וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלגול העיניים מול דיצה אור לפחות תחסכו מאיתנו את הצביעות

וואלה ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 21.8.2024 / 12:54

בפעם השנייה החודש בקשת 12 מסתייגים מאמירות בשידור, זאת כחלק מהסקת המסקנות בעקבות בקבוק התבערה שהושלך לביתו של בעל השליטה בערוץ. אלא שבכלל לא בטוח שבערוץ הפנימו את תוצאות נרמול הקיצוניות והאיזון הקדוש. בעברית פשוטה קוראים לזה: אוכלים את הדייסה שבישלו

דיצה אור, אמו של החטוף אבינתן אור, בריאיון אצל יאיר שרקי ואברי גלעד. חדשות 12, צילום מסך
דיצה אור, אמו של החטוף אבינתן אור, בריאיון אצל יאיר שרקי ואברי גלעד/צילום מסך, חדשות 12

בפתח התוכנית ברדיו 103 שוחחו הבוקר (רביעי) אראל סג"ל ודוד ורטהיים, על התבטאותה של דיצה אור, אם החטוף אבינתן אור, שמונולוג שנכתב מראש המליצה בערוץ 12 לעשות עסקה שתשיב את כל החטופים בתמורה לבניהם של הרמטכ"ל הרצי הלוי, שר הביטחון יואב גלנט, הפצ"רית יפעת תומר ירושלמי, ראש השב"כ רונן בר ואלוף (מיל') ניצן אלון. אגב, בנו של ראש הממשלה לא הוזכר במונולוג.

בחדשות 12 פלרטטו שנים עם השדים והרוחות - עכשיו הם נושכים להם בזנב >>>

ורטהיים ביקש להתייחס להתנהלות של קשת 12 בנושא. "יש גלגול עיניים מתמשך של קשת בנושא. היא קוראת לעצמה 'הטלוויזיה של ישראל'. אם עוד יש דבר כזה שנקרא ישראל, הניסיון לקלוע לכל נקודות הקצה של החברה בישראל הוא לא רק סיזיפי ולא אפשרי בכלל, אלא הוא גם קצת פתטי. בתוך הניסיון הזה צריך לנרמל הרבה דברים כמו בן גביר וצבי סוכות ביום שפרץ לבסיסים לאולפן, ועד לכל מיני שמאל קיצוני".

לדבריו, "קרה משהו בקשת 12 מאז שנזרק בקבוק תבערה אל הבעלים של בעל השליטה שם. מאז הם הבינו שהבמה שלהם גובה מחיר בסוף ולאמירות כאלה יש מחיר והם מצאו פרקטיקה חדשה: הם ממשיכים להביא את אותם אנשים שיכולים להגיד דברים, הם לא קוטעים אותם, ואז מסתייגים". לכן הפציר: "תחסכו מאיתנו הצביעות, אם אתם מביאה אנשים כאלה ולא יודעים להגיד להם בזמן אמת: 'סטופ', לפחות שחררו אותנו מהסתייגות".

"דיצה אור לא אמרה דברים חמורים יותר מהורים אחרים"

בתגובה השיב סג"ל: "אני לא מוכן לסערה הזאת, כי דיצה אור לא אמרה דברים חמורים יותר מהורים של חטופים ואחים של חטופים. שמעתי דברים קשים שאמרו חן אביגדורי, נועם דן ואחרים, ואנשים דיברו דברים חריפים מאוד גם על הממשלה. אנחנו לא מתווכחים עם אדם בשעת צערו, אלא אם כן יש הסתה לאלימות מיידית. זאת אמירה בעלמא, התרסה, אמירה של כאב ואפשר לחיות איתה".

גם לסג"ל היתה ביקורת על ערוץ הטלוויזיה, אם כי שונה מזו של עמיתו: "מה מבאס אותי ב'קשת 12'? בזמנו כששמעון ריקלין ואני ראיינו את ד"ר ליעד לוי, הוא מצא קורלציה בין נרצחים ליישובים. באתי ואמרתי שטעיתי להוציא את זה בזמן הזה ובמסגור הזה. זאת טעות שלי ולא של ליעד לוי. האחריות היא של המגישים ושל התכנית. יאיר שרקי ואברי גלעד מזמינים את דיצה אור? היא אומרת מה שהיא רוצה. לא התרגשתי אתמול".

לדברי סג"ל, "חופש הביטוי נועד בדיוק לדברים הללו ולכן חדשות 12 הביאו גם את מר סדי בן שטרית בזמנו לדבר. כל מיני אנשים. תפסיק להיות צבוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully