וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחסות מירי רגב: סיקור הטקס הממלכתי היה נרחב מחללי צה"ל

עודכן לאחרונה: 3.9.2024 / 12:40

סיקור עלילות הטקס הממלכתי בהובלת שרת התחבורה (והטקסים) מירי רגב זכה לחשיפה תקשורתית גדולה יותר מזו לה זכו הנרצחים וחללי צה"ל - כך עולה מנתוני יפעת מחקרי מדיה לבקשת וואלה ברנז'ה. הנה המספרים המדכאים

עידן עמדי מירי רגב. עיבוד תמונה, צילום מסך
עידן עמדי מירי רגב/צילום מסך, עיבוד תמונה

ההרעשה הצליחה: סיקור עלילות הטקס הממלכתי בהובלת שרת התחבורה (והטקסים) מירי רגב זכה לחשיפה תקשורתית גדולה יותר מזו לה זכו חללי צה"ל - כך עולה מנתוני יפעת מחקרי מדיה לבקשת וואלה ברנז'ה.

הנתונים, שאינם כוללים את הידיעה על הירצחם של ששת החטופים בתחילת החודש, מתייחסים לסיקור החל מה-15 לאוגוסט - עם החלטת ראש הממשלה שרגב תנהל את הטקס - ועד סופו. בתקופה זו נפלו כ-16 לוחמים.

בתקופה זו, שודרו בתקשורת המסורתית (טלוויזיה, עיתונות מודפסת ואינטרנט) 875 אייטמים על טקס הזיכרון הממלכתי (בכלל זה על הדיון האם רגב ראויה לתפקיד, והשיח שנוצר עם ההחלטה לקיים טקס חליפי), ו-943 אייטמים על חללי צה"ל. אלא שלמרות שהחשיפה של חללי צה"ל הגיעה למס' אייטמים גבוה יותר, שווי החשיפה (היקף ומועד שידור) שלה היה נמוך יותר, כפי שניתן לראות בטבלה 3. למעשה, המסקנה העצובה היא ששווי החשיפה של סיקור הטקס של מירי רגב גדול ב- 40% משווי החשיפה של חללי צה"ל.

סיקור חללי צה"ל לעומת סיקור טקס ל-7.10 בחודש אוגוסט. קרדיט: יפעת מחקרי מדיה,
גרף 1 - מגמה ויזואלית של הסיקור/קרדיט: יפעת מחקרי מדיה

בהקשר זה יצוין כי הביקורת המרכזית על הטקס בהובלתה של רגב, והגורם לתמיכה העממית הרחבה לה זכה הטקס שמתכננות משפחות החטופים, המשפחות השכולות ואומנים רבים - היה נעוץ בכך שרגב איננה דמות מאחדת, ועצם מינויה נועד להסיט אש ממראות המלחמה לטובת עיסוק בפוליטיקה צינית. כאמור, הנבואה הגשימה את עצמה עם מבול תקשורתי כולל שנגע בסירוב אומנים להופיע בטקס, קריאות של ידוענים ושל נשיא המדינה בנושאם ו"מתווים" שהוצעו כדי לפשר בין הצדדים.

עוד בוואלה

סוף לסאגה: יוליה שמאלוב-ברקוביץ' וחדשות 13 הגיעו להסכמות על פרישתה

לכתבה המלאה
סיקור התקשורת את טקס יום הזיכרון ל-7/10. יפעת מחקרי מדיה, צילום מסך
טבלה 2 - נקודות מפתח בסיקור/צילום מסך, יפעת מחקרי מדיה
סיקור חללי צה"ל לעומת סיקור טקס ל-7.10 בחודש אוגוסט. קרדיט: יפעת מחקרי מדיה,
טבלה 3 - שווי חשיפה/קרדיט: יפעת מחקרי מדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully