וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיטורי שמאלוב-ברקוביץ' מתעכבים - והעובדים מחדשים את המאבק

עודכן לאחרונה: 2.9.2024 / 13:43

עובדי חדשות 13 החליטו לחדש את המאבק במנכ"לית החברה יוליה שמאלוב-ברקוביץ' - זאת לאחר שהנהלת רשת 13 נמנעה מלפטרה. "מודיעים על ביטול ההשתתפות בצילומי הפרומו שנקבעו החל ממחר", כתבו מטעם הוועד לעובדים

יוליה שמאלוב ברקוביץ'/דוד ורטהיים, משה שי פלאש 90

ההתבצרות נמשכת: עובדי חדשות 13 החליטו לחדש את המאבק במנכ"לית החברה יוליה שמאלוב-ברקוביץ' - זאת לאחר ישיבת דירקטוריון החדשות שנערכה אתמול (ראשון), בה ההנהלה נמנעה מלממש את ההסכם שחתמה עם העובדים - הסכם שכולל את פרישתה. בהנהלה נתנו לשמאלוב-ברקוביץ' ארכה נוספת לחתימה על פרישה מרצון ומנסים להימנע מהליך פיטורים - שעשוי להיגרר זמן רב ולהעמיד את החברה חשופה לתביעות עתידיות.

"כ-4 שבועות כבר חלפו מאז חתמנו עם רשת על ההסכם להחלפתה המיידית של מנכ"לית חדשות 13, אולם עד כה החברה טרם עמדה בהתחייבויותיה", כתבו היום נציגי הוועד לעובדים. "למיטב ידיעתנו, חלק מנציגי הציבור בדירקטוריון אינם משתפים פעולה באופן מלא עם המהלך, והם נושאים באחריות לשיתוק המסוכן שנגרם לחברה כתוצאה מכך. נזכיר, כי גם בדיון בבג"ץ התמקדו השופטים בשאלה אם לדירקטורים מטעם הרשות השנייה יש אחריות כלפי הציבור, הצופה בשידורי חדשות 13, ואף ביקשו מהיועמ"שית בהרב-מיארה להכין חוות דעת על פעילותם, שתוגש לאחר החגים".

"במצב שנוצר, לא נותרה ברירה אלא לפתוח מחדש במאבק ליישום ההסכם, שיוביל למינוי מנכ"ל/ית ויאפשר לחברה לשוב ולתפקד. כצעד ראשון, אנו מודיעים על ביטול השתתפותם של כל עובדי חדשות 13 בצילומי הפרומו שנקבעו החל ממחר. מגישי, כתבי ועובדי החברה מונחים בזאת שלא לקחת חלק בצילומים אלה, עד להודעה חדשה. בהמשך נעדכן אתכם בפעולות נוספות שבכוונתנו לנקוט במישור המשפטי, התקשורתי והפנים ארגוני", נכתב עוד.

עיתונאי חדשות רשת 13 נגד מינוי  יוליה שמאלוב-ברקוביץ למנהלת והעורכת הראשית של החברה ביה"מש העליון 25 ביולי 2024. רוני כנפו
עיתונאי חדשות רשת 13 נגד מינוי יוליה שמאלוב-ברקוביץ למנהלת והעורכת הראשית של החברה ביה"מש העליון 25 ביולי 2024/רוני כנפו

בישיבת דירקטוריון חדשות 13 אמש ניסו, כפי שגורמים בערוץ מגדירים זאת, "לתת צ'אנס אחרון" לשמאלוב-ברקוביץ' כדי להימנע מפתיחה בהליך פיטורים לאחר שסירבה בשבועות האחרונים לפנות את כסאה.

ההערכה היא כי אם שמאלוב-ברקוביץ' תמשיך להתנגד היא לא תשאיר להנהלה ברירה אלא להדיחה. גורם ברשת אמר לפני כן לוואלה ברנז'ה כי סבלנותם פקעה ו"ככל שהיא לא תחתום יהיה שימוע והיא תפוטר".

עזיבתה בפועל של יש"ב אמורה להתרחש באחת משתי דרכים: התפטרות יזומה מצדה במסגרת הסדר פרישה מרצון, או הדחה בדירקטוריון - שלצורך אישורה נחוצים, לפי החוק לפחות 75% מהקולות. נציגי הציבור מחזיקים ב-40% מזכויות ההצבעה, וכיוון שמונו רק שלושה כאלה - כל אחד מהם שולט בפועל בכ-13%. אם שניים מתוך שלושת נציגי הציבור יתנגדו או יימנעו בהצבעה, לא יושג הרוב הדרוש של 75% - וההדחה לא תתבצע, בניגוד להתחייבות של הנהלת רשת 13 לעובדים. כך, נציגי הציבור - שאמורים להגן על מנכ"ל חברת החדשות מפני התערבות של הבעלים בתפקודו - עלולים להשתמש במנגנון דווקא כדי להגן על פוליטיקאית כמו יש"ב מפני הדחתה, לאחר שזו כבר סוכמה בין החברה לעיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully