריך, סליחה? מה, מה עם כל ה-14 האחרים? האם מדובר פה בחבורה של כבשים מובלים? תסלח לי על הדימוי הטעון הזה, ממש לא. אני לא אמרתי את זה, ואני חוזרת ואומרת את זה, אני כן, אני כן אמרתי בבית המשפט ואני חוזרת ואומרת, שהתנאים שבהם ניתנה העדות שלי, הם תנאים לא הגיוניים.

"גם אגיד למעלה מזה, גם במהלך העדות שלי, שוב, עדות ולא חקירה, לא הוצגה לי תמונה מלאה, לא ניתנה לי אפשרות להציג מסמכים, נמנעה ממני הגישה למסמכים, אני באותו לילה הגעתי הביתה ונברתי במסמכים. אני אמרתי את זה במשפט ואני אומרת את זה פה, אני אחרי לילה ללא שינה, שמתי את ידי על כזו ערימה של מסמכים, שגם הצגתי אותה בבית המשפט, ומשום מה, המסמכים הללו לא הוצגו בדיון. אני, בסופו של דבר, חיכיתי למשפט כדי להביא את האמת, כפי שהיא הייתה כהווייתה. ואני חוזרת ואומרת לך את זה היום ולכל הצופים, לא הופעל עלי, לא לחץ ולא בדל של לחץ במיזוג של בזק-ויס".

יפעת בן חי שגב , יור מועצת הכבלים והלווין לשעבר בדיון בתיקי האלפים בבית המשפט המחוזי ירושלים. 13 בדצמבר 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"אני לא באתי, לא לספק ולא להעניק, לא מתנות ולא צ'ופרים". בן חי שגב בביהמ"ש/פלאש 90, אולבייה פיטוסי
"סליחה? רוצה שאני אספר לך מה זה להיות 12 שעות בלי טלפון, בחדר שהוא צינוק מטר על מטר, בלי שום אופציה לצאת לשירותים, אלא באישור, כשחוזרים ומנסים להוציא ממך דברים שאתה לא יכול לומר אותם כי הם לא אמת?"

יש פה אירוע מעניין אחר. אנשים נחקרו בלהב, את היית רק בניע בעדות של יום אחד. עוברים כמה חודשים. נוצר לפתע המון עניין ביביסטי סביב העדות שלך. היה נראה שהם מצפים לה. הם מילאו את האולם. ואז את עולה עם תזה חדשה, ועם מסרים שמזכירים את אלו של הנאשם, שהמשטרה מחפשת את נתניהו, שמחפשים חץ למטרה. ואז את פתאום מקבלת ג'וב בדואר. את חושבת שאם לא היית מספקת את הסחורה נגד המשטרה עדיין היית מקבלת?

"אני רוצה להגיד לך משהו, אני לא באתי, לא לספק ולא להעניק, לא מתנות ולא צ'ופרים. אני באתי לומר את האמת. אני, בניגוד להרבה מאוד עיתונאים בכירים בתקשורת הישראלית, גזרתי, כיבדתי את לשון החוק ושמרתי על שתיקה. מעולם לא התראיינתי, למרות שתאמין לי דוד, היו אליי פניות רבות להתראיין, וגם אגב היו כאלה עדים שהתראיינו, שלא ממש כיבדו את החוק ואת הוראותיו. אני לא התראיינתי, שמרתי על זכות השתיקה, כפי שמתחייב בחוק, וחיכיתי לרגע שבו אני אגיע לבית המשפט, ולמה לבית המשפט? כי זה המקום, כי אני מאמינה שיש שופטים בירושלים ואני מאמינה במערכת במערכת המשפט וחיכיתי כדי לומר את דברי. אני באתי לומר את האמת. אין לי עניין, לא עם הפרקליטות ולא עם השופטים וגם לא עם בנימין נתניהו, יש לי עניין עם האמת ועם הציבור, עם זה העניין שיש לי.

"אבל אתה יודע, הרי התקשורת הישראלית הרי כבר במשך כעשור מטפחת את הנרטיב הזה של 'רק לא ביבי', ולכן זה לא באמת משנה, מה אני אמרתי בעדות ומה אמרתי במשטרה, וזה גם ממש לא משנה מה כתוב בתמלילים שלי".

יש לך בטן מלאה על התנהלות המשטרה והחקירות, אבל בסוף נתת עדות במשך יום אחד בניע. ממה כל הזעם בעצם?

"סליחה? רוצה שאני אספר לך מה זה להיות 12 שעות בלי טלפון, בחדר שהוא צינוק מטר על מטר, בלי שום אופציה לצאת לשירותים, אלא באישור, כשחוזרים ומנסים להוציא ממך דברים שאתה לא יכול לומר אותם כי הם לא אמת? אני מציעה לך לעבור את זה 12 שעות ואז נשוב ונדבר. כי זה מאוד קל מהצד להגיד אוקיי. לכל מי שהדמוקרטיה וחופש הפרט וזכויות האדם מרוממות בפיו, אותי הוא לא ישכנע שהיה פה הליך תקין, בסדר?".

זה מעניין, אחרי העדות במשפט, גם דוד שרן הפך להיות יועץ ראש הממשלה, פילבר נהיה הסוקר של הליכוד, יוסי פוקס מזכיר הממשלה. מה ההדיוט שיושב בבית ורואה איך העדות שלך במשפט נתניהו התהפכה ומיד אחר כך אמסלם וקרעי פונים אליך ומבקשים לשבץ אותך בתפקיד?

"סליחה, אז למה מוניתי לרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו בזמנו? ולמה מוניתי לתפקיד מנכ"ל הועדה למדרוג? ולמה מוניתי לימים כיו"ר המועצה לכבלים ולווין? למה? להיפך, בוא אני אציע לך אופציה אחרת לספר את הסיפור הזה. יש פה אישה קרייריסטית שעשתה תפקידים מאוד בכירים בקריירה שלה, זה לא מפתיע שהיא תמשיך לעשות תפקידים בכירים בקריירה שלה, ממש לא מפתיע, ותפקידים ציבוריים תמיד ממונים על ידי שר. אתה יודע על ידי איזה שר אני התמניתי למועצת הכבלים והלוויין? על ידי גלעד ארדן. על ידי מי התמניתי לרשות השנייה? על ידי דליה איציק, זה שרים ממפלגות שונות, אז מה זה אומר? פעם מוניתי על ידי מפלגת העבודה, פעם מוניתי על ידי הליכוד, מה היה לך להגיד אז? שמה עשיתי אז שנתן לי?".

אז לא היה משפט נגד ראש הממשלה.

"לא, אז מה? אז זה בדיוק העניין. אני ממונה כי אני זכאית לזה, בדין, לא בחסד, בזכות הכישורים שלי, בזכות ההשכלה שלי, בזכות הניסיון שלי, זה הכל".

דודי אמסלם, 21 במרץ 2023. ראובן קסטרו
"אני ממונה כי אני זכאית לזה, בדין". השר דודי אמסלם/ראובן קסטרו

"היו ציוצים בעבר שלא נעשו בשמי"

היה לאחרונה פרסום של אבישי גרינצייג בכאן 11 שאשמח להבין איתך. בחקירה שלך בביהמ"ש התובעת יהודית תירוש הציגה לך ציוץ מיוזר בטוויטר של 'יפעת בן חי שגב' שעולה ממנו שאת חושבת שצריך להקים ועדת חקירה ממלכתית על הכשלים לכאורה של התביעה בתיק 4000. הציוץ היה תשובה לאלי ציפורי שכתב פוסט על כשלי התביעה בנושא של פילבר.

יש להניח שרצו להראות לבימ"ש את ההטייה שלך לכאורה, שכללה מעקב ותגובה ידידותית לתומך של נתניהו והדהוד של מסרים של נתניהו ושל התומכים שלו.

את ענית שזו לא את. הסברת שהרבה מצייצים בשמך. אפשר היה להבין שאת מתכוונת שזה לא היוזר שלך. ואז, בחלוף כמה חודשים צייצת מאותו היוזר לאחרונה שהגשת תביעה נגד גיא פלג ועמליה דואק.

אני מנסה להבין, היוזר הזה שלך?


"אני רק מציעה, אני רגע רוצה לעצור אותך, כי אני לא יודעת אם אתה יודע, אבל אבישי גרינצייג פרסם התנצלות. יש בזה, לא, כי יש בזה לכאורה, הוצאת לשון הרע ודיבה, אז אל תחזור על זה. הוא פרסם התנצלות בעקבות תלונה שלי על התאגיד" (אבישי גרינצייג מוסר: לא פרסמתי שום התנצלות).

היוזר הזה שלך? הוא לא שלך? בואי נשים סוף לכל השמועות בסיפור הזה.

"אז אני אומר לך ככה, אני באמת לא כזאת מומחית ושולטת ומאוד מעורבת בטוויטר וכן, היו ציוצים בעבר שלא נעשו בשמי. אכן כן. אני אמרתי את זה".

את אומרת שאת לא יודעת מי פרץ לך ליוזר, אבל בערב שבו אביעד גליקמן וברוכי קרא מפרסמים בחדשות 13 את העובדה שהשופטים המליצו לתביעה לרדת מהשוחד בתיק 4,000 את מפרסמת מאותו יוזר "יש שופטים בירושלים".

"אבל אתה שמעת שאני חזרתי, אני כבר אמרתי מאז תחילת הראיון שלנו מספר פעמים שיש שופטים בירושלים, אין לי בעיה עם זה, יש שופטים בירושלים. יש גם שופטות אגב בירושלים, והן לא פחות טובות, ואני מקווה שיהיו יותר שופטות".

"אני שוברת פה את הסיפור בהרבה מאוד מובנים, כי זה לא מסתדר שאני, יצור כמוני, יבוא ויגיד את הדברים האלה. זה לא מסתדר משום בחינה שהיא. לא מבחינת הפרופיל האישי שלי, גם אגב לא מבחינת הנטיות הפוליטיות"

רק כדי לסכם את עניין המשפט, את מכירה בכלל את ציפורי? את כנרת בראשי? כל האנשים האלה ליוו את המשפט, יושבים באולם, מהדהדים אותך, מריעים לך, את משוחחת איתם?

"אז יש לי הזדמנות להגיד לך, תראה מה שקרה פה, העדות שלי והאמת שלי, כפי שהיא נאמרה בבית המשפט, לא מסתדרת עם הסיפור שהתקשורת הישראלית מנסה לצייר פה, בהתעקשות ותוך התעלמות ולעיתים אפילו תוך כדי רמיסה ברגל גסה של העובדות. אני שוברת פה את הסיפור בהרבה מאוד מובנים, כי זה לא מסתדר שאני, יצור כמוני, יבוא ויגיד את הדברים האלה. זה לא מסתדר משום בחינה שהיא. לא מבחינת הפרופיל האישי שלי, גם אגב לא מבחינת הנטיות הפוליטיות".

לא, זה פשוט לא הסתדר עם העדות הראשונה שלך, זה הכל.

"לא, לא, לא, זה לא העניין. העניין הוא שזה לא מסתדר עם מי שאני ועם מה שאני, וזה לא ערב לאוזניים של הרבה מאוד עיתונאים פה וזו הסיבה היחידה".

חדשות 13. חדשות 13, אתר רשמי
"המצב הוא מאוד מאוד קשה, אני אומרת את זה בצער רב". חדשות 13/אתר רשמי, חדשות 13

"ערוץ 2 היה צריך את רצח רבין בשביל לעשות מהפך"

בואי נדבר על רשת 13. את דירקטורית בחברת החדשות, ומינו לאחרונה מנכ"ל חדש לערוץ, אמיליאנו קלמזוק. הכרת אותו? ידעת מי זה לפני שהוא אושר בדירקטוריון?

"לא, אני לא הכרתי וגם עוד לא נפגשתי איתו".

איך התרשמת מאז המינוי? הוא כתב מכתב ארוך מאוד לעובדים, הוא דיבר על הערוץ כמוקד של בידור, השראה והסברה, וחטף לא מעט ביקורת.

"אני באמת לא יכולה להתרשם מאדם שטרם פגשתי. בסופו של דבר הוא יבחן במעשים ולא בדיבורים ולא במכתבים, כן? ואם נרצה להיות מדוייקים הוא יבחן במספרים ולא באותיות".

בואי נדבר במאקרו על רשת 13. את אופטימית?

"תראה, המצב הוא מאוד מאוד קשה, אני אומרת את זה בצער רב כי אכפת לי, אכפת לי מהמקום הזה, יש לי אפילו אחריות כלפי המקום הזה. אבל לצערי הרב, בכל יום שעובר, הסיכוי לטרנספורמציה שם הולך ופוחת, אבל מצד שני, אתה יודע, אני מאמינה בניסים".

למה הסיכוי הולך ופוחת?

"אני אמר לך למה, קהל זה נכס מאוד מאוד יקר בעולמות שלנו וזה גם נכס מאוד יציב, וקהל שאתה מאבד, קשה מאוד להחזיר אותו. זה הרבה יותר אכזרי מאשר בעולמות של ריטייל, כן? כשאתה מאבד לקוח בתחום המזון והשירותים, אתה יכול להחזיר אותו בפעולות כאלה וכאלה, בכל מה שנוגע להרגלי ודפוסי צפייה, זה קשה מאוד.

"תשאל את ידיעות אחרונות, כמה קשה היה לעשות את ידיעות אחרונות כשמעריב משל בכיפה, תשאל את ערוץ 2, בוא, ערוץ 2 היה צריך את רצח רבין, סליחה על הציניות, בשביל לעשות את המהפך הזה. אני אזכיר לך שעד אז עדיין ערוץ אחד משל והוביל בכיפה, אז קשה מאוד לנכס לעצמך ולייצר מה שאנחנו קוראים captive audience. ו-13 מאבדים כל יום, כל יום נתח, ועוד נתח, ועוד נתח".

למה מישהו כמו לן בלווטניק, אחד מעשירי תבל, צריך בכלל ערוץ, שבעצם הפסדי, בישראל הקטנה? מה זה נותן לו?

"אני באמת לא יודעת, תראה, זאת שאלה שאתה צריך להפנות אליו, כי אין ספק שהערוץ במספרים הקיימים, הוא לא רווחי והוא לא יכול להיות רווחי, יש פה מתמטיקה מאוד פשוטה. אני חייבת לומר שעד לפני שנתיים, היה נדמה שהערוץ עלה על דרך המלך ואפילו די פיצח את המיצוב שלו בתפריט הכללי של ברודקאסט בישראל, אבל מאז הערוץ, אין ספק שהוא גם בבעיה, אני לא יכולה לומר מטעמי אחריות, אני לא יודעת מה המצב הכלכלי של הערוץ, אבל אני כן יודעת שבמספרים כאלה, קשה מאוד להחזיק פה מודל כלכלי רווחי במדינת ישראל".

אילה איילה חסון. כאן 11, צילום מסך
"הביאה בערוץ 11 יותר מהמהדורה בחדשות 13". חסון/צילום מסך, כאן 11
"המספרים מדברים בעד עצמם. אני, אגב, לא חושבת שאילה חסון החזיקה או מחזיקה היום קהל ביביסטי. השבוע למשל, חסון הביאה בערוץ 11 יותר מחדשות 13, יותר מהמהדורה!"

את חושבת שעשו טעות כשוויתרו נגיד על דמויות, נקרא לזה, שמייצגות קהל ביביסטי, כמו אילה חסון ושרון גל, שהשבוע נודע שיחזור?

"חד משמעית, חד משמעית, המספרים מדברים בעד עצמם. אני, אגב, לא חושבת שאילה חסון החזיקה או מחזיקה היום קהל ביביסטי. אגב, שוב, עצם הכינוי שלך, אותו ביביסטי, מעיד על הנטייה שדיברתי עליה של התקשורת. השבוע למשל חסון הביאה בערוץ 11 יותר מחדשות 13, יותר מהמהדורה של 13!".

טוב, אנחנו צריכים לסיים. משהו שאת רוצה לחזור עליו? שלא אמרנו? שפיספסנו?

"אני חושבת שכן, אני אגיד לך שוב בידידות המתבקשת, שחבל שחצי מהזמן הקדשנו לנושא שהוא בעיניי הרבה פחות חשוב ביחס לתקשורת הישראלית, וזה משפט נתניהו".

לא תמיד זוכרים אבל שני תיקים של נתניהו מתוך השלושה קשורים קשר ישיר לתקשורת הישראלית. קצת קשה להתעלם.

"לא, אבל תראה, אני חייבת להגיד לך משהו וחשוב שאתה תכניס אותו. אני כבר כמעט 30 שנה בתקשורת הישראלית ויצא לי לעבוד וללוות שרים מכל המפלגות ומכל הקשת הפוליטית, אם זה מפלגת העבודה וליכוד וקדימה ואפילו ש"ס, ואני רוצה לומר לך שבכל מה שקשור לתיק 4,000, שזה התיק שאני מכירה מלפני ולפנים - אני לא מכירה את 1,000 ולא את 2,000 - בנימין נתניהו לא עשה משהו ששרים אחרים לא עשו. אני אגיד לך יותר מזה, שרים אחרים, לרבות בנימין נתניהו, לא עשו משהו, שנשיאים בצרפת ונשיאים בארצות הברית לא עשו ולא עושים, וכדאי שתתחילו להפנים את זה בתקשורת. ובעיניי זה הסיפור האמיתי של המשפט הזה ושל כל מה שקורה סביבו, ואגב, גם את זה אני אמרתי בעדותי בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully