וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחדשות 12 פלרטטו שנים עם השדים והרוחות - עכשיו הם נושכים להם בזנב

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 11:20

בדומה לנתניהו, גם ראשי חברת החדשות החזקה בישראל הכילו ונירמלו קריאות פאשיסטיות באולפן, בין היתר מתוך תאוות שליטה וכוח. בינתיים, גם הכתבים שלהם משלמים את המחיר. תובנה אחת של שרקי על צבי סוכות סיכמה הכל

עמית סגל. קשת 12, צילום מסך
עמית סגל/צילום מסך, קשת 12

אתמול נפל דבר: הפרשן הבכיר של חברת החדשות הפופולרית בישראל אמר שזה בסדר לעבור על החוק, רק לא להיתפס. במהלך המשדר שליווה את האירוע שבו פרצו מפגינים לבסיס שדה תימן במחאה על מעצר החיילים שנחשדו בהתעללות במחבל נוח'בה שנעצר ב-7 באוקטובר, אמר סגל:

"גילוי נאות, לא התרגשתי מסיפור אלאור אזריה. האיש בן מוות, היה מת בכל מקרה. במקרים כאלה, הכלל לדעתי הוא לחייל הוא 'אתה רוצה להצליח? אל תיתפס'. למה אנשים פרצו לבסיס? כי התחושה שמישהו פה התבלבל. התחושה היא שיש תפיסה מעוותת שקושרת את ידי החיילים".

בהמשך השתמש סגל כהרגלו בסימטריה מזויפת כדי לתקוף את המפגינים נגד המהפכה המשטרית והשווה בין חברי כנסת שפרצו לבסיס צבאי לבין אלו שהשתתפו במחאות נגד הממשלה. צריך לחזור על זה שוב: עיתונאי בכיר בכלי שידור מרכזי אומר בשידור שמותר לעבור על החוק רק אסור להיתפס.

צבי סוכות. קשת 12, צילום מסך
צבי סוכות/צילום מסך, קשת 12
מאחורי המסר הזה, כפי שנכתב פה בעבר, אין שום קו אידיאולוגי או "ריבוי דעות", אלא מאבק עסקי וציני קר על נקודות צפייה מול ערוץ 14 הנושף בעורפו

אותו עיתונאי עדיין לא הושעה או זומן לשיחת נזיפה. זה המקום להזכיר שלפני מספר חודשים ננזף פרשן החברה אהוד יערי כי העז לגחך על דברים שאמר סגל. האירוע היה כה דרמטי בעיניי מנכ"ל החברה אבי וייס עד שקרא לו לשיחת בירור, שלאחריה התנצל. לפניו היה זה ערד ניר שננזף בשל מסרים שהכניס נגד מפלגות הימין בזמן דיווח חדשות. גם ניר זומן לבירור על ידי וייס, ומהחברה נמסר אז כי הם "מעודדים ריבוי דעות... ".

למי שעדיין לא ברור, המסר עבר שוב - ביקרו של מי חפצים בחדשות 12 וביקרו של מי לא. מאחורי המסר הזה, כפי שנכתב פה בעבר, אין שום קו אידיאולוגי או "ריבוי דעות", אלא מאבק עסקי וציני קר על נקודות צפייה מול ערוץ 14 הנושף בעורפו.

אלא שלסניף בן גביר בחדשות 12 - שעד המהפכה המשטרית, וביתר שאת מאז המלחמה, שירת את החברה היטב - נכנס משתנה חדש, והתחושה היא כי האירוע יוצא משליטה. בשבועות האחרונים הותקפה כתבת החברה יולן כהן על ידי שוטר אלים בזמן שסיקרה הפגנה, ואתמול היה זה כתב החברה אורי אייזיק שהותקף על ידי פורעים בשדה תימן.

עוד בוואלה

בג"ץ הגיש להנהלת רשת 13 סולם לרדת מהעץ. האם היא תשתמש בו?

לכתבה המלאה
אורי איזק הותקף בבסיס שדה תימן, 29 ביולי 2024. קשת 12, צילום מסך
אורי איזק הותקף בבסיס שדה תימן, 29 ביולי 2024/צילום מסך, קשת 12
כשבכיר הפרשנים שלך אומר בשידור שאלימות איננה מרגשת אותו - הודעות גינוי של החברה אחרי שכתביה מותקפים אינן מרגשות בהתאם

קשה להימלט מהתחושה שהנירמול הזוחל במשך כל כך הרבה זמן החל לנשוך את חדשות 12 בזנב. למעשה, עם כל הקושי בהקבלה, מנכ"ל החברה וייס הוא קצת כמו ביבי - הכיל את כל השדים והרוחות ואפילו פלירטט איתם זמן רב - וכעת, האש מלחכת את שולי גלימתו; כשבכיר הפרשנים שלך פורץ את כל המחסומים ואומר בשידור שאלימות איננה מרגשת אותו ושזה בסדר שחייל יבצע משפט שדה במחבל - הודעות גינוי של החברה אחרי שכתביה מותקפים הופכות לאינן מרגשות בהתאם.

דווקא יאיר שרקי, מבלי להבין, חשף אתמול היטב במשפט אחד את הסכנה האמיתית שמקדמת חברת החדשות, כשאמר לצבי סוכות, אחד מחברי הכנסת שפרצו לבסיס: "יש לי תחושה שעשית את כל זה רק כדי לקבל זמן מסך להיות פה באולפן". שרקי מבין שסוכות הוא הוא פירומן חולה תשומת לב. אלא שהצד השני של המטבע הוא חדשות 12 שהביאה אותו. גם העורכים של 12 פירומנים בדיוק כמוהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully